Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ideer til træning af plag...?
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 00:07

Hej...

jeg er ved at træne "MIN" plag på godt 2 år... men jeg er løbet tør for ideer? han har lært at løbe ved siden af, rykke man, flette, gå pænt, følge efter, gå over plastic, gå over bomme og han kan strigles og løfte alle hove... jeg ved ikke særlig meget om ungheste så jeg ved ikke hvad jeg nu skal finde på? er der ikke nogen der har nogle ideer, det ville altså være dejligt at lave noget andet end bare at strigle. ..hehe...

Kærlig Hilsen Mette

Han kan ses på dette link: heste.dyregalleri.dk/h...p?ID=17000

0
0
Svar på denne tråd

Cirkus triks
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 08:30
Du kunne jo prøve at lære din hest cirkus triks.

Med Venlig hilsen
Lisbeth.

www.ulvegaarden.dk

Knabstrupper hingsteføl til salg.

En hest uden rytter, er en hest. En rytter uden hest er bare et menneske
Den bedste hest er altid den som står hjemme i stalden

0
0
Svar på denne tråd

Bare..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 09:12

lad ham være unghest, han har vel lært det der er nødvendigt..

Krone og Bølge - En selvfølge

0
0
Svar på denne tråd

tilkøring
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 10:58

Hejsa

Jeg har en plag der bliver 2 til marts. Han hygger sig for det meste på folden. Et par gange om ugen kommer han på gåtur. Han strigles og ordnes, så man kan være ham bekendt og får så sin kapsun på. Nogengange får han et tæppe på ryggen med en gjord om, for at vænne ham til at der af og til ligger noget på ryggen. Så går vi ellers tur på land og i by. Så bliver han vænnet til biler og mærkelige ting og sager...

Vi har også gået over bomme, leget med parably og undersøgt presseninger.

Inden længe skal han vænnes til trense og så skal vi igang med at køre ham i lange liver, da han skal tilkøres for vogn til efteråret. Så det er hvad jeg laver med min plag .

Det meste af tiden hygger han sig dog på folden.

VH Kuling

0
0
Svar på denne tråd

Lad ham være "teenager"...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 11:47

Jeg er helt enig med Annemette... lad ham være plag og fortsæt med det du gør allerede. Du kan evt. vænne ham til trense på dette tidspunkt, men husk - han skal altså have lov til at være "teenager" noget tid endnu.

Hilsen May-Britt

- Lækker 3-års unghest, spring/dressur, til salg - se min profil: Maygårdens Cordial!!

- Kvalitetsurter til din hest?? Kig på min profil, eller klik ind på vores hjemmeside:

WWW.HESTENSURTEHAVE.DK
0
0
Svar på denne tråd

Skal have lov at være barn..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 13:41

Men du kan godt begynde at vende ham til vand, og at gå i traler,og trække et stort tæppe eller en prasænning over rykken på ham, evt. op over øvene og hovedet, hvis han tillader det.

Bare husk at han er et barn

hilsen sofie

Engelske heste blede/tegneserier købes

Ingen er stærkere end ham, der tør erkende han er svag

0
0
Svar på denne tråd

Ja...bare en kommentar
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 13:40

Jeg bliver egentlig så glad når jeg læser disse svar, for tit og ofte virker det som om at de unge heste næsten skal kunne det hele inden de er 1 år...altså en helt anden tone end i denne tråd.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Kubling
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 21:52

foreslår at tilkøre ham. Der findes en video, som hedder "Tömkjörning" eller noget i den stil af Anders Eriksson.

Den er rigtig god.

At lære hesten dette er en supergod forberedelse til at ride. Kan den det, skal den blot vænne sig til at have rytteren på ryggen - signalerne kan den stort set allerede. Desuden har den så fået lavet en masse gode muskler, som du ikke skal starte fra bunden med at bygge op, når du begynder at ride.

Det kan man jo øve en gang om ugen eller noget. Stille og roligt, og så, som de andre siger, lade den more sig og være plag. Men den tager nu heller ikke skade af at lære lidt ind imellem, så længe det er sjovt for den, og så længe den får masser af ros.

Equin læderstøvler str. 38 til salg. Se min præsentation

Sadler til salg (se min HP)

0
0
Svar på denne tråd

En ting jeg
Forfatter: 
Dato:  25-01-2006 08:42

syntes er vigtigt i det andet år, er at plagene for mulighed for at opleve trafik! En ret så væsentlig ting, når man som mig, bor i storbyen er dermed også skal rundt de steder.

En del af de ungheste jeg har redet, har stået trygt på en fold langt ude på landet, så når de kommer herind, selvom det er land for byen, så bliver de noget ophidsede af biler, lastbiler og busser.

Så det var helt klart noget jeg ville træne, når man alligevel er ude og gå tur. -Som jeg også er stor fortaler for!

Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Desuden søges en fra midten af marts til juli. Kontakt mig for nærmere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider