ja, i går var det der skete intet mindre end fantastisk. Hyps skulle flyttes til anden stald, og han har lidt trailer problemer, hvorfor jeg var ret spændt på hvordan det ville gå.
BOJ traileren kom og den er større end de fleste, samt hyps skulle stå sidelæns, så jeg håbede på han ville stresse mindre.
Jeg trækker hyps hen til trailer, og han ikke så meget som blinker med øjet eller vipper med øret. I stedet for de famøse 30-45 minutter tager det kun 10. Tålmodighed og klikker, det var det der skulle til. En to tre så gik han med op, blev bundet og vi kørte. Han stod lidt uroligt i starten, men som vi kom afsted kunne vi ikke mærke vognen vippe eller nogen andre uroligheder.
Da vi kom frem til stalden, kom han ud, stille og roligt. Han var godt nok noget svedt, hvilket jo fortæller mig, at han ikke er vild med trailerkørsel.
Dog håber jeg træning kan afhjælpe dette, ellers må vi ty til transporter.
Så kære hesteejere med trailerproblemer, klikkertræning og tillidsøvelser kan måske også afhjælpe jeres problemer, men husk, tålmodighed og ro frem for alt!
(Bare en lille stolt solstrålehistorie)