Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

unghest
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 16:37

Håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig.

Købte for to uger siden en ung hest,har har været tilredet for 1 år siden, men har derefter stået stille. Jeg har nu fået ham i ridning hos en berider. Den første dag var han meget vild og ikke til og arbejde med, men efter et par dage blev han doven som en gammel øg. Han har nu været i tilridning i to uger, og der er intet krudt i ham?? Mit spørgsmål er så om I tror han vil få lidt mere energi og begynde og gå mere fremad, eller om han bliver en doven hest som skal drives meget rundt på spring banen??

Håber der er nogen som kan komme hjælpe mig.

Det skal lige siges at den første uge havde han orm, men han har fået kur

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg købte Medoc...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 17:54

Købte jeg et rigtigt sløvt dovent stort løs

Når vi red tur var der slet slet ingen fremaddrift - og min venindes hoppe, som havde en lille trippende skridt, kunne uden problemer skridte fra os.

Efter 3 måneder kunne han følge med, hvis man huskede ham på det jævnligt.

Efter 6 måneder futtede han fint afsted uden påmindelser.

Og efter 1 år kunne ingen heste i stalden følge med Medoc i skridt

Det samme gjorde sig jo så også gældende i dressurridning, omend vi kæmpede længere tid med det der - men det skyldtes så en hvis ueftergivenende hånd fra rytterens side

Så mon ikke din lille unghest er blevet lidt mør af at komme til beridder, og blive udsat for det stress det er at flytte stald, og så blive sat i "hårdt" arbejde.

Hvordan fodre de ?

Og har du overvejet om han måske er lidt muskeløm, eller mangler B-vit. pga. pelsfældning ?

Tag en snak med beridderen - og måske en snak med din dyrlæge, hvis det fortsætter.

Og så skal man jo også huske, at ungheste per definition ikke "bare" er født med en hulens masse energi og fremaddrift - de skal trænes fysisk og psykisk til at gøre det af sig selv.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 18:04

Mange ungheste bliver altså doven under tilridnings perioden...

tit fordi de ikke forstår hjälperne...

så du behöver ikke väre urolig... det skal nok komme fart over feltet på et eller andet tidspunkt...

(husk at ikke sparke mere bare fordi hesten ikke reagerer på hjälperne... så risikerer du at få en skenkeldöv hest... det er ikke fordi den ikke vil... den forstår det bare ikke...)

Held og lykke med ham fremover...

M.v.h Nathali
.
At beundre sin egen glorie
får man bare ondt i nakken af!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider