har i nogle gode ideer til at lærer en hest at springe ud over vandgraven? lige meget hvad jeg gør springer hun direkte ned i vandet (hvis hun altså overhovedet springer )
Vi har "overbygget" det og trænet det konstant!! men hun forstår ikke at hun skal springe ud over vandgraven!
Er der et opspring på? Hvis der er det, kan i prøve at sætte et lille spring over det, så hun lærer at hoppe. Ellers kan i smide en håndfuld småsten eller sand i vandgraven lige inden hun sætter af, men ikke tidligt nok til hun kan nå at stoppe
altså vi har sat fx. oxer hen over vandgraven, så hun bliver nød til at hoppe over. men ligeså snart vi tager det væk (og der kun er vandgrav) springer hun direkte i vandet!
Prøv at sætte et lille kryds ca. midt på, så den bliver nødt til at strække sig, men ikke skal springe højt som ved oxeren... Og sørg naturligvis for at have lidt ekstra fart på