Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Overgang fra D til C-stævner!
Forfatter: 
Dato:  26-05-2002 16:55
Hejsa!

Jeg har endnu ikke været ude at starte disktriksstævner, men nu mener underviseren at det bare er afsted.

Såå - rytterlicenset er bestilt, men....

Er lidt nervøs, da jeg faktisk endnu kun har været ude og starte 6-8 udv. klub stævner.

Får jeg et bedømmelses-chock?
Er bedømmelserne bedre til et distríksstævne (bedre dommer??) eller hvad er jeres vurdering?

Jeg har hørt nogle som mener, at man ved samme ridt (samme hest og samme ridt, hvis man kan det?) bliver bedømt 20 point lavere til C-stævner end til D-stævner?

Hilsen Bettina
0
0
Svar på denne tråd

Re: Overgang fra D til C-stævner!
Forfatter: 
Dato:  26-05-2002 17:39
Hejsa

Som regl ligger pointene ca. 10point under til c-stævner,men det kommer også an på hvilket distrikt man rider i.

Så bare rid på og held og lykke *S*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-05-2002 20:18
Du vil blive bedømt fair til distrikt stævne, det er egentlig den eneste forskel. Til klubstævner ser dommeren ikke altid alt, og det er ikke altid uddannede dommere. Så hvis du rider pænt vil du få point der efter.

Held og lykke...

:-PSmil til verden og verden smiler til dig!:-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-05-2002 09:32
hejsa

tja, jeg vil nu ikke mene man bliver bedømt hårdere til C-stævner end til D-stævner.

Man skal bare være realistisk når man melder sin hest til. Er man god nok til de klasser man melder.

Jeg har selv været afsted til et C-stævne her i weekenden, og på trods af en del ulydigheder, ja så lå jeg da ret godt med i pointene. Ingen forskel fra de point vi før i tiden fik på klubplan.

Og nej, c-stævner er ikke garantien for bedre dommere...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-05-2002 18:24
Det gik faktisk ret godt med mig da jeg startede med at ride distriksstævner, den første gang blev jeg nr 3. ud af 20 stykker mener jeg (Sådan noget glemmer man jo ikke :-) ) Også kørte det ellers derud af.

Til de fleste c-stævner har de bedre dommer, for jeg mener at dommeren skal på et ekstra kursus inden vedkommendene må bedømme c-stævner??

Har jeg ret??

Venlig hilsen HeidiZ

Kunsten er ikke at ride hårdt ,kunsten er at ride rigtigt!!

SÅ er min præsentation blevet redigeret, med en masse om min nye hest WATSON :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-05-2002 14:02
Jeg plejer at sige til mine elever at hvis de rider en klasse til et alm. udv. klubstævne til over 60% ja så er det på tide at de prøver kræfter med den samme klasse til et distriktsstævne.
For mange er det "kulturchok" idet de til klubstævner var ovenpå og enten den bedste eller blandt de bedste. Til distriktsstæver er der flere gode ekvipager og spredningen er ikke så stor.
På den anden side, hvis man vil noget med sin ridning så må man ud og prøve kræfter med distriktsstævner. Men man må ikke blive alt for nedslået hvis man ikke lige de første par gange kommer hjem med en sløjfe. Nerver og tilpasning er ofte skyld i at det ikke går som forventet, men det er noget man skal lære sig.
Og husk hver gang du rider op af midterlinien, ja så lærer du noget.
Sæt dine nogle realistiske delmål, før du får som mål at vinde. Skulle du så vinde... ja så er du bedre end de fleste og din delmål er blevet indfriet til fulde og mere til.

held og lykke, og husk at forberede dig mentalt.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider