Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

DSA for 4-års
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 08:46

Jeg ville gerne vide hvad DSA for 4 års går ud på

hvad skal de kunne ...

hvilke øvelser er inkluderet

og hvordan forgår det

håber nogen kan hjælpe

mvh Carina

0
0
Svar på denne tråd

rideforbundet
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 08:49
På rideforbundets hjemmeside kan du læse om reglerne og hvad hesten skal kunne, der plejer også at komme artikler i ridehesten om det.
0
0
Svar på denne tråd

jeg har nemlig
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 08:52

engang kunne finde det derinde

men deres nye smarte look forvirre mig en smule

0
0
Svar på denne tråd

med mindre...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 09:54

... de har lavet det om så skal 4-års bare kunne gå skridt, trav og galop, lave overgangene og skidfte volte, pænt afslappet. der er ingen øvelser med.

og så er man heller ikke alene på banen, man rider i hold a 3 eller 4, tror jeg det er.

i spring ved jeg ikke hvad de skal kunne.

håber du kan bruge det.

hilsen nina

0
0
Svar på denne tråd

4-års championat
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 09:57
Ved 4-års championatet sendes hestene ind i ridehuset tre og tre (nogen gange to). Dommeren står inde i ridehuset og diregerer. Dvs. du skal ikke ride et program, men gøre hvad dommeren dikterer. Hestene skal først vises i trav, både samlet og fri/øget på begge volter, dernæst i galop på begge volter, og til sidst i skridt (ofte for løs tøjleføring).

Dommeren ser på hestens gangarter, om den har god balance og om den er lydig og samarbejdsvillig. Man får karakterer for alle gangarterne, som derefter bliver udregnet til en samlet for hele ridtet.

Desværre ser man ofte at 4-års hestene går fuldstændig samlet og sat bagtil, hvilket en hest i den alder slet ikke burde være klar til. DV har jo ofte i Ridehesten opfordret til at ride unghestene frem og ned (altså dybe), men det er ikke denne ridestil der belønnes til DSA'en desværre.

Man kan også se at hestene slet ikke er klar til at samle sig, da rigtig mange har taktfejl på banen.
0
0
Svar på denne tråd

tak skal i have
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 10:40

så er jeg da lidt med på hvad det går ud på

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider