Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

KK ULtra
Forfatter: 
Dato:  15-04-2002 20:03
Hejsa!

Da jeg stærkt overvejer at købe et KK Ultra bid til min hest, vil jeg gerne høre fra andre som har erfaringer med det.

Er det behageligere for hesten?
Kunne du mærke forskel da du begyndte at ride med dette bid?
Kommer der bedre sug eller er det fis i en hornlygte (ja undskyld udtrykket)????

Hilsen Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Re: KK ULtra
Forfatter: 
Dato:  16-04-2002 18:09
Prøv at søge inde under 'Produkter...'

Det har været oppe ret så mange gange før.

Med venlig hilsen Camilla (Felur) - formerly known as Camilla (Hørsholm)
:-) Har du klikket på et banner i dag? :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-04-2002 19:38
Jeg har selv sådan et bid, og jeg er 100% tilfreds. Athos virker meget mere "interesseret" i biddet, og vil hellere end gerne arbejde med det selv, hvis du forstår hvad jeg mener.

Desuden skulle det jo ligge bedre, så det er jo også fint nok.

Det eneste der er lidt ireterrende er at de bliver så hurtigt "nussede" i overfladen, men hvis man skyller det HVER gang man har redet hjælper det lidt, og så kan man også købe det der pudsemiddel der også skulle hjælpe. En sidste ting er at man nok ikke kan komme helt uden om at det nok også er mærket man betaler lidt for.

Men alt i alt et godt bid, som jeg personligt er meget godt tilfreds med.
Nu er min præsentation blevet opdateret med lidt billeder:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-04-2002 20:22
Heiza........

Lige et godt råd ang. velligeholdelse af ædelmetal bidsler......Brug en våd microfiber klud efter brug hver gang det virker ........Hvis det skal pudses så er pudsecremen til glaskeramisk komfur godt faktisk bedre end pudsecremen som er beregnet mener det hedder Diamond (I Ingdams) Bare skyl det grunddigt med vand når man har pudset det........

Hilsen Lone......SAND RIDEKUNST{>
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-04-2002 22:00
Om kk. bidet er godt, kommer helt an på hesten, hvis din hest går og spænder i nakken og ikke rigtigt vil lægge sig og suge på bidet, så findes der ikke bedre bid end kk. bidet. Men hvis den derimod gerne vil suge på bidet og måske ligger lidt for hårt i forvejen, så kan jeg ikke anbefale kk. bidet. Det er bare min erfaring.;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-04-2002 13:02
Jeg har i årevis redet med det "almindelige" tredelte auriganbid, og fik så for knap et år siden sponseret et KK Ultra auriganbid af min rideudstyrsforhandler, og har kun været MEGET tilfreds med brugen af det.
Jeg har en hest som helt naturligt lægger sig til bare jeg tager fat i tøjlen og lægger schenklen til, så det er altså ikke fordi der har været nogle problemer med at den lagde sig hårdt på eller ikke ville suge frem til hånden - tværtimod!

Men brugen af KK Ultra-bidet har betydet at hun bare ligger suverænt i hånden - har aldrig mere end 200-300 gram i hver tøjle, og hun suger frem til hånden så det er en ren fornøjelse.
Har lige haft kandar på hende på en skridtetur i skoven, med samme type bid som bridon, og hun havde simpelthen flødeskum til op over begge ører!
Hun skummer altid meget i munden, men det her var næsten helt ekstremt, og hun virkede godt tilfreds med den bidkombination jeg bruger på kandaren, som er KK Ultra tredelt bridon og en KK Ultra kandarstang med megen tungefrihed.

Så ja, jeg kan kun anbefale det, men enhver hest reagerer jo individuelt, og det skal man altid huske på. Hvad der fungerer godt for den ene fungerer ikke nødvendigvis godt for den anden.

Hilsener
MetteD
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider