Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

jeg har en hest der er meget killen er der n
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 20:08
jeg har en hest der er efter come back II han er en meget killen hest så når jeg rider og vil sprake/trykke til ham så buker han og spraker han ud efter mine ben, er der noget man kan gøre??? så ville det være dejlig
0
0
Svar på denne tråd

Hm kunne du
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 21:27

ikke træne den i at blive berørt fra jorden?

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 23:38
Jeg ved godt det kan lyde lidt hårdt men du skal lægge benene til...så længe du holder dem fra ham, vil han reagere hver gang du bare snitter ham den mindste smule, så ind med benene så han hele tiden ved hvor de er (ikke det samme som at du sidder og klemmer om ham eller sparker, men bare så han kan mærke dem)

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

væn ham til benene
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 10:16

Som Grete skriver, så er der ikke meget andet at gøre, end at vænne ham til, at du gerne må have benene på ham. Og netop at de er der hele tiden og ikke kun i det øjeblik du skal have ham til noget bestemt. Man skal ikke sidde og klemme konstant, men lige være rundt om den - og så skal du især øve dig i at have rolige schenkler sådan at han ikke får 'overraskelser'.

Min egen er også kilden og jeg fik faktisk ved køb anbefalet at 'genere ham mindst muligt' med mine ben og bare sidde stille - men det duer jo ikke, for så kan man ikke hjælpe hesten. Min er nu vant med at jeg har benene på ham og acceptere dem fuldt ud - han kan stadig godt reagere lidt voldsomt, hvis presset bliver for stort ved fx et anspring - men i det store hele er han fint tilfreds.

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider