Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Muslingeskaller på ridebanen!?
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 10:02

Hej allesammen..

Jeg er så heldig at der hvor jeg har mine heste stående vil de forbedre ridebanen til mig..

Men så er det jeg vil hører om der er nogen af jer der har nogle erfaringer med musilingeskaller på ridebanen, det vil blive blandet med sand.

Jeg mener at jeg engang har redet på sådan en bane, men husker ikke hvordan det var at ride på

Så jeg vil meget gerne hører jeres meninger og erfaringer :)


Das Glück dieser Erde, liegt auf dem Rücken, der Pherde!

Klap altid hesten efter overstået træning, husk den gør dig en tjeneste!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at kigge i det forum...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 13:48

... der hedder "hesteejendomme", der er faktisk en del tråde om ridebaner.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


Propositioner til Birkens Kr. Himmelfartsstævne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Hej
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 13:51
Vi har det, og jeg synes faktisk det er ret godt. Der kommer heller ikke rigtigt vandpytter på, det er dejligt. Til gengæld har vi en ældre pony der, selvom den har sko på, godt kan få lidt ondt i fødderne af det.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skaller er gode...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 13:40

Muslinge/strandskaller er supergode til ridebaner, med tiden bliver materialet ligesom strandsand. Skallerne dræner enormt og er frostfrie og fjedrer om vinteren sørg blot for at have en god, fast og stabil undergrund...ellers har skallerne tendens til at trække underlaget med op i klumper = ikke godt .

.

.

(Jeg har personligt kun erfaringer med skallerne som toplag på ridebaner, og ikke iblandet sand, men blandes de med sand har man ihvertfald ikke længere en frostfri ridebane at ride på om vinteren.)


De bedste hilsener fra Mette

.

Opstaldning tilbydes på Skovvang, Hadsten !

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang


0
0
Svar på denne tråd
 
 Muslingeskaller
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 15:37

De er fantastiske at ride i

Selvom at det har regnet meget kommer der ikke store vandpytter.

Mvh. Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 blandet fornøjelse
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 00:03
Vores store skoede heste har ingen problemer med skallerne men vores uskoede ponyer har generelt lidt ubehag ved at gå i skallerne.

rigtige ponymødre ..har intet andet liv ;O)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Krogsboll...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 08:10

Krogsboll : Hvis du har adgang til en tromle du spænder bagved traktoren...så prøv at tromle banen rigtig-rigtig godt,- en times tid dagligt over nogle dage...skallerne knuses mere og mere på denne måde, og kanterne slides...vi har ikke haft problemer med heste uden sko...

.


Opstaldning tilbydes :

Box, ridebane, stor skov, fuld sommergræs.....

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider