Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp- krydsgalop
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 09:09

Jeg underviser en, hvis hest ikke for godt kan galopere til venstre. Ingen problemer til højre, og ingen problemer i longe uden rytter. Det mest underlige er, at den heller ikke kan når andre rider den, det skulle da være underligt om flere ryttere laver samme fejl på den, eller?

Den kan til nød galopere lige ud til venstre, men så snart der kommer et hjørne så skifter den på bagbenene, så det bliver krydsgalop.

Har du nogle øvelser der kan hjælpe, vil jeg med glæde høre dem.

Mvh Anette

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge/kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 09:27
Jeg ville nok få den tjekket af en kiropraktor eller noget i den retning, medmindre den allerede er blevet det? At den ikke kan gå venstregalop med rytter kunne godt tyde på et eller andet fysisk problem, synes jeg...

Marlene

0
0
Svar på denne tråd

er enig med marlene...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 19:42

...få den tjekket af dyrlægen og eller kiropraktor.

Der er sikkert noget galt med den...

Knabstruppere forever !!
0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2006 00:30
Hvis den ikke fejler noget er der tale om en en form for stivhed, muligvis pga usikkerhed - jeg ville ride den på cirkelvolte i galop med en lidt overdreven bøjning til indvendig side...det er absolut ikke sikkert at det virker, men det er afprøvet på en anden hest med effekt, den changerede dog bag på begge volter, men kun i forbindelse med at den lige inde changementet blev stiv, da vi så red den lidt overbøjet kunne den ikke umiddelbart stive sig og så holdt den op. Jeg er ret sikker på at denne hest var lidt bange for rytteren og at changementerne var et udtryk for usikkerhed.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

husk også
Forfatter: 
Dato:  01-02-2006 08:55
at få kigget sadlen efter, den ligger måske skævt/dårligt og blokkerer for korrekt bøjning og galop. Hvad sker der hvis I galopperer den uden sadel? Men enig, få doktor dyr ud der kan også være noget fysisk!
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2006 15:51

Tak for jeres svar, jeg vil helt sikkert foreslå ejeren at få hesten undersøgt, jeg vil gerne høre flere gode øvelser, hvis den ikke fejler noget.

Mvh Anette

0
0
Svar på denne tråd

Er det en ung hest?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2006 22:59

Ofte vil heste med dårlig balance chancere på bagbenene i hjørnerne.

Det gjorde min også i starten.

Det rettede sig helt af sig selv, efter han blev redet og fik en bedre balance og mere styrke bagi.

Fx er der mange rideskoleheste, der ikke galopperer ret meget, og det resulterer i dårlig balance og manglende styrke i galop, og det kan resultere i, at de løber eller chancerer bagi.

Jeg tror måske jeg ville øve overtrædninger på den i trav(versade/traversade) for at styrke hestens bagpart, fordi jeg godt kunne forestille mig, at det er her problemet ligger. Hvis hestens bagpart styrkes, burde galoppen komme af sig selv.

Problemet med at overbøje hesten kan være, at skulderen så smutter ud.

(i øvrigt tænkte jeg også straks, at den måtte fejle noget, selv om det jo ikke er sikkert :-) )

Equin læderstøvler str. 38 til salg. Se min præsentation

Sadler til salg (se min HP)

0
0
Svar på denne tråd

få den tjekket først
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 09:25

ja få den lige tjekket af dyrlægen først.

det kunne også lyde somom den kunne have spat. et eller andet er der ihvertfald ivejen.

galoperer den heller ikke til venstre hvis den er fri og uden rytter ? på marken ? i ridehuset?

har den muskelspæninger? i lænden ? i halsen? i ryggen? har den over eller under-udviklede muskler omkring lænd og ryg?

hvis den bliver erklæret helt ok af dyrlægen så vil jeg foreslå at i træner traversaderne meget mere. først i skridt, senere i trav og så i galop tilsidst. traversaden er jo netop den man bruger for at hjælpe hesten i den rigtige galop. hvis du springer an fra traversade går det sjældent galt.

start dog med, som de andre siger, at veksle mellem versade og traversade - gerne meget og gerne i skridt så hesten virkeligt får tid til at mærke forskellen i hvilket ben der bærer.

Rid smukt
Rid Klassisk.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider