Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

grundridning
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 14:06

Jeg er ved at øve letridning med min datter, men kan ikke lige huske hvornår hun gør det rigtigt.

Har egentlig ikke tænkt på det i mange år, jeg kan bare selv mærke når det er rigtigt.

Er det noget med at man kan følge det med de indvendige skridt.

Nej det glemmer jeg lige igen, giv mig lige det rigtige, tak.

Helle

søger ponyrytter i Løgumkloster og omegn

til hygge på 17 årig vallak. ( se markedspladsen )

Medlem af DÅHM-sønderjylland

0
0
Svar på denne tråd

Letridning
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 14:34

Rytteren skal side ned når hesten sætter udvendige forben + indvendige bagben i jorden. Kaldes at ride rigtig diagonal. Ellers er det bare op/ned i takt med travens totakt.

God fornøjelse

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

En god husker
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 18:07

Nu rider jeg sjældent letridning, så derfor har jeg altid haft svært ved at huske hvilket ben man skal følge.

Men så var der en klog person (herinde) der skrev en remse, og siden har den siddet der:

"Rise and fall with the one at the wall"... altså: rejs dig og sat dig i takt med udvendige forben, og det passer jo heldigvis også med det hanne skriver.

km.

0
0
Svar på denne tråd

diagonal
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 22:42

Hvis man tænker lidt over det, er det egentlig ret logisk, at man sidder på indvendige bagben (udvendige forben). Hesten vil jo have sin egen vægt lagt på sit indvendige bagben i vendinger, og hvis man så satte sig på det udvendige bagben, ville man genere hestens vægtfordeling. Nu er det jo rimelig svært at holde øje med hestens bagben , så derfor kigger man på forbenet istedet. Riden man en velredet hest, som runder sig korrekt og er til biddet, føles det ganske forfærdeligt at ride på forkert diagonal, hesten føles nærmest halt!! Mange heste bliver også småsure, hvis man gør det, man modarbejder jo hesten!

0
0
Svar på denne tråd

Sjov at alle
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 23:09

andre åbenbart kigger på udvendige ben, jeg har altid lært at kigge på indvendige forben... Altså når indvendige ben er fremm (så når udvendige er i jorden) så det er jo det samme, kigger bare på det modsatte ben..

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 12:48

rigtig mange tak til jer allesammen.

Jeg tror jeg har lært det som Signe skriver, det med det indvendige, og når jeg lige lukker øjnene og rider en imaginær omgang, så er det jo også det indvendige der er inde under mig når jeg står.

søger ponyrytter i Løgumkloster og omegn

til hygge på 17 årig vallak. ( se markedspladsen )

Medlem af DÅHM-sønderjylland

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kigger også på det ud-
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 12:56

vendige forben.

Det har jeg gjort, siden jeg lærte at ride. Der lærte vi, at vi skulle være "oppe, når det indvendige ben var oppe", men det var jeg alt for sløv til at nå, så for mig fungerede det bedst med at kigge på udvendig.

Har man en hurtig rytter, kan man fint bruge den, men det indvendige - men er det en gumpetung én som mig, så er det måske nemmere at se på den udvendige (at når det udvendige ben er i jorden, skal du til begynde at rejse dig, og så passer det ;-) )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider