Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hun bliver ved? :S sadel..
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 23:11

Hejsa!

Regner ikke med at få så meget svar så sent, men så kan det være der er nogle flinke mennesker som gider kigge i morgen! (:

Har 2 'problemer' med ponyen jeg rider;

1: Når jeg er ude hos hende, og f. eks bare står ved siden af hende puffer hun tit til mig. Og er self. ligeglad med hvis hun puffer blidt for at få en godbid, men andre gange er hun altså ved at vælte mig? S:
Og hver gang hun gør puffer jeg self. tilbage (ikke hårdt!)
Men hun bliver ved!! Bortset fra at nu løfter hun forskrækket hovedet lige efter hun har skubbet mig?

Synes ikke det giver mening ): Hun gør det også når jeg giver hende hovedtøj på, så hun skubber hårdt og gnider sig hårdt op ad mig!
(Hun tager med glæde imod biddet)

Hun gør det ikke kun mod mig, osse mod andre, når jeg f.eks er i ridehuset, og der lige er en der skal holde hende s:

Hvad kan jeg gøre for at lære hende at det altså er forkert at skubbe!?

2: Som så mange andre heste, vil hun ikke stå stille når man sidder op!
Meget irriterende! Men også her bliver hun bare ved? Hver gang hun har gjort det i ridehuset har jeg sagt NEJ og så bakket hende og prøvet igen og igen, igen, igen..
Men hun går stadig!? hjæælp?

Det underlige er så at når jeg rider med rundgjord, eller lædersadel er det slet ikke lige så slemt? Men når hun så får lammeskindssadlen på, er det slemt!!

Men kan sådan en gøre ondt?

Håber i vil hjælpe! (:

Hej hej! (Og godnat :P)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du rider
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 02:32

med lammeskindsadel må du endelig ikke stige op i stigbøjlen!!! Brug en skammel eller stol

I lammeskindssadlen sider stigbøjlerne i en tynd rem, som går op over ryggen og det kunne jeg forestille mig ikke var så rart

Det kunne evt være derfor hun ikke vil stå stille

Hilsen
Stina og Perfi

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 10:40
Okay! Tak ! :D Men gør det så også ondt på hende hvis jeg laver letridning? eller springer?
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 11:04

Jeg ville ikke ride letridning eller springe i en lammeskindssadel. Nu ved jeg ikke hvor meget du vejer, for det betyder jo også noget.

Men personligt ville jeg ikke gøre det

Hilsen
Stina og Perfi

0
0
Svar på denne tråd

Okaay...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 15:27

Jeg får undervisning og synes det er underligt jeg så ikke har fået det afvide? :s

Hun springer bare super med lammeskindssadlen.. Underligt.

men tak :)

0
0
Svar på denne tråd

Skubber gnider.
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 16:06
Med hensyn til gnubningen op ad dig. At hun puffer dig hårdt - bl.a efter du har redet, er fordi hun "sveder" og føler ubehag under læderet (Hovedtøjet) og så kan det sommetider klø under og derfor gniber hestene sig nogengange hårdt op ad den fordi det klør pga. af hovedtøjet efter en ridetime.

I Wrote Your Name On A Rock, But The Rain Took It.
I Wrote Your Name In The Ice, But The Sunshine Took It.
I Wrote Your Name In The Sand, But The Sea Took It.
I Wrote Your Name In My Heart - There It Will Be Forever

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:52
Nåh Okay.. Godt godt.. :D
0
0
Svar på denne tråd

lammeskinssadel.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 15:24
Det er en god ting til en afveksling. Vil bestemt ikke anbefale letridning eller springning i sådan en sadel, selvom man jo ikke skal hæve sig i stigbøjlerne. Trykket bliver lagt på et ALT for lille sted- hvis det stod til mig skulle man slet ikke have stigbøjler på den slags sadler!

Min søster er sadelmager!
-sadler, sadler, sadler!:-P
Hjælp! Kender du Chiquita?
0
0
Svar på denne tråd

hesten gnider
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 21:57

sit hovedet op af dig fordi den regner dig for en kløpind. Det er muligt, det klør på den. Men samtidig fortæller den dig også, at du ikke skal tro du er noget !

Så tillad ikke at den gør det.

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

Oxalia...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 16:48

den er jeg nu kun delvis enig i...

Korrekt, hvis hesten når som helst det passer den, puffer/skubber/gnider hovedet op ad dig, er det næppe udtryk for den store respekt (men måske et tegn på tillid...?)

Mine heste får heller ikke lov til "bare" at gnubbe sig, men vi har en "aftale" om, at når vi har arbejdet, og grimen eller hovedtøjet er taget af, må der gnubbes - og det elsker de.

Så det kan altså sagtens administreres, uden at det på nogen måde går ud over den højt besungne respekt - og jeg vil faktisk påstå, at det ligefrem kan være gavnligt for forholdet.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er bange for,
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 09:36

at mine heste ikke er kloge nok til at fatte "engang imellem".

Mine har to forben...dem må de bruge HVER gang.

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider