Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Gå til bidet
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 03:07

Er der nogen der kan fortælle mig
præcis hvad man skal gøre for at

få ens hest til og gå til bidet?
Altså, om man bare skal klemme med
benene eller hvad man skal?

- Tak på forhånd d:


»¦Donna x Gazelle' <$
0
0
Svar på denne tråd
 
 til biddet
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 08:03

Det er noget mere kompliceret end bare at klemme med benene! Man kan ikke læse sig til, hvordan man får en hest til biddet, der skal undervisning til! Det drejer sig jo ikke bare om at hesten skal bukke nakken, men om HELE hesten. Den skal være afslappet, men energisk, i balance, kunne bøjes til begge sider og gå med sving, før man kan sige, at den er til biddet. Det lodrette hovede er blot en følgevirkning af alt dette, og er ikke noget man skal stræbe efter seperat. Find dig en god underviser og forklar vedkommende, at du gerne vil lære at ride din hest til biddet, ikke bare lære at bukke nakken på den...



0
0
Svar på denne tråd
 
 fjordhopper
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 08:22

Okay (: ' Det vil jeg prøve så.


»¦Donna x Gazelle' <$
0
0
Svar på denne tråd
 
 til biddet
Forfatter: 
Dato:  25-03-2006 23:42

Ja jeg kan også anbefale dig at få noget undervisning det er guld vær.

Men ind til da, kan du prøve med en masse tempo skift med en rolig men ledende hånd som gør at din hest får lyst til at ligge sig ud på biddet. Når at du korter ind skal du bare lukke sammen om tøjlen og huske at give lidt efter hvis du føler lidt sug/kontakt på bidet. En føelses sag fra hest til hest og rytter

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider