Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp, tak:)
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 14:08

Ja, det er med frygt for at blive hakket ned, at jeg skriver dette indlæg.

Jeg har lidt problemer med at få min hoppe til at gå frem til bidet, og ned.

Da jeg købte hende for 8 år siden, var hun 5 år og jeg 11 år. Jeg havde hende opstaldet på en rideskole i to år, og kan nu godt se at det der blev gjort på daværende tidspunkt, var HELT forkert.

Men som sagt, var jeg kun 11 år da jeg fik Sani. Hun var (og er stadig) en frisk dame, som meget gerne vil følge med i alt, når vi rider. Da hun så kom ud på min rideskole for 8 år siden, gav min ridelærer bare Sani chambon(staves?) på, for at få hende ned med hovedet. Det er jo SMASK forkert at gøre på en unghest, som hun var dengang. Desværre vidste jeg ikke bedre, så jeg gjorde hvad ridelæreren sagde

Jeg fik aldrig lært, hvordan man får en hest til at gå ordenlig frem og ned til bidet. Så derfor er det selvfølgelig svært for mig nu (selvom jeg nu har haft hesten i 8 år)

Ja det er faktisk pinligt, at jeg aldrig har lært det

Så vil I være søde, at forklare mig og skære det helt ud i pap, hvordan jeg skal bære mig ad?

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil sige
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 14:21

U-n-d-e-r-v-i-s-n-i-n-g ;-) (sorry nu bad du selv om at få det skåret ud i pap :-)

Hvis du virkelig vil lære at ride din hest korrekt frem til bidet, ja så er der ingen vej uden om. Undervisning skal der til. Det er nødvendigt at have en på jorden med skarpe øjne der kan se præcis hvad du gør og hvilken indflydelse det har på hesten, og hvilke vaner du skal ændre.

Endnu mere så hvis du har redet mere eller mindre på egen hånd de sidste 8 år, så har du garanteret en masse indgroede vaner som der måske skal justeres på.. og det er altså drønsvært at gøre det uden der er en der præcis fortæller hvad man skal ændre og hvorfor. Det er svært nok selv med en undervisers årvågne øjne på en.

Pøj pøj med det!

- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

du kan prøve...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 14:24

Det der er vigtigt er at du rider hende frem til biddet. Det betyder at du i princippet skal holde en let kontakt på tøjlen og få hende til at børe sig selv og selv gå frem. Altså ingen eller kun lette halve parader. Problemet er at det er svært at forklare og endnu sværere at udføre udfra en forklaring. Jeg ville anbefale at finde en kvalificeret underviser.

Eventuelt synes jeg du skal investere i Kyra Kyrklunds videoer om hendes ABC. Især den første hvor hun gennemgår frem, stop og drej som netop er hendes ABC.

Men husk at din pony for at kunne/ville bære sig selv så skal udstyret lægge korrekt, tænderne være iorden, og hun skal i det hele taget ikke have fysiske skavanker. Og ikke mindst -DU skal sidde korrekt ellers er det ikke rart for hende at bruge sig!

Humlen er at når du ikke tvinge hende ned men lader hende selv arbejde sig i holdning så gør hun det selvfølgelig kun hvis hun ikke har gener af nogle slags.

God fornøjelse - det er aldrig for sent!!!

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ikke halve parader?
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 19:29
Svensen: Hvorfor mener du, at hun ikke skal lave halve parader?

Marlene

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 19:38

Tak for det!

Det er klart nogle råd jeg kan bruge.

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

hejza...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 18:53

det kan være meget svært af få redet hesten frem og ned til biddet...

men det handler om at du sidder korrekt med schenklerne (benene)

og have et let greb i tøjlen, samt ride den tilpas frem af. det er altså vigtig med energi... det er også vigtig du rider rigtig diagonal... det ville også være en rigtig god ide, hvis du kunne få en til at undervise dig fra jorden af, en som kan se dem fejl du nu laver, jeg er selv blevet undervist af en rigtig dygtig berider, dette hjalp mig til at lære og forstå hvordan man gør, ellers har du ret i det godt kan være svært..!

lev livet mens du har det...!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 19:37

Jeg har fået fat i en underviser. Hun kommer på mandag (hun hedder Winnie, mener hun har en profil herinde?)

Så jeg håber hun kan hjælpe

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

hejza...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 19:03

det lyder godt du har fundet dig en underviser...

håber hun kan hjælpe dig så...!

held og lykke med det..

lev livet mens du har det...!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider