Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hoppe i fol og træning
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 10:44

ved ikke om jeg skal spørger her eller under avl..

men nu prøver jeg..

en hoppe som er i fol, hvordan kan man træne hende, hvis man stadig gerne vil holde hende i gang, kan man godt ride både dressur og springe, og hvor længe kan man ride det forskellige

Knus Mimse :-D

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 11:39

Du kan ride til den dag den foler, eller sålænge du kan få en sadel til at ligge korrekt (ellers uden), og du kan begynde igen dagen efter såfremt der ikke har været komplicationer og du ellers tager hensyn til tid.

Jeg ville ikke springe på en drægtig hoppe i de sidste 3 mdr. for der begynder de at blive for tunge om maven - det er jo ikke det samme som at du ikke kan trave nogle bomme eller lign, men hvis vi taler om decideret springning så er det ca der grænsen ligger.

Dressur er ikke det store problem, men igen skal der tages hensyn til hesten i forhold til øvelserne og samlingsfrad, hvorimod en tur ud i naturen altid er godt næsten underordnet hvor drægtig hesten er (ikke det samme som at der skal fræses rundt på diverse brakmarker - men en god solid tur, med meget skridt så hoppen bibeholder en god kondition).

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 11:41

mange tak for svaret...

Knus Mimse :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider