Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Min hest er alt for fræk
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 15:51

Min hest hedder Hassel, og er alt for fræk.

Når man strigler ham bider han, og han prøver at sparke ud efter en når man skal til at løfte hans baghove.

Når han skal til at have mad bliver han helt hysterisk og begynder at småbukke, sparke hårdt på vægene og bide.

Er der noget jeg kan gøre så han bliver mere rolig? ps: det er ikke fordi han næsten ingen mad får, for han er ca. 2 meter rundt om maven men er lidt på slankekur.

Han har en anden hest som selskab der hedder Linka, og hun kan ikke ride uden ham, og Hassel kan heller ikke ride uden hende.

så jeg kan kan ikke ride alene på ham, for så bliver han MEGET UROLIG!

Jeg kunne bare så godt tænke mig at ride i fuld gallop ude på markerne om sommeren, men det er svært når han ikke vil/kan ride alene.

Er der noget jeg kan gøre ved dem begge så de ikke behøver at ride sammen hele tiden?

Jeg tager imod ALLE de råd i kan give mig bare jeg kan få løst mine problemer med dem begge.

0
0
Svar på denne tråd

Godbider og mad
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 16:58

Hej

Giver du Hassel mange godbidder? Hvis du gør så stop det - fuldstændig. Det vil muligvis løse en del af den lidt "hysteriske" adfærd han udviser.

Hvad bagbenet angår så snak med din smed. Få ham til at vise dig et greb du kan fastholde. Så længe Hassel forsøger at sparke efter dig når du tager hans bagben holder du det. Så snart han stopper (under 5 sek) efter sætter du benet og løfter det ikke mere den dag. Det hjælper på de fleste hvis man er konsekvent. MEN husk at slippe benet så snart han står pænt! Ellers hjælper det ikke.

Hilsen Anna

0
0
Svar på denne tråd

Glemte noget
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 17:00

Glemte lige noget. Hvad angår mad. Hvad får han at æde?

Det kan også have indflydelse på hans uartige opførsel.

Hilsen anna

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen :-D
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 17:06

Han får rugepiller og gulerøder og vitaminer

og jo jeg har nok gevet ham lidt for mange godbider

men hvad med det angående at han ikke kan ride alene? har du nopgle foreslag til det?

0
0
Svar på denne tråd

lyder som om
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 17:29

Han godt og grundigt tager røven på dig, både med opførsel i stalden og ikke at ville ride alene, du er nød til at være konsekvent.

Når han truer med at bide eller sparke, så stamp hård i jorden, virk truende og sig nej i en streng men rolig tone. reagere han ikke så skub hoved (ved bid) eller røven(ved spark) væk og sig nej. virker det stadig ikke så et kontant klap lige i det han bidet eller sparker og et nej.

Ros ham med stemme og nussen lige så snart han stopper den forkerte opførsel og hver gang han gør hvad du beder om.

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

Gratis spring/tur part søges:

www.heste-nettet.dk/ma.../vis/13/1/

0
0
Svar på denne tråd

Opdragelse
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 21:59

Det handler kort og godt om opdragelse. Du er nødt til at lære din hest hvad den må og ikke må. Prøv at sætte dig lidt ind i klikkertræning, Monty Roberts, Parelli eller hvad du nu er til. Jeg har lige lånt en bog om klikkertræning på biblioteket og det tror jeg er ret brugbart til dine problemer.

Karin

Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider