Hej alle.
Jeg står under genoptræning med min hest efter en seneskade, og kan mærke, at vi virkelig trænger til at få trukket linierne op med hvem der bestemmer. Grundet hans skade kan jeg ikke træne ham løst i roundpen og faktisk helst heller ikke på banen. Jeg trækker turer med ham og træner ham meget kort på banen. Han reagerer på stop, halve parader og bakker, men alligevel kan jeg mærke på ham i andre sitautioner, at han virkelig trænger til at blive "sat på plads".
Jeg har på vores ture ved vej ladet ham gå ved siden af mig (hoved ved skulder)i stedet for bag ved mig, for at vænne ham til at blive konfronteret med "farerne" der lurer, uden at kunne gemme sig bag mig, idet jeg gerne vil have at han hurtigst muligt kan rides ud alene. Det har han kun kunnet i begrænset omfang inden skaden.
Er der nogen som kan hjælpe mig, idet jeg er strandet ved, at jeg skal have ham igang for at få ham genoptrænet, men jeg synes ikke jeg kan komme videre.
Mange hilsner
Dorte