Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Den vil ikke galopere .
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 20:12

Jeg har en gammel traver . og nu er hun begyndt på igen at hun ikke vil galopere .!

Inden jeg købte hende prøve jeg hende ellers for at se om hun kunne galopere og det kunne hun den fineste korte galop jeg har set en traver lave . Men så er hun blevet flyttet hjem til mig og hun vil ikke . ude på marken galopere hun helt naturligt . Jeg kan løbe hende igang og det går fadme stærk når man skal løbe en trav hest i trav .

Er det stædighed , eller er hun ulykkelig .

Jeg passer hende godt . Hun går sammen med en anden hest , (Hun var vand til at gå sammen med lille pony) , Hun kalder aldrig på hendes gamle ven . Men hvad kan det være `?

Jeg tror selv det er stædighed men hvordan kan jeg få hende til at fatte at den trav er fortid?

Skal jeg løbe hende igalop eller?

Jeg er virkelig på bar bund . Hjælp mig .

Mvh. Mille og Unique .

Kåret hingst omkring de 160 stg. søges til bedækning i Kolding Esbjerg om rådet .

Heste vogn søges .

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har løbet dem i gang
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 21:32

Hej

Jeg har redet en del travere. Både nogen som startede løb og kasserede som er endt som skovtursheste.

Dem jeg har redet har jo aldrig været dressur heste. De har ikke haft det grundlægende på plads.

Når jeg skulle have dem til at galopere red vi en tur.

Det er vigtigt din hest har været på fold inden du gør det næste ellers siger min erfaring at de nemt bliver bange/glade=bukker osv. kort sagt du ender let på jorden hvis ikke den har været på fold inden.

Nå, men for at vende tilbage til emnet ;)

Jeg rider en tur hen til en laaang flad grusvej med græs i midten. Og ja så lader jeg den få noget tøjle.

På travere virker det ofte bedst hvis du rider sammen med en anden som også kan løbe stærkt. Så vil traveren løbe omkap med den anden, men i en græsrabat er det bedre at gallopere end at trave så den vil gå over i galop. Det kan tage et godt stykke tid på denne måde, men så pludselig fatter de at når du giver dem lidt ekstra tøjle (ikke lang for det er til afslapning) og klemmer lidt til dem, ja så skal de løbe.

Hvordan de er at få til at gallopere på en bane kan jeg ikke svare dig på. Jeg har ku galopperet på travere i naturen.

Den der blev bedst til at galopere på kommando endte med at blive månedens hest på fyns travbane engang ;) Da var jeg stolt for han var min yngling selvom de fleste syntes han var ret sær :) (læs kunne kun lide piger. Var aldrig blevet mishandlet eller noget, det virkede mere som om at mænd var nogen der udfordrede ham om hans hopper på trods af at han var vallak og kun gik på en fold grænsene op til hopperne.)

Men prøv dig frem med at løbe stærkt.. Det kan tage en del tid, men på et tidspunkt finder de ud af det :)

Jeg har dog aldrig prøvet at galoppere kort galop på en traver, tilgengæld har jeg tilbagelagt 2 km på omkring 5 minutter på den førnævnte vallak da han var i topform. Det er nok det bedste ridt jeg nogensinde har haft.

Desvære begynder man når man bliver ældre at tænke over hvad der kan ske. Så jeg kommer nok desværre ikke til at ride sådan de første år.

Måske når jeg engang køber en araber? Det må tiden vise ;)

Hilsen Anna

0
0
Svar på denne tråd

Tak :b
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 22:35
Mange tak for hjælpen , det er nemlig skide træls at hun ikke kan sætte bare i nogenlunde galop mere efter hun er blevet flyttet når jeg selv har redet næsten kort galop på hende for hendes gamle ejere .

Unique min øje sten <''33

Kan hesten gøre for det er sådan en hest? , Jeg elsker sgu dyret og det må i altså leve med . Hun er MIN elskede hest . <333

Billig hestevogn søges i sønder/midtjylland .

0
0
Svar på denne tråd

sandbane
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 11:08
bare rid på en sandbane, det plejer at gøre det hele en del lettere :)

Mvh. Mia
0
0
Svar på denne tråd

Den skal lære det
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 13:05

Det er jo ikke sikkert at den nogensinde har lært at blive sprunget an i galop!

En traver jeg red havde heller ikke lært det. Der gjorde jeg det, at jeg red udelukkende på tur, og så lod jeg den "løbe" ind i galoppen, og lige i det sekund den springer an, lavede jeg hjælpen til galopanspring. Den vidste jo godt at når jeg klemte med benene, så skulle den gå frem/sæte farten op, og når den gik så hurtigt i trav, så var den eneste mulighed at slå i galop. Det tog ikke mange gange, førend hun fattede, hvad det var jeg ville have hende til. Og så begyndte jeg at give signalet til galop inden hun nåede helt op i fart i trav.

Noget andet er at den nok ikke har alancen til at galoppere på en alm ridebane. Og der skal balance og muskler til at gå kort galop,og det har den ikke, medmindre den er blevet trænet i det.

Held og lykke med det.

Linda.

Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb

Medlem af FHK, HGK og pylreklubben

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Kan du ikke
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 15:18

prøve at kontakte de gamle ejere for at høre hvordan de har arbejdet med den i galoppen???

Jeg tror ikke på at den er hverken fræk eller dum når den ikke sætter i galop.

For det første er det ikke sikkert den ander hvad du beder den om og for det andet kan travheste have svært ved at galopere medmindre de selvfølgelig er trænet i galop også.

Hvor forsøger du at galopere henne??? På en lille bane??? På tur?? for det kan jo oven i alt det andet også være et balance problem...

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

I naturen .
Forfatter: 
Dato:  12-04-2006 22:21

Jeg har kun forsøgt i naturen at få hende til at galoppere da hun over hoved ikke har balance nok til at galopere på bane i nu .

Men inden jeg købte hende prøvede jeg at galopere på bane . Og det gik Ok efter som hun jo er traver og det aldrig går af hende .

Kan hesten gøre for det er sådan en hest? , Jeg elsker sgu dyret og det må i altså leve med . Hun er MIN elskede hest . <333

0
0
Svar på denne tråd

NYT i sagen (:
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 18:04

Jeg var ude at ride på hende i dag sammen med en anden (: ,

Også fandt vi en laaang stup mark,

Så satte min veninde hendes pony i galop og musse satte selvfølgelig i fuld vædeløbs trav efter hende . Men så gav jeg hende et lille tryk og hun galoperede . Godt nok gik det SKIDe stærkt og jeg kunne ikke få hende holdt igen fordi hun var så glad .

Jeg klappede hende helt vildt da jeg fik styr over hende igen og lod hende så skridte lidt . Så den anden vej ned af marken satte jeg hende i trav for at trave hende lidt af . Men så satte hun bare i galop, og jeg holdte den rimelig kort lige indtil jeg lod hende løbe for hun vil så gerne (: , Er faktisk lidt stolt af mig selv og hende at jeg fik hende til det og det gik så nemt ´:]

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider