Ahaa... må indrømme at jeg aldrig har lært at lave versader, men ud fra hvordan Eva beskriver det kan hun allerede "grundøvelsen" til det - godt nok!
Og angående galoppen - tja, måske går jeg for hurtigt frem... men pointen er, at hun godt KAN samle sig i galoppen, og nogle gange gør hun det perfekt!!! Det gjorde hun også idag, til sidst!! Har bare problemer med at HOLDE hende i den gode balance, fart og holdning...!
Hun viger faktisk fint for schenklen, går let til biddet, og er på alle måder perfekt at ride, bortset, at hun altså aldrig har forstået konceptet i sidebevægelserne - altså det med ligefrem at gå sidelæns, for schenklen reagerer hun fint på.
Jeg rider ikke særlig meget med bidet, mest til at styre farten, selvfølgelig sammen med balance og ben!! Ellers er det mest ben og vægt jeg rider med...
Og ellers er hendes skridt og trav helt iorden angående samling, taktfaste gangarter osv, det virker bare som om hun har problemer med koncentrationen til tider, eller lignende - højst sandsynligt er det mig der laver fejl, for sådan er det jo...!
Om hun er klar til at tage imod en samling - tja? Hun KAN jo godt, men koncentrationen glipper altså ind imellem.
Men, når det er sagt, er der faktisk én ting der irriterer mig ved hende... hun går på forparten!! Og jeg ved, at det er rytteren der skal styre det der, men hun er den eneste af mine tidligere & nuværende heste der gør det... altså, jeg kan godt lide, hvis hesten i dressur er så øs fortil, at hvis jeg gør en fejl kand en finde på at rejse sig, eller det skal føles til at den kan fide på det... men ikke hende, hun er altså lidt for tung fortil til tider.
Udover alt dette er hun jo selvfølgelig verdens dejligste hest!
Så jeg må jo bare øve mig videre!!!
Og forresten - tak for hjælpen!
*Diskussioner ødelægges tit af folk, der ved, hvad de taler om*
Tjek lige min præsentation ud, og se billederne af mine skønne hypser!!