Det er noget mere kompliceret end bare at klemme med benene! Man kan ikke læse sig til, hvordan man får en hest til biddet, der skal undervisning til! Det drejer sig jo ikke bare om at hesten skal bukke nakken, men om HELE hesten. Den skal være afslappet, men energisk, i balance, kunne bøjes til begge sider og gå med sving, før man kan sige, at den er til biddet. Det lodrette hovede er blot en følgevirkning af alt dette, og er ikke noget man skal stræbe efter seperat. Find dig en god underviser og forklar vedkommende, at du gerne vil lære at ride din hest til biddet, ikke bare lære at bukke nakken på den...