Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Badning på stranden
Forfatter: 
Dato:  29-05-2002 15:46
Hej
Jeg var på stranden forleden, og så stod der en gammel nar og råbte at jeg skulle komme op ad vandet, hvorfor det sagde jeg,- jo der måtte ikke være heste på stranden, men jeg var ligesom ude i vandet, jeg måtte så oplyse manden om at den hund han stod med, i snor slet ikke måtte være der, og så diskuterede vi frem og tilbage, men det mest latterlige i det her er at han, hvis han kunne nå mig havde flået mig af hesten, pga hans politiattitude, han vidste nok hvad der var rigtigt og hvad der var forkert - hvorfor så emsig?.
Jeg læste reglementet og den var go´ nok ingen hunde, heller ikke i snor, fra 1/4-1/10- OG ridning forbudt på stranden, men hvad så, må man trække rundt med krikken på stranden, og må man opholde sig i vandet?
Hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Re: Badning på stranden
Forfatter: 
Dato:  29-05-2002 18:30
Hej
Vi undersøgte det nærmere sidste år da vi også blev jaget væk fra stranden af en rimelig sur skovfoged.

Vi rider der ellers kun meget tidligt om morgenen eller i dårligt vejr så der ikke er badegæster.

Jeg talte så med en meget flink mand i skov- og naturstyrelsen.
Han sagde at man ikke måtte færdes på stranden med hesten uanset om man red eller trak den.

Til gengæld hører vandet under søfartsdirektoratet eller hvad det nu hedder. Og der må du godt færdes med din hest. Så hvis du kan finde en privat grund som går lige ned til vandet og du kan få lov at ride på den er der ingen der kan jage dig væk fra vandet når først du er der.
Du må bare ikke krydse søfartsliniens grænse. jeg mener det var et eller andet med den normale vandstandslinie.

I øvrigt har vi aldrig mødt sure miner fra de almindelige mennesker som vi har mødt på stranden.
Tværtimod har vi fået os en sludder med mange af dem og er endt i en del fotoalbum. Der er også flere børn som har mødt en hest for første gang og nogle gange har de fået lov at sidde på en af vores heste.

Så sent som for 14 dage siden mens jeg stod og var ved at lære vores nye pony at vand ikke er farligt, kom der en mand forbi og sagde at det var så hyggeligt at se en hest på stranden.

Men her de sidste dage har skov-naturstyrelsen lagt op til mere åben adgang til naturen og det skulle vist også betyde at vi må ride på strandene udenfor badesæsonen.
Nu må vi bare håbe at det bliver vedtaget.

Hilsen
Dorthe N
0
0
Svar på denne tråd

Nemlig!
Forfatter: 
Dato:  30-05-2002 11:55
I vandet må du være lisså tosset du vil - bare du bli'r der!
Men det er nu en god ting at undlade at ride folk ned - det er SÅ ulækkert med blod i vandet!

Egentlig tror jeg, man skal overveje i hvor høj grad, man skal kaste sig ud i skænderier med folk, der ikke vil have ryttere i nærheden - - - er det umagen værd? Gavner det nogen som helst sag?

Jeg har da masser af gange haft lyst til at vende mig om og række tunge (eller det, der var værre) af dyttende bilister, der ikke syntes, jeg burde være på kørebanen (hvor jeg iflg. loven SKAL opholde mig til hest!!!) - men helt ærligt: Jeg gider ikke... Jeg rider roligt videre, indtil der er et sted, hvor jeg - uden at være til fare for NOGEN kan trække ind til siden...
Og så prøver jeg at smile flinkt til de efterhånden smågnavne bilister - alle ANDRE er nemlig oftest glade for at se en hest...!

Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider