Dronninglund er et godt stævne, omend man noget af vejen skal ride langs trafikkeret vej.
Til gengæld er det dejligt, når man kommer ind i skoven 
De er også vant til at afholde stævner i Dronninglund, så de takler det udemærket og overskueligt 
Som tommelfinger-regel kan man sige, at en hest skridt med 6 km/t - så skal du ud at skridte de 15 km, ja så tager det 2 ½ time.
Men begynder du at trave, ja så øger du jo tempoet væsentligt, da du så rider med ca. 13 km/t i stille og fredeligt trav.
En fredelig galop er så ikke så meget hurtigere end trav - men du kommer altså noget fremad, når du bevæger dig hurtigere end skridttempo 
Så du kan jo træne dig selv og hesten i at være sammen i længere tid, hvis I ikke er vant til at smutte i skoven i 2-3 timer af gangen. For nogle gange kan det være psykisk hårdt for både hest og rytter, hvis man nuller afsted i et langsomt tempo, og ikke føler man kommer nogle vejne 
Jeg kan fortælle, at da jeg første gang red et løb på 50 km, der red jeg med en gennemsnitshastighed på 9.5 km/t - og vi så ingen andre ekvipager, og red helt helt mutters alene.
Da jeg kom i mål efter disse mange mange timer i sadlen meddelte jeg min veninde, at jeg ALDRIG mere ville ride noget der nærmede sig 50 km igen !
Året efter red jeg samme løb, denne gang med knap 13 km/t. Jeg fulgtes med en meget sød pige og hendes hest hele vejen, og vi kom ind og fik en placering. Og denne gang syntes jeg jo, at 50 km lige pludselig slet slet ikke var så slemt 
Så det bedste er, at man rider afsted flere sammen - så føles tiden ikke så lang. Og hestene nyder også at gå sammen med artsfæller.
MVh Charlotte