Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Når hesten skærer tænder....
Forfatter: 
Dato:  24-05-2002 22:19
Hej alle sammen!

Det var mig der spurgte om det at hesen skærer tænder ikke godt kunne betyde at den var koncentret og ikke nødvendig vis at den var syg eller ligende.

Jeg havde dyrlæge til min hoppe i forbindelse med et tjek til en dyrlægeforsikring, og dyrlægen sagde at den ikke fejlede noget som helst, men at der findes mange heste som bare gør det pga af en dårlig vane og pga koncentration. Han har oplevet mange heste der gør det. Men han gav mig et råd, som han havde fået af en dressurrytter med samme problem. Det var at man skulle smøre velsmagende børnetandpasta på bidet, så ville hesten beynde at sutte på bidet og derved skumme mere og glemme at om den dårlige vane. Har endnu ikke afprøvet det endnu,men gør det snart.

Beate Rasmussen
0
0
Svar på denne tråd

Re: Når hesten skærer tænder....
Forfatter: 
Dato:  25-05-2002 22:28
Min hest skære også tænder, og når han gør det, er det også fordi han er koncentreret (Sådan føles det i hvert fald), det lyder forfærteligt, men man vender sig til det. Kan i hvert fald ikke se det som et problem. Nogle som ved om det kan trække ned til stævner hvis dommerne hører det? For det meste er der jo musik når man rider, i hvert fald til indendøres stævnerne :-)

Venlig hilsen HeidiZ

Kunsten er ikke at ride hårdt ,kunsten er at ride rigtigt!!

SÅ er min præsentation blevet redigeret, med en masse om min nye hest WATSON :-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Når hesten skærer tænder....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2002 12:15
Min hest skærer også tænder når hun går koncentreret. Hun har også lige fået dyrlægetjek og fejlede intet. Jeg vil prøve det med tandpastaen, for det lyder frygteligt ind imellem. Min sadel knirker også så forstil jer lige hvor min hest og jeg larmer!!!!

:-PSmil til verden og verden smiler til dig!:-D
0
0
Svar på denne tråd

MaleneL
Forfatter: 
Dato:  27-05-2002 13:58
Jamen hvad gør man ikke for opmærksomhed;-D

Venlig hilsen HeidiZ

Kunsten er ikke at ride hårdt ,kunsten er at ride rigtigt!!

SÅ er min præsentation blevet redigeret, med en masse om min nye hest WATSON :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider