Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

løber i galop
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 11:51

heej alle dejlige ænder

jeg er den heldige pige der har part på en skøn araber men løber utrolig meget i galop hvad ska jeg GØRE har prøvet alt næsten det er mest på højer volte men også på vensre...

HJÆLP HJÆLP

rid en ox araber det er bedst!!!!!
Catrine og fa.Queenie ox 2971
elskr hinanden <3 <3
hendes man er 75 cm wauw den længeste man i stalden<3
0
0
Svar på denne tråd

Heeej ...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 12:02
Jeg har lige et spørgsmål til dig , inden jeg svare på det .. Kan du få din hest til biddet ?!
0
0
Svar på denne tråd

malene
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 12:06
det er lidt forskeligt nogle gang kan jeg odt og andre gange nej...

elskr hinanden <3 <3
0
0
Svar på denne tråd

plezzz
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 19:34
hjælp hjælp inde jeg siger mijn part op

elskr hinanden <3 <3
0
0
Svar på denne tråd

hej ...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 18:01

prøv at læse de to ind læg jeg har lavet det omhandler næsten det samme jeg har problemer med min ikke vil spring an i galop og når han så endelg gør det så løber han med 70 i timen eller så løber han bar eind i galoppen

det er også her under træning mine ind læg ligger

du søger bare på mit bruget navn

mvh anita

0
0
Svar på denne tråd

Kommentar
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 10:32
Træning og undervisning er vejen frem. Det er ikke noget man bare løser på en uge. Det kræver masser at halve parader og overgange fra galop til trav til parade og så trav til galop og overgang igen lige så snart hesten løber.
0
0
Svar på denne tråd

Min hest gør det samme HVIS...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 10:38

...hun har en sadel på, der ligger for langt fremme.

Tjek sadlen.

... 8-) - 99E - 8-)...

0
0
Svar på denne tråd

heeeh
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 20:11

tak og sadlen ligger ijk for langt fremme sig mijn ridelære

elskr hinanden <3 <3
0
0
Svar på denne tråd

heeej
Forfatter: 
Dato:  20-01-2006 09:50

heeej,..

når det er du skal galopere og din hest begynder og løbe igang sa´å skal du bare trave rundt indtil den er nede i rolig trav.

Og så bag efter prøver du igen. Sådan skal du bare blive ved, til sidst lære den det måke ;D En fra den stald hvr jeg passer heste har også gjordt det med sin hes og den har lært det til sidst. Nu går han i galop med det samme, jeg syntes nærmest du skulle prve det ;D

God fornøjelse.

Rikke Godtfredsen

0
0
Svar på denne tråd

tung i sadlenog halve parader(O=
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 09:59

min hest er også slem til at løbe i galoppen nogen gange.

jeg tager en masse halve parader og sætter mig godt tung tilbage og rider på volter til hesten slapper af.

håber d finder ud af det

lotte

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 10:35

ind på volter hver gang den forsøger at løbe... min egen hest gjorde det men han gør det ikke længere efter at jeg lavede den øvelse... knæ og lår til at bremse med og ned i trav og få den til at gå helt roligt igen hvis den løber...

Kommer hunde i himlen når de dør?? >o<
0
0
Svar på denne tråd

Nogle heste
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 10:44

løber meget i galoppen, fordi de mangler balance. Hvis det er tilfældet, kan det være godt at træne den i en stor hal eller (når vejret bliver bedre) på en stor bane, og ride indenfor "hovslaget", hvor den skal finde sin balance selv.

Hvis det er balancen, den er gal med, er det noget, der skal trænes op, og det tager altså tid.

Equin læderstøvler str. 38 til salg. Se min præsentation

Sadler til salg (se min HP)

0
0
Svar på denne tråd

Mangel på styrke...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 11:19

Mange heste løber i galoppen fordi de ikke har styke nok, til en god samlet galop. Og det kunne lyde som om det også er dit problem. Hvis det oven i købet er kombineret med en dårlig balance som Gsims er inde på, ja så har din hest ikke mange andre valg, end at løbe når du sætter hende i galop. Jeg ville lave en lille træningsplan, kun i skridt og trav, for at styrke hende. Du skal arbejde på at få øget hendes bæring. Uden bæring: Ingen kort galop. Det er meget nemmere for hesten at spurte afsted, end det er at gå pænt samlet. Så mit råd må være: Lad galoppen ligge, træn sidebevægelser (versader og traversader) i skridt og trav, til hesten har mere styrke og du kan ride hende i god bæring. Når du er så langt sætter du i galop igen, og lur mig om det så ikke går meget bedre. Du skriver selv at du ikke altid kan ride hende i samling, så det må være din 1. prioritet.

Signe

www.vindskovgaard.dk

NYT: Kursus i rytterpsykologi ved Heidi Møller. Se her.
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 20:10
Min pony gjorde det samme de mange første gange vi skulle galloperer...
Jeg øvede en masse ballanceøvelser
-versader,traversader, volter(i trav) hvor jeg skiftevis lavede dem mindre og større, og træning over bomme

Derudover longerede jeg hende i gallop hvor jeg hele tiden gjorde cirklen omkring mig skiftevis mindre og større

Da jeg så endelig igen skulle prøve at gallopere, lavede jeg kun volter. Hvis det gik for stærkt lavede jeg dem mindre og hvis hun gik i ok tempo lavede jeg dem store.

Nu kan hun gallopere langsider uden problemer

¨Mvh. Mathilde
0
0
Svar på denne tråd

håber det kan hjælpe
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 21:42
det bedste er og ride ind på volter og lave halve parader, og endelig rose hesten når den lytter til dig
0
0
Svar på denne tråd

Jeg blander mig lige ...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2006 00:22

ingen løsning, bare flere spørgsmål: hvis balance og styrke
er i orden, kan fænomenet så også skyldes smerter i
forhove/forben?

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Ikke rentgående...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2006 09:14

Buhl: Jeg tænker at hvis hesten har smerter, i enten ben eller futter, at det vil vise sig på andre tidspunkter også, og at den også vil være uren i trav. Det kan selvfølgelig ikke afvises 100% da belastningen på forbenene er større i galop end trav. Det kan være smerter i ryg eller nakke, men jeg hælder aligevel mest til balanceproblemet.

Alle heste har en god og en dårlig side, ligesom Catrine også skriver, er det værre på den ene end den anden side. Det er der der slet ikke noget unormalt i, det svarer til mennesker der er henholdsvis højre- eller ventrehåndede.

Så hvis hesten er helt rentgående i alle andre sammenhænge, og ikke viser ubehag ved ridning, ville jeg styrketræne den. Man kan evt. konsultere dyrlæge eller kiropraktor for at være sikker på at det ikke er skævheder i hestens skelet, der gør det svært for den. Mindre skævheder kan have ret stor indflydelse på især galoppen, og det er ikke sikkert at man vil opdage det i trav. En hest med skævt skelet vil også have svært ved at goloppere langsomt, og generelt med at runde sig. De fleste vil nok opdage det ved at den konsekvent galopperer kontra på den ene volte.

Signe

www.vindskovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

forben
Forfatter: 
Dato:  25-01-2006 09:20

Med forbenene kan det måske være svært at mærke, hvis ikke hesten er halt, men med Charlie, som har tendens til at låse i korsleddet så laver han små karatespark i galop hvis han har ondt (kun med rytter eller i longe).

Han har også lidt ømme forhove, måske, og hans skulder har siddet skævt, men da nægter han istedet at galoppere synes jeg, traver bare hurtigere og hurtigere istedet.

Har ikke oplevet at han stak af i galop.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Havde d samme problem
Forfatter: 
Dato:  25-01-2006 14:04

Jeg havde det nøjagtige samme problem. Sacco løb af helved til HVER gang vi galopperede.

Da jeg ikk ville finde mig i det mer prøvede jeg og hive igen. så løb den bare endnu mer !

Men en dag prøvede jeg og læne mig overdrevet tilbage. Så tog jeg stille fat og slap igen. Og sådan blev jeg ved. Tog fat og slap, tog fat og slap. Og tilsidst slappede han af. Nogen gange faldt han ned i trav, men så er det bare og begynde forfra. Det tog mig 3 måneder, men nu løber den alså ikke mer.

Ridning handler om tålmodighed. Tænk på hvis vi bare satte os op og der ingen problemer var ? Hvad er det sjove så, hvis man ikk skal kæmpe med noget ? Det kan jo os bar være at din hest har en dårlig balance ? Men det handler bar om øvelse, øvelse, øvelse !

For husk ! Øvelse gør mester !

Ida Steen & Sacco Sæbyhøj

Championat vindere 2005 dressur !

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nogen mærkbare
Forfatter: 
Dato:  26-01-2006 16:15

problemer, i nogen gangarter. Men i weekenden var min halvpart
meget underlig, ville ikke trave men fandt på de mest utrolige
undskyldninger for at gå direkte i galop, og gik "sjusket"/
lallet/upræcist på forbenene i skridt, og jeg hører så der var
problemer om fredagen også. Mandag gik det bedre men ikke godt,
men så trådte den op i et søm (komplet med porcelænsisolator,
der manglede bare relæ og hegnspæl ... inde i ridehallen!! Grrr),
og herefter har det jo været lidt svært at vide hvorfor den går
som den gør.

Så var det jeg begyndte at tænke på om der generelt var problemer,
siden den var så fartglad, og det så "pludselig" en dag blev
for meget - samtidig med at bunden netop i de dage var halv-
frossen og ret hård; der har også tit været opfindsomme undvige-
manøvrer når vi skulle tilbage på hovslaget om aftenen - men
aldrig om morgenen.

(og selvfølgelig har den en stærk og en svag side, men det er
vi kommet et godt stykke med at få udlignet, nu er det mest
rytteren det kniber med hvad det angår ... også hvad det angår)

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Stærk og svag...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2006 00:38

Tjah Buhl, jeg nægter og tro at du er den eneste rytter med en svag side! Jeg melder mig i hvert fald under fanerne.

Hvis min hest opførte sig som du beskriver, ville jeg helt klart antage at noget var galt. Men det kan jo hvad som helst. Mest sansynlige forklaring må være stunt på folden, især i det her vejr. Men nu hvor i alligevel har tvungen pause (hvad laver sådan noget på en ridebane???) er der jo en reel chance for at det er væk når krikken er frisk igen, og at du aldrig finder ud af hvad det var! Hvis det fortsætterer ville jeg ringe til dyrlægen. Kald mig pylret, men jeg vil hellere have dyrlægen ud en gang for meget end en gang for lidt. Efter at have redet galopheste har jeg udviklet en angst for seneskader, så hver gang der er "underlige" ting med krikken bens kommer der helt naturligt en: "Åh nej, bare det nu ikke er senerne...!"

Min egen var halt her for nyeligt, men efter at have observeret ham i et par dage blev det tilskrevet "stunt på fold" for det blev hurtigt bedre og efter 4 dage næsten helt væk. Men de er under skarp overvågning hvis noget ikke er som det plejer at være...

Signe

www.vindskovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er væk ...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 20:24

Ikke skyggen af noget, og den kære krikke er sig selv igen,
opfører sig pænt så længe man er 100% opmærksom, og prøver
grænser af så snart man ikke er. Præcis som jeg vil have det
:-) :-)

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Naturen..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 12:22
Jeg har redet en hest som ikke havde været redet i meget længe og galop var virkelig langt væk.. Men heste elsker for det meste en god galop i naturen og sådan lærte hesten signalet GALOP, og nu køre det på banen også.. Jeg gav efter jeg lagde an til anspring, et lille klap med pisken bagpå, hvis hun ikke sprang an med det samme - og så virkede det som om hun tænkte nåh, ja og sprang an...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider