Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Til de dressurkundige (spørgsmål)
Forfatter: 
Dato:  16-05-2002 08:33
Hej!

Jeg var til distriktstævne for en uge siden og derfor har jeg et spørgsmål til alle jer dressurkundige ang. de point jeg har fået. Jeg startede Axel V. cup - og der er dommerne selvfølgelig nok lidt skrappere end ellers, men der er noget jeg ikke kan forstå: Den ene dommer gav min hest 4 i eftergivenhed & Holdning - det forstår jeg ikke da den hverken gik under eller over biddet (den er bare lidt lang i det fordi den endnu kun er 5 år). De andre dommer gav den 6 i den kategori.
Er det bare mig der synes det var lidt urimeligt?

ThrineTjek min hjemmeside:http://www.t-vester.subnet.dk

Til salg:

Ny 16" Hubertus Springsadel

Kapsun

Fleecedækken str.125cm
0
0
Svar på denne tråd

Re: Til de dressurkundige (spørgsmål)
Forfatter: 
Dato:  16-05-2002 09:35
Hej Thrine!

Først og fremmest vil jeg sige, at det er et meget svært spørgsmål at svare på, når ikke man har set din parcour! Men måske havde dommeren, der gav et 4-tal ligeså meget ret som den, der gav 6?? Men man har det med at blive lidt mere harm over at blive dømt ned end at blive dømt op.

Noget helt andet er, at dommere ER forskellige og vil se forskellige ting/bider mærke i forskellige ting, og det er der bare ikke noget at gøre ved. Bare se, helt op i internationale GP-klasser, ser man også ofte nogle ganske mærkværdige pladscifre, og med den baggrund er det vel også utopisk at tro, man kan kræve mere ved et distriktsstævne i Danmark? Sørgeligt, men sandt.

Når så det er sagt (og det er absolut ikke for at nedgøre dig eller noget der ligner), så ved jeg sgi' godt, hvor stor en "Øv-fornemmelse", det er, at få sådan en kritik! Jeg havde f.eks. en kæmpe optur, sidste gang, jeg startede, en dommer gav min hest 8 i gangarter. Så jeg tænkte "wow, hvor er vi blevet gode", men når så en dommer ved det næste stævne giver den 6, så ved jeg da, at det vil afføde en masse tanker. Så cheer up:-) Hvor det er min tur til en dukkert ved næste stævne, er det nok din tur til det modsatte;-)

God vind fra Mi@

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-05-2002 12:35
Måske har den dommer netop lagt vægt på, at den var lidt lang. Holdninger er jo ikke kun biddet, men netop ligeså meget bagparten. En hest på fem år kan sagtens have bagparten med sig, og det kan være netop denne dommer har syntes det var mere vigtigt.Sara sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-05-2002 15:30
Hejza!!
Jeg ved ikke hvad det var for en klasse.
Men jeg ved at jeg starter de lave ( LB'erne ) og at dommerne bedst ksan lide at hesten virkelig er "Pakket sammen" Dvs. at den går helt samlet.

Det er faktisk et rimeligt tidligt niveau at gå så højt op i sådanne ting, men sådan er det jo nok engang... :)

Man kan heller ikke være sikker på at det ikke er fordi at dommeren bare ikke kunne lide din hest ( Nogle dommere elsker brogede heste, andre hader brogede heste smag og behag;) ) Desuden har de andre givet dig 6, så vær tilfreds med det...

Knuz Stina
Min HP.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-05-2002 11:05
Helt ærligt, så tror jeg ikke at dommere giver point efter hestens farve, størrelse, race eller lign. Det er ikke professionelt. Jeg tror mere det er noget nogle ryttere trøster sig med når de har fået en karakter de synes er uretfærdig.

Er det forkert?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-05-2002 14:57
Juul_H: Nej det er ikke forkert :) Det jeg mente var mere at det jo er forskelligt om man synes hesten skal gå meget fremad eller knap så meget fremad, det er jo forskelligt fra dommer tiul dommer eller skal man sige fra rytter tyil rytter....

Men du har ret, jeg forklarede d på en lidt spastisk måde ;)

Knuz Stina
Min HP.
0
0
Svar på denne tråd

Udstrålng/lide hesten
Forfatter: 
Dato:  18-05-2002 21:58
Jeg vil ikke sige at dommere dømmer efter farven af hesten men en hest der tager sig godt ud i dommerens øjne vil måske også være den der får en karekter højere end ellers.. og jeg tror desværre det sker ret ofte...men helt ubevidst..

Heldigvis har dommere jo så forskellig smag både hvad gælder udstråling og hvad gælder samlingsgrad :-) :-D Lands End :-D
Bliver en stjerne når hun bliver stor!
*GG*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider