Min hest har en gang ligget fast i en trailer, så han var mildest talt også ganske misfornøjet med at blive læsset. Da jeg købte ham for 5 år siden tog det os 1 time at læsse ham i en lastbil 
Fik en masse gode og mindre gode råd, men det som jeg synes virkede bedst kommer her:
Går i sin enkelthed ud på, at lokke hesten ved hjælp af mad op i traileren. Hav' masser af tålmodighed og lige så snart den flytter sig det mindste fremad - MASSER af ros.
Hvis hesten overhovedet ikke vil rokke sig ud af stedet, kan du med fordel bede om assistance fra en hjælper, som simpelthen stille og roligt flytter forbenene.
Hvis hesten overhovedet ikke vil i nærheden af traileren, og f.eks. stopper flere meter før den når hen til rampen, kan du gøre følgende - kræver dog, at assistenterne har erfaring med heste. Tag 2 MEGET lange reb - SKAL være noget, som ikke brænder hesteben, jeg brugte selv 2 longer. Sæt en fast i hver side af traileren udvendigt og bed assistenterne om at danne en sluse. Når hesten som er inde i slusen, skal assistenterne stille og roligt krydse hinanden bag hesten, således at der danner sig et kryds med longerne bagved - ikke for højt oppe da de så hopper af og ikke for langt nede, da hestens ben så kan blive vinklet ind i dem, hvilket IKKE er ønskeligt.
Alt dette skal foregår MEGET stille og roligt, og hesten må ikke blive stresset. Tal roligt med den, og hold gerne pauser, hvor den får godbidder og ros.
I løbet af ganske kort tid er jeg sikker på, at hesten står oppe i traileren, og hvis du øver det dagligt i f.eks. en uge, ja så vil hesten hurtigt finde fidusen og du skal bruge longerne/rebene mindre og mindre.
Det virkede i hvert fald for mig - nu kan jeg læsse min hest helt mutters alene 
Held og lykke med det!