|
|
| Tur i dressursadel? |
|
|
Nu har jeg næsten lige anskaffet mig den lækreste dressursadel til min ishest - en Trainers Jessica. Den passer min hest perfekt og ligeledes min numse.. Jeg ejer kun den ene sadel + en islændersadel som ryger fremad efter 10 mins ridning. Har tænkt mig at anskaffe mig en kombi eller springsadel, når pengene er der.. Men er det okay at ride tur f.eks. i dressursadel?
Sandra & Tímon ..med Björk lige om hjørnet! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Det skulle der da ikke være nogen problemer i...
Rigtige piger gør landbruget rigere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Det skulle der da ikke være nogen problemer i...
Rigtige piger gør landbruget rigere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øøhhh ja... |
|
|
Hvorfor sku du ikke kunne det? Kan ikke se hvorfor bruge penge på at anskaffe sig en sadel mere.. for hvis man rider meget tur køber man vel ikke en dressursadel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Jeg rider da selv tur i min kieffer... Jeg har så også 2 sadler ud over kiefferen... en Wintec som jeg bruger når jeg er ved vandet med hyppen og så har jeg min springsadel om jeg bruger når jeg træner springning og så når jeg starter stævner...  Men man kan helt klart godt ride tur i en dressursadel...! Julie Team Haukohl Vil du have spænding ? - Så rid en blanding
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
okay, synes bare jeg hørte engang at dressursadler var lavet til korte rideture.. Anne: rider både tur og dressur og skal osse til at springe til sommer - så lige meget hvad skal jeg have en sadel til den tid.. for skal ikke nyde noget af at springe i dressursadel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| timon.. |
|
|
nej men nu er spring og dressursadler også meget forskellige.. og spring er en helt anden måde at ride på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tursadler... |
|
|
Rider du langt, er dressursadlen at foretrække fremfor en springsadel. Det er noget hårdere at sidde med benene bøjet i en springsadel i længden. Har du en tændt hest og brug for at rykke "point-of-no-return" lidt længere væk, så er det bedre at ride ud i en springsadel. Den er også at foretrække, hvis du rider i meget krævende terræn - eller hvis du rider meget frisk. En westernsadel er smør for måsen, men den er dyr. Der er selvfølgelig også mulighed for at købe en decideret distancesadel. Generelt ville jeg dog nok foretrække springsadlen til terræn - men nu springer vi slet ikke, så vi "nøjes" med min dressursadel. Nu har jeg så også den indstilling, at jeg hellere vil have en god - tilpasset sadel end 3 middelmådige.  Mette (Fjolle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejhej |
|
|
Anne: forstår ikk helt dine svar.. Mette: overvejer en kombi-springsadel.. både for ikk at skulle sidde som en jockey i flere timer, men osse for at få en sadel der er en tand dybere end en flat-seat..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dressursadel |
| Forfatter:  |
BeritH |
| Dato:  |
23-02-2006 11:11 |
|
Selvfølgelig kan du da ride tur i en dressursadel. Det er der absolut ingen problemer i. Og er dressursadlen af en ordentlig type, så ER der faktisk heller ikke de store problemer i at springe i den, medmindre selvfølgelig man vil springe på seriøst niveau. Men hyggespring op til LC niveau, det kan sagtens foregå i en god dressursadel. BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjo , da .. |
|
|
selvfølge kan man det , men om DU kan er du jo nok den bedste til selv at vurdere . jeg ved at mine ture i dressursadel ender med en lang kamp eller en afsidning; hun kan ikke få lov at gå så frit som hun plejer (for løse tøjler f.eks.), da jeg simpelthen har sværere ved at sidde fast når hun springer til side, løber hjem, stejler m.m. I springsadlen sidder jeg meget bedre fast til en skovtur, og kan gennemføre turen i et lidt hurtigere tempo - så har både jeg og hesten det sjovere 
Datja _____________________________ Husk at smile før du sover , så går dagens surhed over . _____________________________ Tanze's Hestegalleriprofil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rider distanceløb i dressursadel... |
|
|
Og det går skam glimrende 60 km uden ryg-problemer hverken hos hesten eller jeg  Min veninde har da redet 100 km's distanceløb i hendes dressursadel - så ride du bare løs, hvis du sidder godt i sadlen, og hesten ikke har gener af den. MVh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og jagt |
Illum |
25-02-2006 08:28 |
|
Det er såment bare et spørgsmål og knæslut . Jeg blev fx. i sadlen gennem 15 !!! stk. bukke spring fortaget på stedet og lige op i luften på vores 1. jagt. Og jeg rider i skoven for det meste og det er altid i dressursadel . Det er den der passer Smukke Ganger og jeg har lært at være meget glad for "vores" Albion Lux . Hvor meget fandt jeg først ud af da jeg stod og måske var nød til at købe en ny ...
Illum, navnet forpligter!! Skal du stå brud til foråret,og er du bange for at komme til at fryse. Så kik på min præs. Jeg sælger de smukkeste pashmina tørklæder i bla. hvid og råhvid. Og 20 andre farver
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tur med dressursadel |
Ina B |
25-02-2006 12:15 |
|
Det kan du sagtens. Det gør jeg selv og det er rigtig behageligt. Det er kun hvis du vil springe lidt i skoven. Så vil jeg fraråde dig det meget. Man falder næsten af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidder du for langt tilbage pga for korte bøjler? |
|
|
Det kan som sagt godt lade sig gøre at ride tur i en dressursadel, men synes det er svært at komme af ryggen feks hvis vi galloperer op ad bakker. Pas på at du, hvis du rider i dressursadel, ikke rider med for korte bøjler, og dermed kommer til at sidde for langt tilbage i sadlen. Du skal sidde midt i sadlen, hvor sædet er dybest. Hvis du dagligt sidder forkert placeret i en dressursadel tror jeg du kan belaste hestens ryg forkert. mvh. Mette Abraham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aldrig andet |
Sanne, Helmut & Pjevs |
25-02-2006 22:35 |
|
end dressur. Det er oh bliver den bedste form for sadel -til mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg rider altid |
Nanna (Sebastian) |
26-02-2006 00:56 |
|
tur i min kieffer wien, det har der aldrig været problemer med.
Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian Dressur er kommunikation mellem hest og rytter And I wonder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALTID DRESSURSADEL! |
|
|
Har haft en del "tændte" heste og man sidder altså bare bedre fast + jeg synes man bare sidder bedre i almindelighed! Spring- eller kombisadel til spring, men ellers sværger jeg til min Windsor Elite!!:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg bruger heller ikke andet end dressursadel til tur. Jeg er så inkarneret (staves?) dressurrytter at jeg vælter af i første sving i alt andet. Jeg har en dressursadel uden nogen som helst støtte i og en hest som ser spøgelser overalt på de forkerte dage - men "som regel" formår jeg da at blive hængende  Hilsen Daniela
90 % af alle fejl sker over sadlen Kig forbi min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej ..;O) |
camilla N |
28-02-2006 19:44 |
|
nej det skulle ikke være et problem...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dressur |
Yiip |
04-03-2006 20:54 |
|
hvorfor kan man ikke ride tur i dressur sadel.. synes netop de er fantastiske til tur.. dejligt dybt sæde og kænstøtte = afslapning 
Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf *La'Chalina* Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|