Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

chancerer HELE tiden
Forfatter: 
Dato:  14-05-2002 22:01
Jeg ville ellers sige det har noget med balancen at gøre?
Men det sjov er at det er noget som er kommet inden for de sidste 2-3 mående.
Hvad vil jeres bud på en 5 år s( redet ca 1 år) som chancerer hele tiden, men kun på bagbenene..
Den kan på en volte lave etter chancementer på bagben, uden at slå fra, og fortsætter meget pænt fortil.
Bagparten hænger bare og dalrer afsted.
Jeg vil sige den måske blir god til chancementer, men i lc klasser er det ikke så sjovt.

Gode råd til øvelser?
Det skal siges at vi ikke rider små volter, men udelukkende på stor bane eller 20 m volter.

Håber I har ideer/råd.
MVH
Carol

Som desværre altid tror på det bedste i folk - og tit blir skuffet!
0
0
Svar på denne tråd

Re: chancerer HELE tiden
Forfatter: 
Dato:  14-05-2002 22:15
hejsa

Lazer gør det samme.

Nogen dage slet ikke, men det skyldes om hvor meget han selv går til den.

Da han er en hest man skal ride en anelse "agressivt" (dvs være efter hele tiden for at han ikke laver balade), så kan det ske at jeg indimellem lige får klemt en anelse for meget til rundt i hjørnet, uden at huske at få ham hen i den udvendige tøjle. På den måde smutter bagparten lige, og vupti, et fint changement på bagbenene. Knap så begejstret er jeg.

men mit råd er at prøve at se om det f.eks. kunne skyldes at du msiter den udvendige skulder, at han ikek er fremme i den udvendige tøjle.

0
0
Svar på denne tråd

Kun Bagtil??.... (langt)
Forfatter: 
Dato:  14-05-2002 22:19
Min gamle hest var meget følsom over for shenkelhjælpen..og lige så snart jeg tog sporer på forstegang begyndte galoppen at gå galt....det fk vi rettet op på da vi blev lidt bedere...

Men der kan jo også være andre ting..hvis den ellers ikke har vist tegn på dårlig balance i galoppen kan der være noget der "irreterer" den f.eks i ryggen/bagperten.

Hvis den selvom det er for tidligt i uddannelsen har været forsøgt trænet i chancementer kan det være den syntes det er sjovt..ligesom heste der træner chancementet på et bestemt sted hver gang til sidst ikke kan lade være når man galoperer forbi stedet. En rigtig god grund til at vente med at træne chancementer..

Nu vil jeg ikke male f.. på væggen men Landy har jo været operret for mus...
Da hun blev redet til forstod hun anspringet næsten med det samme og de første mange gange gik fint men pludselig plev hun irretabel og svarede igen når jeg sprang hende an ..jeg tænkte hun måske ville prøve mig af... det blev værre og værre.. jeg fik ordnet sadlen...hun havde samtidigt en pause ....vi gik igang igen og nu var den også gal når vi skulle trave...
Vi kørte til dyrlægen som nu kunne se en svag forskel i bevægelsen i bagparten...bøjeprøver og blokader lokaliserede det til knæene..vi tog røntgen og ..ganske rigtigt... bitte små mus...

mange heste kan gå runt med mus i den str. uden at være generet men da landy skulle i arbejde generede de altså hende mere og mere...

MVH Camilla
:-D Lands End :-D
Bliver en stjerne når hun bliver stor!
*GG*
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kun Bagtil??.... (langt)
Forfatter: 
Dato:  16-05-2002 09:40
Huha...
BLev ikke klogere *S*

Kan en 5 års ( stadig kun 4) virkelig have mus, og vise det ved at chacere i galloppen?
Jeg fik helt koldsved *S*

Jeg føler selv det er noget med ubalance, kan bare ik forstå balancen er blevet værre????

Slet ikke nogen "derude" som har gåde råd til vøelser????+o.l?????
SMIL Carol

Som desværre altid tror på det bedste i folk - og tit blir skuffet!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kun Bagtil??.... (langt)
Forfatter: 
Dato:  16-05-2002 15:49
hej carol

mit foslag var som sagt at variere størrelserne på volterne du rider. Og sørge for at også ride ligeud. Og husk, kom ud i hjørnene, det syrker nemlig også balancen.

Og rid mange mange mange overgange. Ikke for lang tid i den samme galop uden lige et par travtrin.

Heller ikke sikkert det har noget med balancen at gøre. Kender fra mig selv at når jeg føler jeg ingen styr har over det, og man ligesom føler skuldrene sejler rundt, eller at at ja, bare det at der ikek er 100% ro og balance over det man laver. Så er det fordi jeg har glemt at ride frem til den udvendige tøjle.

en anden ting er...er det værst på den ene volte?

Det er det for Lazer, men det skyldes at jeg har haft redet ham for meget på to spor på den modsatte volte uden at få rettet op, og når jeg så vil lave volter eller samle ind på den volte hvor problemet med at blive i den rigtige galop bagtil er, ja så smutter han indimellem over i den anden galop bagtil fordi han så kan skyde røven ud der! (hmm lyder sikkert lidt kringlet *s*).

En anden ting er...han har vel ikke en vokseperiode, som gør at det er hårdt for ham at skulle bære bagtil i galoppen?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider