Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Har solgt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 00:16

min hoppe og nu er problemet bare hvordan jeg får hende op i en trailer hun kan ikke fordrage det og nægter det

Nogen der har en god ide ???

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Lej en lastbil...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 08:24

... mange heste som har det svært med traileren, er bedre tilpas med en lastbil.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Propositioner til Birkens Kr. Himmelfartsstævne

0
0
Svar på denne tråd

Hej sif
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 22:55

Ja ville måske være en ide men nu er problemet så bare at det er køber der henter hende ...og det bliver vist nok i en trailer.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Træne...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 10:27

Jamen du må jo træne det! Der er ingen vej udenom. Din hest har desværre fået det indtryk at trailere er farlige, og så må du jo vise den at den tager fejl. Så du må gøre alt for at give hende gode oplevelser med traileren, så hun får tiltro til den igen.

Signe

www.vindskovgaard.dk

Lær cirkustricks med din hest, se her!
0
0
Svar på denne tråd

trailer
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 09:33
ja du må træne hende, det er ikke fair for hesten at du står der på dagen med den nye ejer og så måske kommer til at presse hesten for meget bare fordi nu skal den altså ind i den trailer.

Hvis det ikke lykkeds dig at venne den til trailer inden, så ring til køber og sig at du altså ikke kan læsse den, det er jo heller ikke fedt for køber at køre efter en hest og så kan de ikke få den med hjem. Køber har jo måske været ude for at leje en trailer og aftalt med en om at kører med og kørt langt. Derfor må I jo aftale at hesten bliver hentet med lastbil.
0
0
Svar på denne tråd

kunne ALDRIG
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 00:19
drømme om at PRESSE min hest til noget hun var bange for eller i en trailer hvis ikke den ville... og har da også tænkt mig at træne med hende hele ugen ... spurgte bare om nogen havde en god ide til hvordan jeg kunne gøre men det var der jo så ikke så må jo bare prøve mig frem efter bedste evner
0
0
Svar på denne tråd

Måske en idé
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 10:04

Min hest har en gang ligget fast i en trailer, så han var mildest talt også ganske misfornøjet med at blive læsset. Da jeg købte ham for 5 år siden tog det os 1 time at læsse ham i en lastbil :-(

Fik en masse gode og mindre gode råd, men det som jeg synes virkede bedst kommer her:

Går i sin enkelthed ud på, at lokke hesten ved hjælp af mad op i traileren. Hav' masser af tålmodighed og lige så snart den flytter sig det mindste fremad - MASSER af ros.

Hvis hesten overhovedet ikke vil rokke sig ud af stedet, kan du med fordel bede om assistance fra en hjælper, som simpelthen stille og roligt flytter forbenene.

Hvis hesten overhovedet ikke vil i nærheden af traileren, og f.eks. stopper flere meter før den når hen til rampen, kan du gøre følgende - kræver dog, at assistenterne har erfaring med heste. Tag 2 MEGET lange reb - SKAL være noget, som ikke brænder hesteben, jeg brugte selv 2 longer. Sæt en fast i hver side af traileren udvendigt og bed assistenterne om at danne en sluse. Når hesten som er inde i slusen, skal assistenterne stille og roligt krydse hinanden bag hesten, således at der danner sig et kryds med longerne bagved - ikke for højt oppe da de så hopper af og ikke for langt nede, da hestens ben så kan blive vinklet ind i dem, hvilket IKKE er ønskeligt.

Alt dette skal foregår MEGET stille og roligt, og hesten må ikke blive stresset. Tal roligt med den, og hold gerne pauser, hvor den får godbidder og ros.

I løbet af ganske kort tid er jeg sikker på, at hesten står oppe i traileren, og hvis du øver det dagligt i f.eks. en uge, ja så vil hesten hurtigt finde fidusen og du skal bruge longerne/rebene mindre og mindre.

Det virkede i hvert fald for mig - nu kan jeg læsse min hest helt mutters alene ;-)

Held og lykke med det!

0
0
Svar på denne tråd

hjælper ikke..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 15:51

synes at man alt for ofte hører folk taler om ræb om bagparten.. lokke metoden osv... tid og tolmodighed er det bedste... man presser jo netop en hest op med snor om bagen osv... husk at du skal gå op med ryggen til hesten.. står du med fronten til fatter den ikke hvad i skal.. hesten ved den skal samme vej som dig, og derfor forvirrer det hvis du står med fronten til.. kik selv i den retning du ønsker din hest..

Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)

ODENSE; Sød og glad ældre hest søger rolig rytter til skovtur/hygge fra juli.... skriv og hør nærmere!

Privat rengøring tilbydes i ODENSE

0
0
Svar på denne tråd

trailertræning
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 19:39

hmm min veninde og jeg har trænet med hendes hoppe her i weekenden og den fik en rigtig grim oplevelse med traileren da hun købte den... først blev den stresset fordi den forhenværende ejer havde skældt den ud fordi den havde kløet sin hale en lille smule også stod der 20 mennesker og råbte til den stakkels 5 års hoppe... men der skete fremskridt men dog ved at min veninde selv bakkede ind i traileren og hoppe kom lige så stille mod hende..

Da vi startede ville hun ikk i nærheden af traileren. til sidst endte det med at der stod alle 4 ben på rampen...

Det er noget om tillid mellem hest og ejer, en go potion tolmodighed, ro, tid og massere godbidder... :)

Håber det lykkes...

0
0
Svar på denne tråd

tillid og ro..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 13:16
..er altid den fedeste løsning, men på en uge er det jo lidt sværdt at efterleve..
Nogle heste er simpelthen klaustrofobiske(staves?) og derfor er det nemmere at læsse dem i en stor lastbil.
Hvis man ikke har mulighed for det, skal man sørge for at:

• Lyset falder ind i traileren
  • Bunden er strøet godt og der ligger lækker hø
  • Traileren må meget gerne dufte rigtig godt (evt. wraphø)
  • Hvis heste har en god ven, er det nogen gange en idé at sætte den i den ene side
  • Sørg for at have masser af hesteguffer
  • Løft benene op på rampen
  • Lad være med at stramme trækketovet, da hesten oftest bare vil bakke
  • Når hesten er kommet op kører man en lang tur på lige og jevn vej og slipper hesten ud på fold bagefter=god oplevelse!

Hvis det er HELT umuligt kan man tage to longetorve og spænde dem fast på trailerens sider og få én til at stå bag ved hesten og drive med torvene. Dette skal kun gøres af erfarne folk!
Ellers ville jeg prøve med en proff. HMSudøver.

Held og lykke

MVH Sidsel

Blue Signature
0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres indlæg
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 23:47

Min hoppe har gjort utrolig fremskridt på bare nogen få dage Har øvet og leget med hende fra jorden af .. hun går fint igennem to tønder jeg har stillet op er ikke bange hverken for vores traktor eller lastbil længere så krydser finger for at hendes tillid er blevet så stor til mig at hun ikke er bange for traileren .. har lånt en trailer (kunne desværre ikke låne den hele ugen :-( )fra fredag Så har hele fredag at øve med hende .. hun skal afsted til køber lørdag :-(

Hilsen Mette :-)

0
0
Svar på denne tråd

Mette..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 17:36
Held og lykke.. håber at det går..

MVH Sidsel

Blue Signature
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider