hej Ditte
håber sådan det hjælper med den sål. Du har godt nok ikke været helt heldig med hende indtil videre.
ja min venindes hest er blevet behandlet af en dyrlæge på djursland, og han målte vist hestens forben til at de ikke var lige lange, men det er vist også en form for forparts-symdrom.
Men hvis en sål kan hjælpe på sådan en hest, så burde det jo også kunne hjælpe på din, hvis altså det er hvad den fejler - forparts-syndrom. Har i forresten fået målt om forbenene er lige lange? om knæenene sidder lige højt (det skulle nemlig også have noget at sige, selvom benene ellers er lige lange).
Hjælper strækøvelserne også på din? er sikker på de gør underværker på Lazer. Han er blevet meget mere smidig, nu er det efterhånden kun mine fejld er gør ham mere elelr mindre ubøjelig tilt ider, men det er jo et problem der kan rettes, hvis bare jeg er efter mig selv.
Hmm håber du skriver videre med hvordan det komer til at gå, specielt når hendes hove er blevet "skæve" igen. men tænker bare - hvorfor har din smed rettet en skæv hov på en hest i den alder? Lazer har også skæve hove, men de må ikke rettes, da det så vil ændre belastningen opad i benene. Og så længe han bare står lige ned igennem benene og leddene, så er det vel ligegyldigt om hans hove er en anelse skæve! han er i hvert fald også blevet bedre gående efter jeg skiftede til den smed jeg har nu (Grove) - min forrige smed ville også gerne rette lidt for meget på hans hovstilling!
Men held og lykke med sålen..håber på en opdatering senere!