Bare tanken om at sende Copy ud i ridning, kan få min mave til at krympe sig sammen, men jeg er nået til den beslutning, at jeg er nødt til at få en anden til at "tæmme" ham lidt. For bliver han ved med at få mig smidt af i det omfang han har gjort det i de sidste par måneder (hjerterystelse, forstuvet skulder, 2 tænder slået ud, adskellige sort/blå mærker osv) så ender det bare med, at både ham og jeg får en rigtig dårlig oplevelse af ridningen...
Det startede ellers så godt og har igennem ½ år ingen problemer haft med ham, men efter hans voksepause (han er vokset en del i vinter halvåret), så kan vi slet ikke finde ud af at samarbejde..
I starten troede jeg at det var sadlen der måske kunne irritere ham så jeg har både haft dyrelæge, kiropraktor og sadelmager til ham, og alle siger at der intet er i vejen for at ride ham. Han er hverken øm i ryg eller ben.
Han er en dejlig 5 årig ox araber som til tider kan virke ganske nervøs over fremmede ting, men samtidig har han det dejligeste væsen og er meget nysgerrig og kælen.
Hvor pokker ville i sætte sådan en skøn fyr i ridning??
Grunden til at jeg spørger, er at det er jo let nok at slå op i tlf bogen og finde et sted, men det er mit hjertebarn det drejer sig om, så jeg vil virkelig være sikker på, at han bliver behandlet godt og redet af en kompetent person, så har du en du vil anbefale, så vil jeg være super glad for et praj.
Mange hilsner
Pernille