hej carol
mit foslag var som sagt at variere størrelserne på volterne du rider. Og sørge for at også ride ligeud. Og husk, kom ud i hjørnene, det syrker nemlig også balancen.
Og rid mange mange mange overgange. Ikke for lang tid i den samme galop uden lige et par travtrin.
Heller ikke sikkert det har noget med balancen at gøre. Kender fra mig selv at når jeg føler jeg ingen styr har over det, og man ligesom føler skuldrene sejler rundt, eller at at ja, bare det at der ikek er 100% ro og balance over det man laver. Så er det fordi jeg har glemt at ride frem til den udvendige tøjle.
en anden ting er...er det værst på den ene volte?
Det er det for Lazer, men det skyldes at jeg har haft redet ham for meget på to spor på den modsatte volte uden at få rettet op, og når jeg så vil lave volter eller samle ind på den volte hvor problemet med at blive i den rigtige galop bagtil er, ja så smutter han indimellem over i den anden galop bagtil fordi han så kan skyde røven ud der! (hmm lyder sikkert lidt kringlet *s*).
En anden ting er...han har vel ikke en vokseperiode, som gør at det er hårdt for ham at skulle bære bagtil i galoppen?