Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Gjord
Forfatter: 
Dato:  01-05-2002 21:56
Jeg vil lige høre om der findes en gjord med stigbøjler? Hvis der gør, hvor kan man så skaffe dem og hvilken prisklasse er de i?
0
0
Svar på denne tråd

Re: Gjord
Forfatter: 
Dato:  01-05-2002 22:36
Hej,

Ja, de findes!

Jeg arbejder med handicapridning, hvor rytterne sidder på lammeskind spændt fast med en lædergjord med håndtag og stigremmeholdere.

Gjordene er desværre ret dyre ca. 500,- kr. Jeg kender kun Hoffman's Rideudstyr i Odense som sælger disse, men der ligger også en Hoffmann's Rideudstyr i Århus, der er ikke nær så langt fra Hadsund!

Hilsner @nn@
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-05-2002 08:32
Hvis du ikke behøver håndtaget, så kan du sagtens ride i en almindelig longeringsgjord - selvfølgelig af typen uden opstående ringe. Kan vel købes for ca. 300 kr.

Så stigbøjlerne fast i de ringe, der sidder sådan lidt nede og læg et sadelunderlag eller lammeskind under. HUSK dog at du ikke kan lægge ret meget vægt i stigbøjlen når du stiger op, gjorden er ikke så stabil som en sadel.

Det er faktisk rigtig behageligt at ride i sådan en gjord, når der er et underlag under.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-05-2002 10:29
Du kan få en ridegjord hos Harald Nyborg, BP-depotbutikken, Special-butikken, og hvad de nu hedder allesammen. "Min" sadelmager har dem i øvrigt også.
De koster et par hundrede kroner, er som regel stribede i sort/hvid eller sort/rød - nogle har et håndtag i midten, andre har "bare" et par ringe (heri kan man spænde et bælte eller lignende, hvis man skal bruge et håndtag. Lidt nede på siden er der et par kraftige ringe, som man kan sætte stigremmene fast i.

De har dem i øvrigt også hos Zoo-zity (www.zoozity.dk).

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-05-2002 07:26
Dem Sif snakker om er suveræne til at bruge på store tykke folingsmodne hopper man lige skal have noget at holde fast i hvis det er. Jeg brugte nu aldrig stigremme på Manilla, det var ikke uden grund hun blev kaldt manilla da min søster købte hende, det var som at sidde i en sofa når man kom op uden sadel.

Men de kan klart anbefales.

Krista
Forhandler af Bioflows magnetbandager
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-05-2002 12:43
prøv Bachs rideudstyr i Aalborg - han kan tit skaffe ting hjem.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-05-2002 22:15
Eldorado producerer en ridegjord (sort/hvid stribet) med 2 firkantede ringe der vender nedad til at spænde bøjlerne fast i. De koster så vidt jeg husker 199,- eller 299,- hos os (Tattersall Rideudstyr).

Pia H.
"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider