Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 På bar bund...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 09:52

Nu har jeg fået shetlænder...*S*...en lille 79 cm hoppe på tre år...

Vi har store heste og har aldrig ejet en sådan før...

Hun har næsten ikke været i hænder...hendes hove er lange...og hun var meget tynd da hun kom her...Det er ved at være rettet op på nu...Hun kom egenligt..(for 2 mdr siden som pensionær)...og jeg har ikke set ejern siden...så igår fik jeg hende nærmest forærende..hun orker den ikke..og ville bare af med den...jeg kunne ikke nænne den skulle andre steder hen...såeee..*S*


Jeg er ved at vinde hendes..(alså ponyens) tillid...hun kommer af sig selv nu og vil gerne nusses...min tanke er egenligt at hun skal lære at gå for en lille vogn...men så kommer spørgsmålet...hvordan gør man det??...

Er der kurser...kan man selv...hvor gammel skal hun være..osv osv

Råd modtages MEGET gerne...

På forhånd tak...

venlig hilsen Helle





0
0
Svar på denne tråd
 
 min nabo
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 10:03

har køreheste, og han kører dem selv til på følgende måde;

når de er 1 1/2 - 2 år går han bagved dem med liner på (dette kræver at du indkøber køreudstyret til det). Han går en lille tur med de her liner, og lærer hesten at reagere på stemmen - du kan ikke nå hesten, og den er derfor nødt til at kunne kende forskel på rigtigt og forkert gennem din stemme...

Når det så går fint, kan du sætte en lille vogn bagved og stadig gå på jorden ved siden af vognen. Snart kan du sætte dig op og køre en lille tur...


Lyder da nemt nok, ikk? Det ser også sådan ud når han gør det

0
0
Svar på denne tråd
 
 køre for vogn
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 10:11
Hej

Jeg skal til at køre vogn med mine har lige fået hele udstyrret igår. Jeg har meldt mig ind i en køreforening hvilket jeg tror jeg bliver rigtig godt for der er masser hjælp at hente.

Jeg vil jævnligt skrive på min hjemmeside hvordan jeg gør og hvordan det går frem.

Ellers så prøv og at lære hende klikkertræning det kan varmt anbefales kig på min hjemmeside der står en masse om det.
www.klikhesten.dk

Ny hjemmeside om klikkertræning

www.klikhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 dsgarby
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 11:18

fin hjemmeside du har - tager du ud og holder kurser?

det er ret så spændende med klikker træning, bruger det selv en hel del både til hund og hest.

gode øvelser du har de er godt beskrevet, glæder mig til at prøve dem igennem - specielt den med at stejle.



MVH Karina & co.-:(
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan begynde NU...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 13:43
...med at sørge for, ponyen kan trækkes med, til en start - ellers er der ingen fidus i at begynde at smide bid og vogn på... ;-)

Derefter vil jeg råde dig til at tage kontakt til den nærmeste køreforening - de kan nemlig hjælpe med både at skaffe udstyr (seletøj + vogn) og med træning.


... 8-) - 99E - 8-)...
... Parelli-kurser + Begynder Seminar på Stutteri Kronplet i Marts...
www.heste-nettet.dk/fo...34/198334/


0
0
Svar på denne tråd
 
 suger til
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 14:00

mig...

99E ..jeg er begyndt at trække med hende...og det går rimeligt godt...selvom hun nogengange virker irriteret på tovet..*S*


Regner først med at starte med en masse nyt når hun forhåbenlig kommer til at elske selskab og det at være i hænder...

Hold da op...hun er så forsømt..får lidt ondt når jeg kigger på hende...kender I ikke det??

venlig hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kendte
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 14:03

engang en pige, som også havde en i den str.

Udover at kører med den, så trænede hun den i dobbellonge, og den kunne faktisk gå et helt GP program i dobbel longe!

At se de to...det var fantastisk..

Pigen var ikke noget specielt. Hun kunne bare ikke tåle at ride fast, men elskede omgangen med heste, og kastede så kærligheden på denne lille tingest.


Så jeg vil da anbefale dobbel longe. Der er jævnligt kurser hist og her (især jylland, syntes jeg), hvor man kan lærer at bruge dem.


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kørsel
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 20:54
Karina: Mange tak for det. Ja jeg skal da begynde på det der har været stor efterspørgsel på det så det skal jeg skam vil jo godt lære andre det. Glad for du kan bruge det jeg har skrevet om. Men husk at tænk den igennem med at lære den at stejle.

Så fik min ellers seletøj på idag det tog han meget pænt. Men der skal en del træning til.
Han fandt faktisk hurtigt ud af hvad det gik ud på. Så glæder mig til vognen kommer på.

Men held og lykke med det.

Ny hjemmeside om klikkertræning

www.klikhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider