Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

bom
Forfatter: 
Dato:  01-08-2002 11:39
jeg tænkte på hvor lang skal bom være fra hinanden. jeg har en hest der er ca. 162 og det er en frederiksborg hest. fordi jeg vil gerne trække i skridt over bom og i trav over nogle og det er ret irretrende når den snubler over alle bommene så hvis der er nogen der har nogle mål for skridt og i trav så vil jeg være meget glad hvis i gad at skrive...
mange heste vrinsk christine

heste er de bedste!;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: bom
Forfatter: 
Dato:  01-08-2002 12:40
kig ind på www.springning.dk...d er står alt om afstande....
Klik på billedet af preben og så videre

Hvis du mener travbomme, sådan lagt flere efter hinanden, er der forskellig afstand alt efter din "fart" og hestens skridtlængde, så der må du prøve dig lidt frem. Jo tættere bommene ligger jo mere skal den bruge ryggen.
Jeg bruger ca. 1,0-1,20 mellem mine travbomme, og lægger gerne 4-5 bomme efter hinanden.

hilsen Karina;-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-08-2002 12:54
www.springning.dk er meget god, men bommenes afstande står der ikke.

jeg plejer at bruge 2,5 meter. Så kan de bruges i alle gangarter og der kan stilles små spring op.

Jeg plejer at ligge en bom, kryds, bom, bom, kryds, bom, bom, kryds. Senere stiller jeg dem lidt op, men synes selv det er en rigtig god træning.

mvh. Mullen
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-08-2002 09:23
2,5 meter er altså for langt i skridt og trav.... og som håndhest går det jo ikke at sætte x op... medmindre trækkerene springer med, hvilket nok bliver for akavat.

karina

;-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-08-2002 13:06
½løjza Nine.....
Hvis du kommer i arbejdstrav skal du nok ca. 120cm-150cm. fra hinanden du kan sagtens ligge flere efter hinanden.

En skridtbom med alm. arbejds skridt skal der ca. være 50-75 cm.imellem....

Hilsen Carina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-08-2002 22:25
Jeg bruger oftest 1,30 - 1,40 cm, når jeg arbejder med en større hest...der kan de fleste være med, og så kan man arbejde der ud fra......

Husk at starte stille og roligt ;o)

Held og lykke
Luise
Kom og vær med! http://www.lae-webheste.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider