Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Dyrlæge Rikke Schultz
Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 12:16
Hej
Jeg har netop idag forsøgt at bestille en tid hos Hørsholm hestepraksis, som jo huser ovennævnte dyrlæge.
Vi har i flere år haft en hoppe som har en sygehistorie så lang som et ondt år, vi er nu ret sikre på at have rettet op på en hel del af hendes skavanker, dog har vi et lille problem, som vi er bange for vil vokse sig stort, derfor har vi bestilt en tid hos Rikke. Problemet ligger i at vi har haft Marianne Bendiksen ( kiropraktor ) til at rette hoppens skæve kryds og i den forbindelse nævnte jeg for hende at hoppen havde en bule på halsen mellem hvirvler og kam, MB mente at vi burde få hoppen røntgenfotograferet, da der kunne have dannet sig brusk på stedet med bulen. Symptomerne er at hoppen når den går med rytter og skal arbejde med bæring, bliver voldsom i små ryk med hovedet, hvirvlerne kan derfor tænkes at trykke på nerverne når hoppen går med bøjet nakke/hals.
Har i nogle erfaringer med dette eller med noget der ligner ?
Flikken
0
0
Svar på denne tråd

Re: Dyrlæge Rikke Schultz
Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 17:21
Jeg går ud fra at du spørger her på hestenettet fordi du vil vide om der er nogle der har gode erfaringer med Rikke Schulz...? Jeg ved ikke hvad din hest fejler, men har set RS i arbejde et par gange og er ret imponeret af resultatet. Hun er rigtig dygtig, ingen tvivl om det, men hun er en travl dame - nogle heste kræver mange behandlinger, og der nytter det jo ikke noget, at dyrelægen kommer med at par måneders mellemrum og giver den en tur. Så er det ligesom at starte forfra hver gang. Men nu bor jeg jo i Jylland, så det har jo nok også noget at sige.

Held og lykke med det!

- Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 17:55
Nu kan jeg ikke helt lure, om du vil have noget at vide om bulen på halsen eller Rikke Schultz?

Bulen vil jeg lade Rikke om :-D, men så vil jeg give et par ord med om Rikke: hun er knalddygtig og superkompetent! Hun er jo også kiropraktor, men det vidste du vel.

Og dyr er hun også!

Men det sidste må man jo ligesom tage med. Det er grunden til at jeg selv bruger Hørsholm Hestepraksis. Jeg får lov til at slippe slanterne, men jeg føler også, at jeg virkeligt får noget for pengene.

Med venlig hilsen Camilla (Felur)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 22:24
Hvis det handler om erfaringer med Rikke Schultz kan jeg godt hjælpe dig lidt, da vi har haft flere af vores islandske heste tjekket af hende. Hun har giver akupentur, hvilket hjalp utroelig meget, hun har hjulpet os med at finde ud af hvorfor vores ene hest ikke kunne tölte og jeg kender flere som har været rigtig glade for hendes behandling...
Kan kun sige du skulle prøve hende!
held og lykke med det!

KH Matilde

"Start altid dagen med et smil;-D - så er det overstået"
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-07-2002 10:33
Matilde: Hun har også selv islandsk hest !!

Da min hoppe i foråret blev urentgående tog Rikke over. Hun var utroligt engageret og gav sig god tid. Vi tilbragte 5 timer på klinikken men så vidste hun også hvad der var galt. Vores behandlig blev en kombination af Ringsko, kiropraktik og en smule akupunktur samt øvelser jeg selv skulle lave med hende for at syrke ryg og bugmuskler. Et effektivt og grundigt genoptræningsprogram og resultater har været supergodt.

Jeg har så fortsat med at have massør til hende en gang om ugen så jeg er sikker på at opdage evt. spændinger der kunne være et tegn på tilbagefald.

Jeg kan anbefale hende på det varmeste !!

Kh- MetteH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-07-2002 23:21
Og en anbefaling her fra skal der også lyde.
Rikke er hammer dygtig. Er enig med Camilla (Hørsholm), mht. priser og ikke mindst enig med det om ydelserne.

Lidt anden info om Rikke: hun har boet i 5 år på Island med egen praksis 24/7, 365 dage om året det giver hår på brystet. Så det med islænderene er hun rigtig godt inde i!

C

"We can't take any credit for our talents. It's how we use them that counts." --Madeleine L'Engle, writer.

Sprit ny Wintec 500 kombi sadel til salg. Sælges fuldt monteret. Kontaktes på ovenstående mail adr.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-07-2002 00:01
Ja jeg er så absolut ikke imponeret af hende! - Det var fakttisk pga. hende at jeg skriftede anden dyrlæge.
Hvis nogen vil have hele historien - så send mig en mail - men jeg kan da kort fortælle at Rikke tror at hun kan kurere alt med akupunktur ?:-)
Desuden foretog hun en handelsundersøgelse af min gamle hest på et skrånet og hullet underlag (mønstringen)?!?!?!.
Jeg håber dette var et enkelttilfælde, men jeg blev så skuffet over hendes uprofesionalitet, at jeg ikke kunne finde på at anbefale hende. - Så hellere Jarløv!
Jeg mener ikke hun er objektiv i handelsøjemed.
Jeg mener ikke at hun er gennemslagskraftig nok, til at forklare hendes "opdagelser" når man beder om en uddybning. Jeg mener hun er meget pengefikseret - som nogle af de andre har været inde på; er hun langt fra billig. - og et oplyst beløb/pris kan nemt være flere tusinde fra det endelige resultat.

ØV ØV ØV har jeg bare at sige...
Men som sagt, håber jeg kun at jeg har været uheldig - og er naturligvis glad for at hun tilsyneladende har kunnet opføre sig ordentlig over for jer andre.

Vrinsk,
Carin & Atlet :)
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst - for der har jeg mest brug for det
:-)
http://www.hingst.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider