Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Stå i trailer
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 06:32
Godmorgen.
Jeg kan lige nå et hurtigt spørgsmål inden jeg skal på arbejde.

Jeg har 10 km ud til et ridehus, har selv trailer og det er en fin stor vej derud, så det er faktisk ingen sag at komme derud.

Jeg har to heste, og vil gerne træne dem begge to, den ene er ved at blive tilredet, så det skulle gerne være en rimelig stabil træning.

Det allernemmeste ville være at tage begge heste med på én gang, det sparer både tid og kørsel, men ville den ene hest kunne stå i traileren mens jeg træner den anden, og så modsat bagefter?

Altså rent teoretisk er svaret ja, for selvfølgelig kan de det, men jeg er bare lidt skeptisk for om den der bliver tilbage vil blive meget urolig.
På den anden side kan jeg sagtens køre langt med dem hver for sig uden problemer, og de er begge helt trygge ved traileren.

Hvad mener I, og er der nogen af jer der praktiserer det jeg pønser på?

I aften har jeg allieret mig med en veninde så hun kan holde øje med den hest der bliver stående, og i værste fald kan hun tage den ud eller snakke med den hvis den bliver alt for ked. Men den mulighed har jeg jo ikke til daglig.

Mvh

Winnie
0
0
Svar på denne tråd

jeg kører tit med to
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 07:40

når jeg skal til stævne har jeg gerne dem begge med. Der skal den ene også vente på den anden, som regel rider jeg jo to klasser på hver, så de får lov at skifte lidt rundt. jeg gør det at jeg tager hø med, som de så får når jeg trækker den ene ud. jeg giver den jeg skal bruge sin trense på, så hænger jeg hø op til den anden og tager den første ud. det har også den fordel at når jeg kommer tilbage kan jeg samle hø op fra jorden og så kan den hest jeg kommer ind med godt lige stå og vente på at jeg lukker bag den uden at forsøge at gå baglæns.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 16:00
Tak for dit svar, det lyder jo til at det sagtens kan lade sig gøre.
Havde også tænkt mig at tage hø med, så har den der er tilbage trods alt noget at give sig til mens den venter, og det bliver vel til en vane, især hvis man gør det på samme måde hver gang.

Ville som sagt ha været ude og afprøve det i aften, men nu er vores vej så smattet og glat at det er totalt uforsvarligt at køre ud med trailer, øv øv...
Men en anden dag så må det prøves.

Mvh

Winnie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider