Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Små spring i dressursadel?
Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 14:13
Hej,

Nu er jeg jo ikke den store spring rytter og springsadlen ligger som næste investering. Hvis jeg nu bare skal hoppe nogle små hyggespring sker der så noget ved at tage dem i dressursadlen? Jeg ved godt at der ikke er samme skulderfrihed.

På forhånd tak.

MetteH

0
0
Svar på denne tråd

Re: Små spring i dressursadel?
Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 14:16
Jeg tror såmænd ikke der sker det helt store ved at gøre det engang imellem.

Det gør jeg også selv - hvis vi bare lige skal slutte af med en lille pind. Men jeg bryder mig ikke om det - jeg føler, at jeg sidder et helt forkert sted på hesten.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 14:24
Hej Mette
Da jeg startede med at springe, sprang jeg også i min dressur sadel, - jeg skulle jo kun springe nogle lave forhindringer. Min træner sagde at jeg sad meget dårligt og jeg kom også nemt ud af ballance. Så lånte jeg hans springsadel og waow det gjorde forskel. Nu kunne jeg pludselig få den rigtig støtte og min hest sprang da også væsentlig bedre. Så nu har jeg selv købt en springsadel. Og det går meget bedre med springningen (selv om jeg faldt af i går av)

Men altså, du kan da sagtents springe nogle lave forhindringer i dressursadlen - men glæd dig til du køber en springsadel, så kan du først rigtig begynde.

MVH Hanne ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 14:31
Hej Mette !

Da jeg fik min første hest fulgte der en Hubertus Dressur sadel med. Efter jeg havde haft hesten et stykke tid begyndte jeg at springe med hende. Hun var faktisk en udemærket springer og vi sprang jævnligt en gang om ugen - i dressursadlen ! Det gik fin :-) Vi lånte en gang en springsadel og det er den eneste gang jeg er faldet af i springning *gg* Så nogle springryttere trives måske bedst i en dressursadel ! Ej, men altså sagen er den at jeg synes du sagtens kan springe i din dressursadel. Nu har jeg selv investeret i en springsadel, og når man så vænner sig til en kan man nu en gang godt mærke forskellen !!

Mvh. Caroline
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 14:56
Min halvpart springer i min Stubben Scandica dressursadel. Hun siger, at hendes balance er meget bedre, end i en springsadel.
Jeg mener derfor, at du sagtens kan springe i din dressursadel.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 15:00
Alt kan bruges. Selv et brædt hvis det kan ligge på ryggen af din hest :-D. Men det er stadig at foretrække at bruge en springsadel. At springe i en dressursadel eller ride dressur i en springsadel er som at løbe maraton i træsko... det er i hvert fald hvad jeg plejer at henhold mig til når min mand ikke forstår hvorfor man har brug for 3 sadler til én hest :-D.

mvh
Kirsten
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 15:11
Tak for alle svarene, jeg fik bekræftet det som jeg regnede med - at det ikke gjorde nogen skade. Jeg har skam prøvet en springsadel på hyppen men den lå ad h... til, så jeg skal ind og hente nogle forskellige her i påskeugen så er jeg sikker på at jeg finder en. Jeg synes også det er fedt at ride i skoven i en spring eller kombi.

Kh

MetteH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 15:52
Selvfølgelig kan du det, hvis du og hesten ellers føler jer godt tilpas med det.

Jeg sprang i flere år i min dressursadel - også til stævner på LC-/LB-niveau - indtil jeg i 1995 ville prøve kræfter med military. Det var alligevel lidt for spøjst at skulle i terrænet i dressursadlen. At jeg så aldrig har fortrudt min investering, da jeg købte springsadlen, er så noget helt andet.

Venlig hilsen

Randi G.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:01
Når jeg en meget meget sjælden gang springer Terrroristen bliver det også i dressursadel.
Ville gerne have en kombi til ture og spring, men jeg har altså ikke lige pengene.......:-(
Men jeg vil ,når modet og træningen kommer igen, gerne starte små springstævner på ham.
Men om den dag kommer aner jeg ikke.....

Rom blev jo ikke bygget på én dag vel. Tænk på det næste gang du træner....:-D

Læs mere om mig og min hest her!

Mvh Nancie og Terroristen
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 20:51
Nu mener jeg, at det er sådan, at den bedste skulderfrihed opnår du med netop en dressursadel, så det skal du ikke være bekymret over.
Mange springsadler sidder hen over skulderen qua deres lidt specielle facon, men om de sidder så tæt, at de generer skulderen, ved jeg ikke.

Problemet er nærmere, at du (måske) kommer til at sidde for dybt i en dressursadel. På den anden side, hvis du har gode "bananer" på din dressursadel, og du sætter bøjlerne lidt op, så burde du sagtens kunne ride hyggespringning med dressursadlen på.

Hilsen Lise
0
0
Svar på denne tråd

Sagtens!
Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 23:45
...Har selv sprunget pony i dressursadlen.
Mener, man bør kunne hoppe en LB i så'enm en fætter...
Ligesom en habil springrytter med balancen i orden bør kunne tage et hop på omkring de 70-80 cm i en westernsadel... ;-)

Hug your Horses!99E Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Sagtens!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 13:09

Den gang min hest var en vild unghest:-) (nu er den bare en vild, voksen hest...), syntes jeg ikke, der var nogen grund til at investere i en springsadel, da hans ryg endnu ikke var færdigudviklet, så jeg anskaffede mig en midlertidig dressursadel (Trainers) med gode, store knæ"bøffer", og så var det faktisk overhovedet ikke et problem at springe -heller ikke højere spring. Siden da er en rigtig springsadel kommet til og den første dressursadel udskiftet med én, som passer til hans "voksne" ryg, så nu skal jeg i hvert fald ikke klage over mere. Nå ja, det skulle da lige være den hampre udskrivning, det har været, lige at få stoppet 2 sadler om!!!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 22:52
Jeg gør det ikke, for jeg har en dressursadel med dybt sæde, og "ryglænet" er nærmest ved at sende mig ud til ørene på hesten, når den springer - men prøv dig frem - en ven af min, sprang LA til stævner i sin dressursadel uden problemer, så det er nok mest en smagssag.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider