Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvor tit får i undervisning ??
Forfatter: 
Dato:  02-08-2002 23:14
Jeg har ikke mulighed for at få undervisning flere gange om ugen, så det bliver kun til en enkelt gang om ugen, og nogle gange kan der godt gå over en uge.

Det er jeg faktisk godt tilfreds med, for jeg har det sådan, at man altså også skal tænke selv, det nytter ikke noget at man hele tiden har en til at fortælle hvad man skal gøre. Tror faktisk at de ryttere som får undervisning flere gange om ugene, har flere problemer med at ride deres heste når de er alene, end dem som kun får en gang om ugene.
Hvis jeg har nogle problemer med min ridning ringer jeg til min ridelærer, og forklare hvad der er glat, også kan hun prøve at guide mig igennem hvad jeg skal.

Dvs. at jeg er begyndt at lytte noget mere, og spørge noget mere, for det er jo bare med at spørger imens hun er der.

Hvad med jer andre, hvor tit får i undervisning ??

Venlig hilsen HeidiZ(Putin)
Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt.

Præsentation opdateret den 28/7 med en masse nye billeder!!

0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvor tit får i undervisning ??
Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 00:17
Da min hest var gående, fik jeg undervisning ved en berider en gang om ugen. Jeg ville nu gerne have redet to gange om ugen, men det havde jeg ikke råd til.

Men jeg er enig i din pointe. Al for megen undervisning kan få rytteren til at blive passiv i den daglige ridning. Men jeg tror det kommer an på, hvordan undervisningen foregår.

Hvis ridelæreren hele tiden siger : Gør sådan, og så skal du gøre sådan.... Altså hele tiden forklarer, Hvad man skal gøre ( hvilke volter, øvelser osv.) Så kan det være svært at ride selv.

Men hvis undervisningen foregår, så man selv rider rundt og "finder på ting", og så bliver rettet i disse, eller får forslag til bedre, så tror jeg man lærer at tænke selv.

Men det er jo meget forskelligt, hvordan folks indlæringsevne virker. Nogen skal hele tiden have "skældud" for at kunne tage sig sammen. For andre er det nok, hvis underviseren bare er der, og sidder og kigger på, og kommer med en kommentar en gang imellem.

Jeg tror jeg er til den gyldne middelvej.

Hov. Det blev vist til en længere smøre!
mvh. Betina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 00:26
Hej HeidiZ

Jeg får undervisning en gang om ugen på islændere, også er jeg begyndt, at få undervisning hver 14 dag i westernridning.
Men jeg rider aldrig på min egen hest, men henter inspiration, når jeg låner heste de forskellige steder, og det virker fint for mig, så lærer man jo og ride forskellige heste.
Engang i mellem tager jeg så min egen hest med på kurser, og får rettet det som ikke er så godt...

Vrinsk Laksi

(y)gør livet til en fest - rid islandsk hest{>

http://www.laksi.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 09:10
Hej
Herefter sommerferien starter jeg med at få undervisning en gang om ugen i almen ridning/dressur, når vi så er ved at have det på plads (med dressuren) så vil jeg muligvis også have undervisning i spring en gang om ugen.
På min tidligere rideskole foregik undervisning ved at man selv red rundt og så rettede læreren i det man nu lavede. Vores lærer rettde måske to ting pr. time og når de ting så sad fast, så roste han en, hvilket har bevirket at jeg aldrig er gået fra time uden at have følt mig som vild dygtig- På den måde hænger tingene i hvert fald bedre fast hos mig, da jeg slet ikke kan kapere at få 17 ting af vide på en gang- det er min hjerne slet ikke stor nok til

Heidi

True love doesn´t consist of holding hands
- It consist of holding hearts{>
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 10:00
Jeg rider undervisning to gange ugentligt en halv time hver gang.
Nogle uger synes jeg det er for meget og nogle uger synes jeg det er passende.

De uger hvor det er for meget er når jeg ikke har haft mulighed for at ride ret meget selv. Det kan være grundet dårligt vejr(udendørs bane) eller andre aftaler der gør at jeg ikke har kunnet træne.

En passende uge er når jeg har haft tid til at træne.
Jeg skal helst lige have et par dage til at få tingene til at sætte sig fast og skal helst gå og tænke noget nyt lidt igennem så husker jeg det bedre og får derved også nemmere ved at gøre det rigtigt.

Grundridning er meget svært og det bliver jo ikke nemmere af at man samtidig skal ride hesten som opfatter meget hurtigere end mig.

Mvh
Britta
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 10:04
Jeg har det ligesom dig, nemlig at én gang om ugen er passende. Så kan jeg lige nå at tænke over tingene og øve lidt til næste gang, og så stadig er plads til skovture i weekenden :-)

Ok, flere gange om ugen er der heller ikke liiige "tid til" for de færreste underviser gratis!

Med venlig hilsen Camilla (Felur)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 10:42
Jeg er lige startet på en ½ times undervisning 1 gang om ugen, efter ikke at have modtaget undervisning i 7 år. Og hold fast det var hårdt....pyhaa...jeg svedte som bare pokker og pustede og stønnede:-D...
Jeg er så heldig at det er hende som rider bla. stævner for mig på Urs, og vi har da også talt om i det små at jeg næsten skulle prøve at bare starte et lille stævne *thi thi*..men i første omgang er det 1 gang om ugen, min rytter underviser mig. Og dygtig, det er hun. Jeg får da lært en masse tricks jeg troede ikke at jeg kunne, i dressur. Men det dejligt...

Venligst, Lotte."Danske Oldenborg heste kan og vil"B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 10:47
Jeg får ikke undervisning mere, da Athos jo har ferie, men jeg vil svare ud fra den gang jeg stadig red ham.

Mine "timer" bestod af 30 minutters undervisning. Jeg fik 2 undervisnings timer om ugen. I lang tid (6 måneder) stod den kun på dressur. Senere på foråret blev den ene time, så skiftet ud med en time spring. Som så blev droppet igen efter to måneder, da jeg ikke følte for det mere, og da Athos blev utrolig godt gående i dressuren, ville jeg satse på det.
Det endte så med en times dressur om ugen.

Athos var utrolig god, da jeg fik de to timer dressur, men blev ikke dårligere af den ene.

Jeg synes det er fint med meget undervisning. Jeg har lært en del, og når jeg rider alene, tænker jeg altid på hvad min ridelærer ville have sagt.

Rigtige ryttere har ben af stål og arme af gummi;-)

- Så er min præsentation blevet opdateret med nye billeder!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 11:24
Hvis man dog bare havde en god underviser*suk*
Man lære aldrig noget, så jeg for ingen undervisning:{-( Og det for man en masse dumme fejl ved:-( Håber bare rideskolen snart finder en anden...

Normalt - før - fik jeg undervisning to gange ugentligt. 1 dressur og 1 spring. Nu her for jeg en time gratis i kvardrille (der jo lære hesten at vente og ikke altid at skulle være forest. Godt hvis man har en galophest:-) )

Hvorfor ride springning? Hvorfor ride dressur? Hvorfor ride enhver form for ridning? Hvorfor overhovedet sætte sig op på en hest?
Svaret er enkelt: Kunne du undvære det?;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 13:11
Jeg får undervisning 1 gang ugeligt at ejeren som bor på gården, hvor min pony står.. Hun har også fået bygget et flot ridehus, hvor hun underviser elever på sine egne ponyer/hest.
Hun er også for 1-3 år siden blev udlært i undervisning. Så hun er VIRKELIG god til det.!!!
Hun er også udlært i at undervise handicappede.

Venlig Hilsen Heidi.!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-08-2002 19:35
Hejza!!

jeg har lidt svært ved at ride min hest, da jeg lige er gået over i en sej overgang fra pony til hest, derfor for jeg undervisning fire gange om ugen, tre gange ½ enetime og en times springning, du har nok ret i din pointe, fordi at når man får undervisning "tænker" man ikke rigtigt selv, når man rider selv skal mkan selv klarer når problemerne opstår...

Bamzeknuz Christina med Rocky og Major

http://www.minaraber.subnet.dkMin HP<
HUSK:

~~Lev mens du kan, du lever kun en´ gang!~~
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-08-2002 00:58
Tak for jeres svar :-)

Når jeg får undervisning er der ikke sat et bestemt antal minutter på, hvor lang tid der må gå. Jeg starter altid med at have skridtet varm, også begynder hun at undervise mig der fra, for det er vigtig at kunne opvarme sin hest ordentligt.

Venlig hilsen HeidiZ(Putin)
Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt.

Præsentation opdateret den 28/7 med en masse nye billeder!!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-08-2002 12:35
Jeg får undervisning 2 x 30 minutter om ugen. Det synes jeg er passende. På den måde når jeg ikke at få så mange dårlige vaner og for meget passiv ridning når jeg rider selv, for det bliver forhindret fordi jeg de to gange om ugen bliver mindet om hvad der er væsentligt i min ridning.
Jeg kan rent faktisk godt mærke hvis jeg ikke får undervisning 2 gange men kun 1 gang om ugen.
Men når man rider selv så er det også et spørgsmål om selvdisciplin og vilje til at ride 100% effektivt.

Pia H.
"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-08-2002 22:12
De seneste par måneder har jeg redet 2 gange om ugen, normalt har jeg redet 1 gang ugenligt.

Den ekstra undervisning har jeg valgt fordi jeg behøver ekstra hjælp til nogle nye øvelser (pirouetter og begyndende piaffarbejde) vi så småt er ved at gå i gang med, og som jeg ikke selv har erfaring i at lære hesten. Eneste minus er at jeg ikke har så mange dage til at øve mig i det jeg har lært før næste time. Men når nye ting skal indlæres, synes jeg det er en fordel.

For nogle år siden red jeg hos en fantastisk dygtig rytter. Jeg kom som regel to dage i træk og så gik der mellem 3 og 6 uger før næste gang, evt. med en telefonkonsultation imellem hvis jeg havde et problem. Det fungerede perfekt og jeg lærte at løse de fleste problemer selv.

Evnen til at ride selvstændigt synes jeg stadig jeg har i dag. Det er jo fx en stor fordel til stævner, hvor jeg altid selv varmer op. At være afhængig af træneren duer ikke, selvom jeg synes mange er det. Desuden rider jeg også altid selv min hest til undervisning, da det er det som fungerer bedst for mig. Min træner har dog været oppe nogle få gange for lige at mærke hvordan hesten er.

Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-08-2002 16:31
Hej
Jeg får undervisning 2 X om ugen, 1 x dressur og 1 x spring, det synes jeg er ok. Hvis det er op til et stævne varrierer jeg det.
Mange hilsner Hanne:-D:-D
Skriv lige en hilsen i min gæstebog hva?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 09:25
Jeg rider på hold en gang om ugen. Derudover plejer jeg at få en halv enetime - sommetider hver uge, somme tider hver anden uge (alt efter tid og træningsstadie). Jeg synes det er bedst, når der går noget tid mellem hver enetime, så jeg kan nå at absorbere det, jeg får at vide, og nå at træne det selv.

Lige for tiden får jeg ikke undervisning, da min underviser er langtidssyg. Det er lidt noget hø, for jeg føler, at jeg er ved at gå lidt i stå med nogle ting - men omvendt, så vil jeg heller ikke bare gå et andet sted hen og få undervisning. Jeg tror ikke lige, at min underviser har brug for at føle sig "skrottet", lige midt i sin sygdom. Hvad gør I andre i en sådan situation?

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 10:23
Jeg får 1 times springundervisning om ugen på hold, hvor vi er 2-4 ryttere. Det er dog ikke hver uge det kan lykkes, men som regel...

Derudover får jeg enten ½ dressurenetime eller jeg deler en hel time med en anden hver eller hver anden uge. Jeg synes faktisk bedst om at dele en time, må jeg indrømme.

Desuden kommer der en anden ridelærer til gården ca. 1 gang om måneden, og der rider jeg som regel med enten fredag eller både torsdag og fredag - det kommer lidt an på tiden.

Begge ridelærere er tyskere og har berideruddannelsen.

Venlig hilsen

Randi G.

Don't take life too seriously, you won't get out alive :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-08-2002 21:10
Jeg får undervisning 3-4 gange om ugen alt efter hvordan det går... Det er så også privatundervisning!
Hilsen Pernille!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider