Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvordan bruger man hesten korekt?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2002 13:34
Hej med jer jeg har nogle spørgsmål jerB-)

hvordan mener du at man bruger sin hest korekt, alså når man rider?

min nye hoppe chanel er lidt hård i munden ikke meget. Det er på grund af at hunsom ung er blevet redet af en rytter med en hård(n)

hun skummer kun hun søger ikke til biddet alle mine andre heste søger fint til biddet( jeg rider med to delt trensebid) -

men chanel har
jeg problemer med at få hende til at bagre sig korekt fordi hun ikke søger ned

Rideskolen låner hende et par gange om ugen men de er så søde ved hende, er det et probelm ?:-)

knuz sandra {> schagall {> chanel

ps undskyl det indlæg før jeg kom bare til at trykke enter:-P
0
0
Svar på denne tråd

Re: hvordan bruger man hesten korekt?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2002 16:20
*G* kender godt det dér med "enter" - inden man får set sig om , er indlægget fløjet afsted ;-D

Hun skal jo rides til biddet gennem dressur som enhver anden hest.... det kræver jo noget arbejde i starten, hun skal rides bagfra med halve parader og volter, overgange, koncentration osv.....

At hun derudover går som rideskolehest, er jo ikke ligefrem befordrende for hurtig indlæring, eftersom det er min erfaring at en hest der går på rideskole "lærer" at overhøre rytterens signaler, fordi den får så mange forskellige instrukser fra forskellige ryttere - plus alle de ryttere der bare ikke kan ride endnu og laver en masse "forvirring" for hesten , i deres bestræbelser på bare at sidde fast og styre....

Det kommer så også lidt an på om det er de samme rideskoleelever der rider hende og hvordan de så rider.....

På den anden side burde hun godt kunne lære at der er to verdener, én når du sidder på ryggen af hende, og én når hun går på hold, - det vil nok bare i starten tage lidt længere tid , før hun bliver sådan som du ønsker :-)

0
0
Svar på denne tråd

Re: hvordan bruger man hesten korekt?
Forfatter: 
Dato:  26-07-2002 17:30
Hej Sandra

Da du ikke skriver noget om hvordan hun går, andet end at hun ikke går til biddet er det svært at hjælpe dig.

Min mening om en korrekt redet hest er:

- En hest der bøjer godt i ganasher og kodeled.
- En hest der går i selvbæring og kommer med ryggen
- En hest der kan stoppes ved hjælp af kun schenkler
- En hest der flytter ørene under ridningen
- En hest der kan rides med helt lange tøjler

Hvis det er en god underviser på rideskolen, burde det ikke være noget problem at hesten går lidt elevundervisning.
Dog ville jeg nok selv have redet den op til et vist niveau, før jeg ville lade den gå elevhest, da en hest der er rigtig redet op aldrig glemmer det. Eleverne vil også på denne måde kunne mærke hvordan det er, når det er rigtigt. Det kan være svært med en alm. elevhest, som mange forskellige rider på hver dag.

Håber det var svar nok på dit spørgsmål

Britta
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider