Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Er det rigtigt???
Forfatter: 
Dato:  10-06-2002 21:52
At hvis hesten er for tyk, så må man ikke stille den for meget, da den så ikke kan få vejret???

Det gode øjeblik er ofte NU, man opdager det bare tit forsent!!!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er det rigtigt???
Forfatter: 
Dato:  10-06-2002 22:39
Det har jeg aldrig hørt om.
Men nu stiller jeg heller ikk min hest til højre og venstre, da det skader meget mere end gavner..

Venlig hilsen HeidiZ

Kunsten er ikke at ride hårdt ,kunsten er at ride rigtigt!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-06-2002 22:50
Fortæl fortæl...det er først noget jeg lige er begyndt på efter vores syge periode....men jeg fik at vide at det skulle jeg gøre, for at smidig gøre ham....

Vil meget gerne vide hvorfor jeg ikke skal gøre det, eller hvad det skader...

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-06-2002 08:30
Personligt stiller jeg heller ikke hesten til "højre og venstre".

For at smidiggøre hesten, skal hesten stilles jævnt i hele kroppen. Ikke kun i halsen. Hesten skal forme en bue i den retning du stiller den. Hvis du kun stiller den i nakken/halsen får du ikke smidiggjort hestens krop.

Så hellere meget lidt bøjning fortil, der følger med helt til bagparten end en overbøjning af halsen, og en ligeudrettet krop.

Og selvfølglig kan du stille hesten selvom den er tyk. Men husk, at du skal stille den for dine ben og tøjlen kun skal være en ledetråd for hvad du vil have hesten til. Lyt til hesten, lad være at overtræne eller forlange for meget. Så skal det hele nok gå.

Ha' en hypper dag ;-)
Diane

Fremgang bygger ikke på de kundskaber du har, men på hvad du kan bruge dem til.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-06-2002 11:48
Jeg ved ikke, om det er rigtigt, men jo tykkere hesten (og mennesket) er, jo mindre smidig er vedkommende og jo sværere er det at lave diverse øvelser.

Dertil er det jo hårdere for hesten at slæbe på adskillige overflødige kg. hvilket er hårdere for den, end hvis den som slank skulle lave det samme. Samtidig skal man huske på, at fedt ikke kun fylder udad, men også indad, således at fedtet fx. kan trykke på lunger og andre organer, så hesten af den grund bliver lettere forpustet.

Derfor skal den optrænes skånsomt, specielt når den er overvægtig - fx. er lange skridtture godt, det giver kondition, forbrænder kalorier og overbelaster ikke hesten. Også muskler og led er mere udsatte for skader når hesten er overvægtig.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-06-2002 18:53
Nej, det har ikke noget med hestens vægt at gøre, men dens bygning.
Det er bygningen der afgører hvordan holdningen er. Bla. findes der nogle hesten der ikke kan komme ordenligt op med halsen, men ligger og "dykker" hele tiden, pga. halsens placering, eller længde.

Man siger også at ALLE heste kan gå til biddet. Dette er ikke korrekt, da der findes heste med så smalle ganacher (ret mig hvis det er forkert), at hesten ikke kan få vejret hvis den skal gå ned og give efter.

Jeg tror at hesten skal være MEGET SVÆRT overvægtig før at den ikke kan gå i holdning pga. vægten.

Rigtige ryttere har ben af stål og arme af gummi;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-06-2002 19:04
Nu er det en Fjordhest jeg har....jeg ved at den ikke kan gå lige så lukket så f.eks. en araber, da der netop er noget i halsen der gør at den så ikke kan få vejret....så man skal ride med en støre bue, eller hvad man nu kalder det...

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-06-2002 08:53
Donia, enhver hest kan gå til biddet, dem med snævre ganascher skal bare have lov at have næsen lidt længere fremme.

Bare se på lippizanerne fra "den spanske" - Mange af dem har meget lidt plads i ganascherne, men der er nok ikke mange der vil sige, at de ikke kan gå dressur.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider