Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

travere som går godt...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 14:53

hej. nu har jeg lige siddet og læst flere indslag om travere som går godt - og folks fordomme.

tænkte egentlig bare på er der ikke nogen som har nogen billeder af jeres travere som går godt - evt. konkurrence eller noget?

måske skulle dette indlæg høre til et andet sted men da det jo handler om godt TRÆNEDE traver lægger jeg den lige ind hér. hvad så har i nogen billeder?

- alle heste er gode af natur,

spørgsmålet er om rytteren har enve til at få det frem -

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 16:43

Find Theis' præs herinde.

Theis vil jeg i hvert fald påstå går godt :D (Han er godt nok kun ½ traver, men han ligner en traver temmelig meget :P)

Duke
Behind every good, knowing horseman,
there is a horse that knows them better.
0
0
Svar på denne tråd

Tjohh..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 17:42

Han lever desværre ikke længere og nåede ikke at starte så mange dressur klasser, inden han blev skadet på folden.

men her er at billede af Obazan med min lillesøster (som havde redet ham ca 10 gange ialt inden dette stævne - som de vandt overbevisende med knapt 70%)

Mvh Patricia

0
0
Svar på denne tråd

Altså nu ved jeg
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 18:33

jo ikke ret meget om travheste. Jeg har set dem i fjernsynet, når de har gået løb, og så har jeg set nogle, man har forsøgt at omdanne til springheste (det så ganske halsbrækkende ud, fordi de ikke galopperede, men travede mellem springene, der var LC-LB-højde ).

Nå, men disse travheste skiller bagbenene mere end forbenene - netop for at undgå at træde i sig selv og for at kunne løbe stærkere (går jeg ud fra).

Er det ikke noget, alle travheste gør sådan ret naturligt, spørger jeg så? For det må en velgående dressurhest jo under ingen omstændigheder...

At den kan "bukke nakken" kan alle heste jo, så det vil jeg ikke mene har noget med "at gå godt" at gøre.

En fordom fik jeg hermed luftet - jeg ser frem til at se billeder af en velgående traver, hvor man kan se noget bæring og guf-sager.

Og ja, jeg tvivler på, at det kommer, men det betyder ikke, at jeg mener, at en travhest intet er værd - sådan håber jeg ikke, det bliver opfattet. Jeg skal også straks bøje mig i sandet og undskylde mine fordomme, hvis det sker ;-)

Equin læderstøvler str. 38 til salg. Se min præsentation

Sadler til salg (se min HP)

0
0
Svar på denne tråd

Gsims...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 20:28

Du skriver:

Nå, men disse travheste skiller bagbenene mere end forbenene - netop for at undgå at træde i sig selv og for at kunne løbe stærkere (går jeg ud fra).

Er det ikke noget, alle travheste gør sådan ret naturligt, spørger jeg så? For det må en velgående dressurhest jo under ingen omstændigheder...

Nej det er faktisk ikke alle travere der gør, det er kun bredgængere der kan det.

De sætter faktisk bagbenet frem udvendig op foran forbenets spor.

Liniegængere sætter benene lige som andre rideheste gør, nemlig bag forbenets spor.

At den kan "bukke nakken" kan alle heste jo, så det vil jeg ikke mene har noget med "at gå godt" at gøre.

Nej det er ikke så mange travheste der kan bukke i nakken, for det lærer de fleste ikke, når der køres med chek på.

Men det er da heller ikke mange alm rideheste der kan bukke rigtig i nakken, det kommer vel an på om rytteren kan ride hesten frem bagfra.

Min pensionerede traver kan også gå dresur og vi har faktisk haft en del gennem årene der har kunnet det, (det er vel et spørgsmål om at lære dem det), samt de kunne også galopere mellem springene.

Hilsen

Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

bredgænger
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 22:06

Hmm det er jo ikke nødvendigvis et minus at være bredgænger.. Det var ham jeg viser også - men kun for vogn, eller hvis man lod ham "rase ud" i skoven. På en bane gik han på 2 spor uden problemer!

Min lavede rigtigt pæne schenkelvigninger og versader, overgange og anspring fra parade, kontragalop på 12 m volter, og vi havde så småt taget hul på forberedelsen til changementer, havde påbegyndt traversader (i galop) og samlet trav (hi han lavede 3 skridt passage i en undervisningstime engang vi trænede det! Jeg var PAVEstolt!!!)

Desværre fik han en foldskade som han aldrig rigtig kom sig over

Efter 3 år som hygge- og foldhest, mistede han fuldstændigt humøret denne sommer og virkede plaget af smerter, så jeg tog beslutningen om at sige farvel

Bedre hest har jeg aldrig haft og får det sikket ikke sådan lige.. Selvom jeg arbejder hårdt på at få samme tætte forhånd til mit føl

Obazan havde jeg kendt fra han var ca 6 mdr - og han var 18 år ældre, da jeg sagde farvel. Så det varer nok lidt, før jeg føler det er det samme med min lille Ceza.

Mvh Patricia

0
0
Svar på denne tråd

Jo tak , Yankee :-)
Forfatter: 
Dato:  23-01-2006 15:01

Nej det er faktisk ikke alle travere der gør, det er kun bredgængere der kan det.

De sætter faktisk bagbenet frem udvendig op foran forbenets spor.

Liniegængere sætter benene lige som andre rideheste gør, nemlig bag forbenets spor.

Jeg takker for opklaringen - så blev jeg lidt klogere :-)

Jeg præciserer lige, hvad jeg mener: En hest, der går godt er en hest, der sætter sig bagtil og som har et stort afskub - ikke bare en hest, der bukker i nakken, for det er alle heste i stand til at lære. Og du har helt ret i, at mange rideheste "bukker" forkert.

Min pensionerede traver kan også gå dresur og vi har faktisk haft en del gennem årene der har kunnet det, (det er vel et spørgsmål om at lære dem det), samt de kunne også galopere mellem springene.

Det vil jeg godt tro. De spring-travere jeg så, kunne nu også godt galoppere mellem springene, men hvis ikke afstanden passede, faldt de i trav, og så så det altså for vildt ud til mine nerver. Men det er ganske sikkert et spørgsmål om træning, for man lærer jo også tit heste at trave til springene i starten - det har de da ret nemt ved at af-lære igen.

Evahestepige efterlyser en traver, der går godt - spørgsmålet er så, om hun bare mener én, der bare bukker nakken og rides korrekt, for det bør slet ikke være umuligt at finde.

Den anden slags godt gående hest, som jeg hentyder til, har jeg bare aldrig set (altså en travhest, der kan forveksles med en dressurhest i min. LA-klasserne på dens gang, bæring osv.) - men jeg kan jo blive overrasket...

Nej det er ikke så mange travheste der kan bukke i nakken, for det lærer de fleste ikke, når der køres med chek på.

Men det er da heller ikke mange alm rideheste der kan bukke rigtig i nakken, det kommer vel an på om rytteren kan ride hesten frem bagfra.

0
0
Svar på denne tråd

Her er en der kan :-)
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 19:13

Her er min stald kammarat Tina på hendes traver/fuldblod, den eneste traver jeg nogen sinde har set gå dressur.

Her er I piaffe

Her i passage

Victoria uden rytter, hun er dog meget mere muskuløs nu. (pæn farve ikk')

Tina starter M klasser på på Victoria.

MEN det er altså også den eneste traver jeg nogensinde har set der er kommet længere end en LC/LB

Der er ikke ret mange travere der når dette plan, de er simpelthen ikke bygget til det, og der er sørme heller ikke ret mange ryttere der kan og vil ride en traver op til dette plan.

Hvis i VIL ride dressur, så køb dog en dressurhest. Og hvis I vil køre travløb skal I købe en traver og ikke en islænder

Conni - Der selv forsøger at ride dressur på en Tinker

Tja, så er jeg tilbage på HN....

Nu med ny hest og ny præsentation, billede af mit nye vidunder kommer senere....

0
0
Svar på denne tråd

Godt så
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 20:06

Jeg påstår nu også stadig, at travere ikke er bygget til dressur, men piaffen ser da ok ud, må jeg sige.

Jeg bryder mig ikke om røde heste, men det kan hesten jo ikke gøre for ;-)

Men at der trods alt findes travere på M-niveau er jeg noget overrasket over.

Mvh Gritt,

der også (endog sjældent) springer højt på min renstammede oldenborger - på en god dag løsspringer han 150 cm - det er han sq heller ikke bygget til.

0
0
Svar på denne tråd

weferghfd
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 21:08
den er ikke hel ren traver, da den er halv fuldblods.
0
0
Svar på denne tråd

flere travere?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 21:50

Ikke flere som har godtgående travere? her er lige et billede af min hyps. ikke fordi hun er i en god klasse men hun kan da gå okay som de fleste ikke intensivt dressurtrænede heste. hun er en af dem som ikke har evnerne til at blive til det store men hun har et godt gå-på-mod. og så ville jeg også lige rykke op.

- alle heste er gode af natur,

spørgsmålet er om rytteren har enve til at få det frem -

0
0
Svar på denne tråd

Traver
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 11:40

En kaldblods traver (tung) i Norge startet Intermediare (MA) dressur i NM, gått både passage 1. bytter og piruetter.

I tillegg til dressuren startet han 1.10 sprang, deb. military, distanse og var tatt ut til Nordisk i kjøring!

Han er nå desverre død.

0
0
Svar på denne tråd

Koldblodstravere
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 13:28

Koldblodstravere er nu også noget helt andet end det, vi normalt i Danmark kalder travheste 8-)

Men det er da herligt med en så dygtig hest (y)

:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

Koldblodstravere
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 13:58

Det er vel ikke rett mange av dem i Danmark???

Etter det jeg vet så er det også lettere å omskolere en koldblods enn en (i Norge kalt varmblods) traver (pga. kroppsbygning), men min gamle trener hadde traver som var skolert til MA. Så det finnes godt gående varmblodstravere her også!

0
0
Svar på denne tråd

En god traver!!!
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 15:00

Hejsa... Så lige dit indlæg ang. travheste ...

Jeg har selv en travhest... Ham har jeg haft i snart 11 år...

Han er en rigtig god hest, han har gået MB i spring på Distriktplan - med få nedrivninger/stop, men rider nu kun springklasser som er under LB...

Han kan ikke gå i galop, så derfor har han ikke de store placeringer i dressur... Dog har han vundet et par travklsser... Han er virkelig til at stole på, og derfor har han redet jagter og tærrenringridning...

Ved ikke om du kan bruge det til noget - syntes bare jeg ville fortælle dig det...

Har desværre ikke nogle billeder jeg kan sætte i dit indlæg...

/Malene

0
0
Svar på denne tråd

går godt...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2006 15:31

det kommer jo an hvad man mener med går godt.

Jeg er har en traver , der har gået løb.

Ham bruger jeg til ringridning, og gjorde også samtidig med han startede!

Han er ret fin til ringridning, ingen problemer. men han har også været ridetrænet fra 3 års alderen, og det tror jeg betyder meget.

han er ganske fin, har også startet en del distance stævner på ham, og det er gået fint!

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

puha malene
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 15:59

at du tør. jeg turde ikke springe Mb på en hest der ikke kan galopere. selvføglelig kan man ind imellem få sprunget et så stort spring i trav, men da ikek til stævnerne, der er jo også en tidsgrænse at holde.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

har en halv traver
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 20:51
som også er halvt trakhener/fuldblod.
han har aldrig gået det store men kan da gå øvelser til LA. han var ikke dårig men var for svær i munden til mit niveau dengang. idag er han 16

MVH NICOLE
-husk indsigt gir ansvar-
-ansvar er at søge indsigt og handle på den-
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider