Hej alle... kan nogen hjælpe mig med at finde en god rideskole i højfynsområdet??? Jeg var ude at ride med min datter i lørdags, på hendes venindes pony (islænder) og jeg kunne mærke, at nu var det tiden jeg kom igang med at ride igen. At jeg idag har det som om, jeg har en TØNDE mellem mine ben, er en anden snak. (John Wayne har ikke levet forgæves)Men men men, nu mangler jeg en rideskole, som kan/vil undervise sådan en som mig (oldgirls, uden egen hest), og helst i højfynsområdet. Som barn gik jeg på Fredericia ridecenter, så jeg er jo meget forkælet med faciliteter som skov og godt ridehus og udendørsbaner. Findes der noget der bare minder om??? Altså med adgang til skov etc. Det behøver ikke at være noget vildt og fancy, bare jeg kan få genopfrisket mine "talenter". Håber nogen kan hjælpe mig... Mette
På Ejlersminde Hestecenter i Faaborg, er der noget de kalder Kone-ridning om søndagen.Måske det var sådan noget du kunne starte på, de har også heste til udlån.
Tommerup ridklub. De har vist noget for alle. Men ved ikke hvor fint stedet det er. Du kan starte helt nede fra bundet i dit eget tempo. www.tommerup-rideklub.dk/
Det eneste jeg kender på højfyn er MW-riders. De har noget der hedder oldgirls holdet. Men det er ikke med så fine forhold, som du skriver du er vant til. Det er også kun undervisning i western. Det ligger i veflinge. johs-asmussen.dk/
Men hvorfor ikke bare ringe til de nærliggende rideskoler.
~ Grev Axell ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
det skulle opfatte som om jeg var vant til ekseptionelt fine forhold, men det var fedt med skoven lige uden for stalden, og det bliver man lidt forvent med. Ganske som da jeg havde mulighed for at ride ved stranden... Jeg har nu kontaktet Langesø egnens rideklub, hvor jeg skal have min første time på mandag... Og jeg har kikket på tommerup rideskole. De lå i samme afstand fra hvor jeg bor, på nær 3 km, i Langesøs favør, så jeg valgte at prøve at tage der ud... Nu har jeg kikket på Tommerups hjemmeside, og det ser da kanon ud, så hvis Langesø ikke er noget for mig, kan jeg jo altid besøge Tommerup... Ellers tak for jeres hjælp...Mette