Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hjælp til træning af unghest
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 16:41

Lige nu rider jeg en utolig sød unghoppe på 3 år.


Planen er at jeg skal ride den til kåring.


Mit problem er, at det er en stor og lidt tung hoppe, med knap så meget trav.


Så jeg vil selvfølgelig gerne have redet lidt mere trav i hende og jeg rider selvfølgelig godt frem af, men det er næsten umuligt på den!


Den tøffer bare derud af og jeg har selv kun heste med masser af krudt, så det er ret underlig for mig især når den er så ung.


Jeg prøver virkelig at få den frem, med ben, stemme og pisk(altså jeg banker den ik)

Men så slår den bare over i galop.


Hvad kan jeg elles gøre.. Glæder mig meget til at høre jeres mening...


M.V.H Stine....
0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme problem her
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 23:12
Jeg havde lidt af samme problem med en af mine heste; han manglede energi og lyst. Vi har delvist løst det ved at tage på mange ture i skoven og lign, hvilket han elsker. Jeg tager som regel et dag eller to indenfor hegnet og så en dag udenfor. Vi afveksler også lidt med en "god galop tur" op af vores bakker, eller et lille kapløb med en af de andre heste. Simpelthen lidt adspredelse ind imellem, det gælder bare om at finde ud af hvad hesten synes er sjovt.



Er du ridelærer eller meget erfaren rytter
- dressur eller western - og har lyst til en gratis feriebolig til max 4 pers. i Toskana -
mod at give os lidt undervisning -
så kontakt mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min oldenborger
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 23:42

har to temperamenter. Ustyrlig - og død i sværen.


Når hun er død i sværen hjælper temposkift. Ved ustyrlig hjælper volter :)


Ved temposkift får hun meget udstråling, hun bliver glad og går energisk fremad. Da har hun meget brug for udfordring af sanserne og generelt - og derfor hjælper en skovtur også på hende.


Lone





Viden er magt. Det er de videndes pligt altid at huske ydmygheden, da de har ansvaret for de mindre vidende. Da viden giver indsigt, burde de vidende vide, at de ved meget mindre, end den uvidende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1ooo tak
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 17:05

for jeres svar.


Det var også selv lidt det jeg havde tænkt på angående tur ridning og har selv forslået det til hende der ejer den.


Jeg rider den nemlig kun et par gange i ugen, for at lære den det den skal kunne til kåring.


Men så må jeg bare få ejeren lidt mere i gang


M.V.H Stine....
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider