Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Intet mindre end fantastisk
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 13:54

ja, i går var det der skete intet mindre end fantastisk. Hyps skulle flyttes til anden stald, og han har lidt trailer problemer, hvorfor jeg var ret spændt på hvordan det ville gå.


BOJ traileren kom og den er større end de fleste, samt hyps skulle stå sidelæns, så jeg håbede på han ville stresse mindre.


Jeg trækker hyps hen til trailer, og han ikke så meget som blinker med øjet eller vipper med øret. I stedet for de famøse 30-45 minutter tager det kun 10. Tålmodighed og klikker, det var det der skulle til. En to tre så gik han med op, blev bundet og vi kørte. Han stod lidt uroligt i starten, men som vi kom afsted kunne vi ikke mærke vognen vippe eller nogen andre uroligheder.


Da vi kom frem til stalden, kom han ud, stille og roligt. Han var godt nok noget svedt, hvilket jo fortæller mig, at han ikke er vild med trailerkørsel.


Dog håber jeg træning kan afhjælpe dette, ellers må vi ty til transporter.


Så kære hesteejere med trailerproblemer, klikkertræning og tillidsøvelser kan måske også afhjælpe jeres problemer, men husk, tålmodighed og ro frem for alt!


(Bare en lille stolt solstrålehistorie)

0
0
Svar på denne tråd
 
 eller andre metoder.
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 04:09

Michen er heller ikke super tryg ved trailere - han er (eller vi er nok tættere på VAR!) rent ud sagt bange for det.


Det tog en halv time at læsse ham da vi hentede ham. og sådn noget gider jeg ikke bøvle med i fremtiden...


Jeg sad så tilfældigt og talte med en veninde fra stalden der havde været ovre ved Torben Andersen med sin hest - som var bange for trailere (den blev kørt derover i en transport). Hun har lært at læsse ved hjælp af et lead rope og en rebgrime.


Jeg har altid ment at sådan noget gøgl virker ikke.


men hov det KAN løse nogle problemer (ikke fordi jeg mener at det så er løsningen på ALT).


for det inge laver er så rent basalt - det er bare om og om og om og om igen - sørge for at være den der har ledelsen (uden vold - men med psykologi) og så ellers med tid og tålmod få overbevist hesten om at det rent faktisk ikke er farligt at gå ind i traileren.


Vi har været i gang siden i fredags. og nu går han lige op når midterstykket er slået til side, og bliver deroppe lige omkring et minut (vi har endnu ikke lukket for ham)


I dag har han prøvet at skulle op hvor midterstykket var sat på plads i midten - det er han ikke helt tryg ved endnu - men det går hurtigt med ham - han tror ikke rigtigt på at han kan være der ;-)


så stille og roligt med sund fornuft - kommer vi stille og roligt mod målet.




Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting


min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen hvor
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 07:53

er det herligt når noget virker, specielt når man ikke havde regnet med det.


Jeg er nu også ret sikker på, at tid og tålmodighed er blandt nøgleordene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sasser...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 09:29

var det finn i kørte med?


Hans dejlige trailer kan gøre underværker ved de nervøse.

Bruger kun ham, når hestene skal rundt på sjælland.


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky02
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 09:47

jep det var nemlig Finn. Rigtig sød og så havde han jo hans dejlige trailer.


Det bedste er, at han ikke stresser, men tager det hele stille og roligt, og bare lader det tage den tid det tager.


Jeg ville gerne bruge ham igen, hvis jeg ikke selv finder trailer/bil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 da han skulle hente
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 09:53

en hoppe for mig i fakse, var han punkt et så flink at tage mig med på vejen. -Og da hoppen var total stresset allerede da vi kom (fordi den stod alene i stalden) og dermed var læsningen endnu værre end normalt, tog han det totalt roligt.


Han er virkelig en gutter mand!!


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider