Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Galopanspring
Forfatter: 
Dato:  19-05-2002 22:48
Nu vover jeg for en gangs skyld lige pelsen herinde:

Hej alle I vidende mennesker

Jeg sad og tænkte på engang hvor berider Finn Greve holdt teoriaften i Marselisborg Rideklub, hvor jeg dengang var medlem.
Han stillede os spørgsmålet: "Hvorfor laver man anspring som man gør? - i princippet kan man lære hesten at springe an i højregalop ved at man hiver
den i højre øre..."

Men hvad pokker var det nu han svarede??? Kedeligt nok lider jeg af Altzheimer light - i hvert fald har jeg glemt det ellers så logiske (?) svar. Er der nogen af jer, der kan give mig den "rigtige" begrundelse for
at man lærer hesten at springe an for de "vedtagne" hjælpere?

Mvh
Kirsten Ø

Ingenting af evigt værd, laves uden viskelæ'r.

0
0
Svar på denne tråd

Re: Galopanspring
Forfatter: 
Dato:  20-05-2002 10:22
Jeg kender ikke svaret, men vil bare lige sige at jeg synes Finn Greve er utrolig dygtig!!!! Jeg har fået 1 times undervisning af ham engang, og det var utroligt, min lille hest har aldrig taget sig så meget sammen før!!!8-) Som er nervøs fordi hun snart skal til stævne med sin nye hest! 8-)

:-D Smil til verden, og verden smiler til dig! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-05-2002 19:56
Well, du har fuldkommen ret.

Men har heller ikke svaret...*Smile* :-P - For you'r life.

Min hjemmeside!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-05-2002 22:41
Øv! Her sidder jeg med min Altzheimer light. Den føles mere og mere heavy... *GG*

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-05-2002 07:38
Ja, jeg har aldrig været til kursus ved Finn Greve, men hvad nu hvis man tænke galopspringet igennem, kunne det så hjælpe på din alzheimer???

Indvendige benpar føres længst frem - måske er det derfor vægten ligges en anelse på indvendige side og at man så aktiverer indvendige side med indvendige ben??

Når det udvendige ben føres lidt bagud aktiverer man det udvendige bagben????

Ja, jeg ved det som sagt ikke - er faktisk også nysgerrig efter at få den sande version :-)

Tilde
- Alle er blot krummer i livets store kiksdåse!... bortset fra mig, jeg er en lækker lille chokolademarengs!
Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-05-2002 10:29
Hmmm - min Alzheimer sidder med armene over kors, og nægter at give sig, men dit bud lyder nu ikke dumt i mine ører.

Det var bare sådan en rigtig AHA!-oplevelse, da Finn fortalte det. Jeg forventer naturligvis ikke at der er nogen af jer, der var til det samme kursus (for en hel del år siden), men der kan jo være andre der kan komme med et lignende guldkorn.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-05-2002 10:34
hmm ja jeg ved det heller ikke....

men venter spændt på svaret *s*

men Finn Greve har da en hest stående herude hvor Lazer står...desværre rider han bare på andre tidspunkter om dagen end jeg gør, men han får da trænet flittigt med den hest, og den er da ret godt gående!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-05-2002 11:37
Fint! Sæt en post-it på mulen af hans hest med spørgsmålet - så kan vi måske få hans version *GG*

Ja, han er ret god....

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-05-2002 12:19
Hej Kirsten,

Et kort øjeblik troede jeg at du havde smugtrænet med min lille mule og nu var nået til galop anspringet ;o) Det kan jeg så se var en omgang såkaldt "wishful thinking" fra min side. *fnis*

Céleste

Humoren er menneskets eneste guddomelige egenskab!

Degustibus non disputandum est. Smag kan ikke diskuteres -Det er et faktum!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-05-2002 21:04
Jeg tror det er noget ala hvad Tilde skriver. Det må vel være noget med at gøre det nemt for hesten at springe an. Med vores hjælpere og vægtfordeling.

Det må være noget af det samme, som når man f.eks. laver en vending, så skal man også gøre sån'... og sån'... for at gøre det let for hesten.

:-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider