Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

HJÆLP!!! min hest bakker...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 18:46
jeg har lige fået en skøn nordbaggehoppe på 8 år og nu er hun begyndt at bakke for at prøve mig af. hun er en bestemt pony der er vant til at bestemme. hva gør jeg?

J. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Bakke, bakke, bakke...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 19:32

Hey.

Min mor fik en dejlig lille islænder for nogle år siden, og han fik også den sjove idé at bakke. Han gjorde det når så noget "farligt" han ikke ville forbi. Den løsning jeg altid har brugt på min dejlige DV foreslog jeg hende - og det virkede fremragende:

Vi skal jo sørge for at hesten følger vores vilje.. så når vi ikke kan hamle op imod hestens vilje, så gør vi DENS vilje til VORES.

Nu ved jeg ikke hvor og hvornår hun gør det. Men sandsynligvis handler det om at du skal være meget hurtig på tøjlen!

Idet du mærker hun begynder at bakke, tager du godt fat og giver grundigt signal til at bakke - så hun slet ikke er i tvivl om det er det du vil have hun gør. Hun bliver nok ikke ved med at synes det er sjovt, så når hun stopper op bakker du (hvis det er muligt) et par skridt mere, og sætter hende så i skridt igen...
Det har hjulpet på de heste jeg har prøvet, men det virker kun hvis det er atædighed (lyder det som her) - man må aldrig gøre det på en hest der rent faktisk ER bange for noget.

Cat

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 20:31

hejsa...

min gammel new forest pony som jeg fik for 15år siden begyndte netop også med det samme problem, at bakke og det gik stærkt og stærker jo mere jeg drev på frem ad

jeg fik det forsalg at npr ahn begyndt skulle jeg vende ham om og bakke om i den retningjeg ville ride omkring 1 til 2 meter (måske mere) og så vende ham iegn og så ride frem, og hvis an gjorde det igen skul jeg gøre det samme og blive ved hver gang ahn gjorde det...løbet af en uge så hioldt han op tror han blev træt af at bakke

ved ikke hvad der gj9rode det, han var i hvertfald ikke bange for noget, tror bare som du siger, de prøver en af

mvh anita

0
0
Svar på denne tråd

Bella blev
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 22:49

Hejsa.

Jeg red engang på en frederiksborger der også havde det med at bakke...

En dag under hendes tilridning var vi ude og skridte os en tur, så blev hun bange for nogle geder og bakkede... direkte ind i et stødhegn :D

Så kunne det ellers være hun kom fremad, og har aldrig bakket under rytter siden :)

Men det er selvfølgelig ikke den fremgangsmåde man skal bruge :)

- Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du ved,
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 23:40

at hun prøver dig af så må du sætte dig i respekt.

Forleden oplevede jeg en hest der bakkede fordi gjorden var spændt for stramt (krampe)og jeg har aldrig set det før, men det virkede da gjorden blev løsnet. Så det er værd at have i baghovedet om det kan være årsagen.

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Bakker...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 01:07
Hvis den bakker, så DREJ den! Så kan den ikke bakke.

Lad være at sparke, det gør den endnu mere stædig, bare DREJ den en omgang eller to! Og så er det bare fremad!

med venlig hilsen
LISE ROHDEN

JEG ER UDØDELIG INDTIL DET MODSATTE ER BEVIST!

- Med part på Chico på Raagaarden
- Amagerrytter siden 1992 (APK/ARS 1992-2002, KRK 2004-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider