Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Han vil ikke, så han stejler... Hva gør jeg
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 22:12

Hej.

JEg har en 7-årig connemaravallak, i dag havde vi "lidt" problemer... Han havde enelig gået ok, af at det var første dag på banen i lang tid...

Men så skulle jeg lave en lille schenkelvigning, stille og roligt... Og lig pludselig gider han slet ikke og gå frem, jeg trykker naturligvis til ham, men så bakker han, jeg trykker igen til ham mere bestemt men så begynder han at lave småstejl... Så bliver jeg altså sur og giver ham et bestemt spark i siderne, men så gør han det igen og rykker vildt overstillet ud på hovslaget med et kast med hovedet... Jeg vil bare have det til at lykkedes, så jeg fortsætter, men lige lidt hjælper det, han bliver ved, og hans stejl bliver højere og højere og til sidst tør jeg altså ikk mere. Jeg hopper af og trækker ham meget bestemt ind i stalden og tager sadel og hovedtøj af i en fart, smider dækken på og sætter ham ud på fold...

Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg har gjort eller hvad jeg skal gøre!!!?? han er ikke en type der stejler ret tit. Han protestere også meget når jeg ligger benene til og trykker.

Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre...!!?? HAr I ikke nogle råd?

MVH. Anne Katrine og Canso

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 22:19

Har du tjekket hans tænder?

Hvad med ryggen? Har du fået ny sadel?

Du skriver han ikke er blevet redet i lang tid. Rigtig mange heste er kulrede på denne tid af året, og hvis han er en af dem og skal starte op efter en pause, så skal du måske starte med ganske almindelig ridning uden at forlange noget af ham i form af f.eks. forskellige øvelser.

Pas på med at stige af og trække ham direkte i stalden. Jeg kan godt forstå du ikke tør gå længere hvis han stejler højt, men så hellere træk et par runder med ham hvor han går fremad i den retning han ikke ville før.

Irish Cob-venner søges.

0
0
Svar på denne tråd

Et godt råd
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 22:20

Jeg har ET godt råd, og det må være: få din pony gennemtjekket af en dyrlæge...

Det kan sagtens være, at den har ondt, specielt når han egentlig gerne vil samarbejde i de andre øvelser, men at det så går galt i schenkelvigningen.

Hilsen Marianne

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 22:21

Du har haft for meget fat i ham fortil. Han har i hvert til fælde ikke forstået hvad du ville have ham til og han har følt sig nødsaget til at protestere.

Anne Katrine, det du skriver om din måde at reagere på til sidst er forkert! Jeg kan godt forstå hvis du er blevet forskrækket, men du skal altid sørge for at slutte din ridning med en succes!

I dette tilfælde hvor det hele gik i hårdknude for jer, skulle du lynhurtigt have lavet en øvelse f.eks. bare en lille volte. Efterfølgende skulle i jo have hygget jer i stalden inden han kom på fold.

For mit eget vedkommende hvis jeg var i tvivl om hvad der gik galt for mig, når jeg forsøgte en bestemt ting, ville jeg spørge en jeg kendte og havde tiltro til om ikke vedkommende lige kunne hjælpe med at se fra jorden hvor det gik galt for hesten og jeg.

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

kender ham
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 23:33

hej, jeg kendte Canso før du købte ham... Det lyder slet ikke som ham. Prøv at tage det stille og roligt, og gør et forsøg igen. Det kan være at han blev lidt frustreret.

Sidste gang jeg så ham gøre det du beskriver, var da der var en for at se ham(før du købte ham) der pressede hun ham , og han forstod ikke hvad hun ville have ham til...

Er det lang tid siden han har fået ordnet tænder, en ny sadel eller ligende?

Mvh. Anne

det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 09:45

...tak for jeres svar...

Tine Melchiorsen:
Han fik ordnet tænder i Oktober sidste år...

Så vidt jeg ved er der ikke noget galt med ryggen, sadelen er et års tid gammel... ligger ikke helt optimalt men tror ikke at det er det... (jeg skal have den omstoppet snart...)

Jeg har redet regelmæssigt! Bare i skoven hver gang...

MarianneHø:

Ja, det har jeg også tænkt på men det koster jo nærmest en mindre formue...

CanmaxM:

Ja, min veninde stod og hjalp mig fra jorden, hun plejer at kende ham ret godt og kunne se hvad jeg skulle gøre, men det hjalp ikke her... Jeg troede bare at jeg skulle fortsætte indtil det lykkedes ...

annefk:

okay, det var da meget sjovt at duh kendte ham... Ja Tina fortalte mig også om den anden pige hvor han havde stejlet... Han har heller næsten aldrig gjort det med mig, så jeg blev rimelig forskrækket... MEn hvad skal jeg så gøre, jeg har nemlig fået at vide at jeg skal klemme hele tiden mens jeg rider, kan det være noget med det???

Jeg er simpelthen i vildrede...

MVH. Anne Katrine og Canso

0
0
Svar på denne tråd

lille Canso
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 10:36

Hvad mener du med at skulle klemme hele tiden?

Kan godt forstå du belv forskrækket- det jeg kender fra ham, er at han er en ærlig pony som gør det bedste ham kan.

Når jeg har redet på ham (ved godt at der var han ikke så gammel) men der skulle man næsten ikke prikke til ham så gjorde han hvad han blev bedt om, en følsom lille ven.

det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke lige
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 14:22

hvad løsningen er på dit problem er men én ting er vigtig at huske...

Jo højere din puls er jo lavere er indlæringsevnen hos hesten !

Når du oplever den slags problemer så lad være med at presse hesten og stå ikke af og træk i stald.

Stå af og træk rundt på sporet, tag nogle dybe vejrtrækninger og forsøg stille og roligt igen, visualiser det hele for dig når du træker rundt og når du så sætter dig op igen så tænk hele forløbet igennem igen og gør så øvelsen...

Det hjælper mange gange...og lad være med at blive stresset, hesten kan mærke det og vil modarbejde dig...

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider