Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

danser med heste.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 16:56

Hejsa!

Har nogle af jer prøvet teorierne i danser med heste? Det har jeg og har på ca. en måned opnået fantastiske resultater.

Mit eneste problem er nu, at hun kun vil gå lige bag mig - og altså ikke skråt bagud - hvilket betyder at jeg ikke kan føre på nogen af siderne. Har nogen prøvet det? Ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det...

0
0
Svar på denne tråd

Det betyder
Forfatter: 
Dato:  25-03-2006 08:43
ikke noget. Lad du bare hesten gøre det, men sørg for at den holder en passende afstand alligevel.

Crazy Cavy - Hvis du har hang til krøller

:-D Lige nu er der super skønne, krølhårede unger til salg! :-D

0
0
Svar på denne tråd

jeg træner også selv efter den bog..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 16:05

Chili gør det også nogle gange. Du kan prøve at gå rundt, altså i så lille en cirkel at hesten bliver nødt til at gå op på siden af dig, og så gå frem igen... Ellers bare træn løs..

Held og lykke!

0
0
Svar på denne tråd

tak for rådene
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 14:26
Jeg synes nemlig bare ikke at hun holder afstand og føler at kontakten med hende ryger, når hun går lige bag mig. Men må øve noget mere personlig afstand med hende.
0
0
Svar på denne tråd

123345
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 16:27

Ja. det der kender jeg godt! Det har min ALTID gjort og det er på sin vis også godt nok, men jeg tolker det også lidt som mangel på selvtillid når hun aldrig gjorde andet, så jeg har tømkørt hende + gået ved siden af hende med en pisk i den ene hånd, så har jeg trukket let frem af i grimen givet en komando og hvis ikke hun reagerede så prikkede jeg hende let på bagparten med pisken, så nu er hun faktisk blevet rigtig sød til det.

Hilsen Rikke

Min søster er sadelmager!
-sadler, sadler, sadler!:-P
Hjælp! Kender du Chiquita?
0
0
Svar på denne tråd

hejsaaa
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 09:25
det er ofte ikke på grund af manglende respekt den går for tæt på, når den går bag dig, den går ved fod, som et føl hos sin mor ;) Det er hvis den ikke respektere dig og løber dig ned du skal være bekymret, jeg kan godt følge dig i at du føleer du mister kontrollen, men kig dig ofte over skulderen og bibehold derved kontakten.

Den, der sårer andre,
bekymrer sig ikke om sig selv.
(Leonardo da Vinci)
1452-1519
" En kritiker er en mand der kender vejen, men ikke kan føre vognen."
(Kenneth Tynan)
0
0
Svar på denne tråd

Bag ved???
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 14:16

hvorfor er det et problem jeg træner mine til kun at gå bag ved jeg vil ikke tillade at de går skråt bag ved...

LÆDERGRIMER

JEG SYR LÆDERGRIMER I SPECIAL MÅL

PRISER FRA 200 KR

SKRIV FOR NÆRMERE OPLYSNINGER

0
0
Svar på denne tråd

Bag ved???
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 14:27

hvorfor er det et problem... jeg træner mine til kun at gå bag ved jeg vil ikke tillade at de går skråt bag ved...

LÆDERGRIMER

PRISER FRA 200 KR

0
0
Svar på denne tråd

Bag ved???
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 14:31

hvorfor er det et problem... jeg træner mine til kun at gå bag ved jeg vil ikke tillade at de går skråt bag ved...

LÆDERGRIMER

PRISER FRA 200 KR

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 21:19

Jeg forstår ikke hvad du mener? Jeg kan godt følge din forklaring at hun går for tæt på dig men så må du bare lave nogle flere bratte stop f.eks lige hurtig efter hinanden så hun skal koncentrere sig (undgå du "arbejder efter en slags dikterende indre rytme som sløver dit sind, for ellers spolerer du overraskelsesgodten :)vær impulsiv men hold nøje øje med at hun kan følge med -og så er det jo meget vigtigt at du koncentrerer dig og er PÅ når du arbejder med hende)

Jeg træner med min hingstebasse på gåture og veksler imellem at skridte afsted med hovedet rejst (ligner en som er meget afklaret med hvor vi skal hen) eller måske skifter jeg til hygge snøvlen og nyder det "spot" hvor jeg nu lige er og her lader jeg selvfølgelig også Jazz snuse og gumle græs (og så skal det lige siges at jeg træner i alm grime, og forinden har ladet ham stå i boksen med grime og tov nogle timer i nogle dage så jeg ikke skal stå og sende mixede signaler fordi jeg på en side signalerer hygge stund og på den anden side har hævet vagtsom hånd fordi man skal sørge for at musse nu ikke lige pludselig står på tovet... han kan selv træde op på det og han kan selv kravle af det uden at gå vild pga fikseringen.) og så kan jeg finde på at løbe en lille tur også og hov få øje på noget som jeg vil undersøge og så skramler jeg lidt med det og skaber nogle "farlige scener" så han lærer af mig og samtidig bliver interesseret i at holde et vist fokus ele tiden og fordi min hyp er rå og lidt "berøringssær" så roser jeg ham blidt hver gang han løser en situation flot (feks står stille og man kan se han arbejder med at acceptere det farlige som lige skete) eller kommer helt ind til mig at stå, i det tilfælde stryger jeg ham også og giver et par klap og så kan jeg måske derefter lige træne lidt versade og vende og dreje ham måske et par skridt tilbage (imens jeg roser ham da bagud godt kan virke lidt skrapt på en teenagehingstebasse som bare gerne vil lære af de bedste hihi ) men altså pionten er at selvom vi bare er ude at gå en tur så er der masser af ting som jeg kan fylde ind i programmet så alting kommer til at flyde med mig som professoren og den der har tjek på alting. Jeg har haft, men har ikke længere meget strikse regler om hvem der går hvor og det var fordi han for to uger siden boede hos nogle dameheste og derfor prøvede mig af i enhver situation, men nu hvor han er kommet på drenge-kostskole lader jeg ham komme helt op på siden af mig med sit hoved og hals for så kan jeg komme til at træne berøring med ham (han har et kæmpear på bringe forben og pga dette og højest sandsynligt behandling af dette er han blevet lidt speciel når det kommer til berøring af kroppen, -meget sensibel og faktisk har han i starten flere gange slået efter mennesker med forbenene hvis man rørte ham..) men altså når han kommer op til mig roser jeg ham imens vi går og ligederefter stopper jeg og han stopper selvfølgelig i det sekund jeg står stille og så kan jeg komme til at lægge hånd på ham uden at skulle bevæge mig for meget for det.

nå men et kæmpeindlæg kun for at fremme det flydende..

Max&Dunse; nu læste jeg et af dine indlæg lige efter Hempfling i Herning, at du havde hest med dernede? var det arabervallakken? Hvordan er jeres samarbejde blevet? Jeg er meget nysgerrig og vil da gerne høre noget mere om jer, hvis du vil dele altså

mvh Christina

0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 08:22

Jo det var mig med arabervallakken ;-). Der er en kæmpe forskel på hans optræden nu, og for første gang kan han NYDE at gå en skovtur (for hånd) og ikke fare sammen i skræk hver anden sekund. Han er også blevet markant nemmere at håndtere til daglig. Jeg er dog ikke kommet op at ride endnu, som jo var vores egentlige problem (han "gik amok", og blev bange for alting) da jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe det an, også fordi jeg heller ikke rigtig tør. Jeg har haft et par trælse uheld med ham, så jeg er nok blevet en smule bange for ham.

Vi skal dog med til et kursus snart, så regner jeg med at vi kommer et stykke videre med træningen. Alt i alt var det en stor og positiv oplevelse i Herning som min hest i hvert fald fik meget ud af, og det er jo hovedsagen med sådan en demonstration :-).

Crazy Cavy - Hvis du har hang til krøller

:-D Lige nu er der super skønne, krølhårede unger til salg! :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider