Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Johs. Sørensen søges med lys og lygte... (evigt ta
Forfatter: 
Dato:  28-01-2002 19:15
Hejza...

Johannes: Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at vide om du tager ud en gang imellem til folk og underviser MOD betalling, naturligvis(!) Det er jeg nemlig meget interesseret i, da jeg behøver lidt hjælp til min dressurpony, Atigon Ox-1860 (vi står på VEK tæt på KBH).

Den undervisnung jeg får nu er rigtig god og de ting hun siger er meget efter det der står i din bog, men efterhånden som han er blevet så god, er vi næsten nået til det punkt, hvor min underviser snart ikke er god nok mere.

Jeg (og min mor) har læst din med KÆMPE begejstring - vi kan simpelthen ikke finde noget, som ikke lyder fornuftigt i din bog - og jeg kan kun sige, at jeg kun har ros tilovers for dig og din ridning....
Den bog er simpelthen den mest fantastiske bog, jeg nogensinde har læst, og jeg bruger dine råd, hver gang jeg skal ride dressur...

Men det, jeg var interesseret i, var, at spørge om du kunne komme ud og undervise mod betaling en gang hver md. eller hver anden?? (Selvfølgelig helst så tit som muligt - men hvad kan du??)

Grunden til, at jeg vil have undervisning af netop dig, er, at jeg er overbevist om, at jeg vil nå meget længere med dig end med min nuværende underviser.

Hvis du vil, kan du læse lidt om Atigon og MIN ridning inde på min præsentation... (han går pt. La4-La5-PRI)

Atigon skal til sit første landsstævne i ponydressur til marts med mig, men jeg behøver en del hjælp bl.a. til den frie trav og mere samling i trav og galop og så bare grundridning i det hele taget....

Men jeg ville være dig evigt taknemmelig, hvis du vil tage dig lidt tid til at besvare dette indlæg... 8-)

Du kan enten svare mig her eller på min mail...

På forhånd tak !! <3<3

KH Nastassia Philippa Ulrich og Atigon Ox-1860

Nastassia P. Ulrich :-* Atigon Ox 1860

"Even the smallest person can

change the course of the future."

Nu er min præsentation blevet opdateret...

0
0
Svar på denne tråd

Re: Johs. Sørensen søges med lys og lygte... (evig
Forfatter: 
Dato:  28-01-2002 20:12
Prøv at se Johs. Sørensen's annonce under træning tilbydes..

Mvh PiaR

Husk dagligt at tjekke denne tråd

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-01-2002 22:04
Kære Johannes Ågaard Sørensen...

Tusinde mange gange tak for din lange mail til mig. Det varmede godt i denne kolde vinter
(og disse iskolde beskyldninger imod dig - fatter ikke de andre - jeg kan da kun se, at det er dem, der er de skyldige og ikke kan tåle, hvis nongen siger det mindste til dem... ;-D )

Jeg (eller min mor) ringer nok til dig i denne uge og får en lang snak om alle de ting, der kan gøres bedre... (Vi må forrsten også rette op på, at jeg har en tendens til at falde lidt ned i venstre skulder, som vi tror gør, at han har tendens til at gå en lille smule på to spor på langsider og lidt i middel- og fri trav - kan det passe??)

Jeg kan da fortælle dig lidt om mig og Atigon: Min mor har redet hele sit liv næsten (ca. 30 år nu) og har undervist mig og nu får jeg undervisning af en, der hedder Mette Hansen... Jeg fik Atigon i November 2000, så jeg har haft ham i ca. 1 år og 2 md. Jeg begyndte først rigtigt at ride dressur, da jeg fik ham. Han var kun brugt til skovtur og lidt spring (i snegletempo) siden han var 3 år, så han var ikke lige frem slidt op - tværtimod. I starten hande han så dårlig balance (resultatet af ingen dressurridning), at han kun knap og nap kunne lave en 20-meter volte i galop og kunne kun liiige gå til biddet stabilt i skridt. Jeg begyndte at ride ham og få undervisning af en på stedet - og det gik også fint nok et halvt år og vi vandt en masse LC-klasser og et par LB-klasser. men da underviseren var dårlig, begyndte jeg at se, at det her gik ikke i længden. Hun havde lidt brutale metoder, som jeg ikke rettede mig efter (tag lidt hårdere i munden og spark du bare til den - så skal den nok komme frem) - men Aatigon blev bare lidt nervøs og satte farten ned. Nu ville jeg selv have lidt mere energi og fart i ham. Vha træning, mange skovture og lidt slankekur og noget energi-rigt foder blev det noget bedre... men så skiftede jeg underviser og SÅ gik det stærkt!! På rekordtid startede jeg nu (efterår '01) Lb2/(Lb3 klasser og La1 og vandt. jeg var også til mit første C-stævne og blev nr. 3 i en Lb2a !!

Så startede jeg mit andet C-stævne (udv.) på Sportsrideklubben Hedeland d. 1. og 2. dec. '01!! Vi startede La2 og *La4* begge dage. Det gik rigtigt godt og vi fik over 60% i begge La4'erne, men i den ene La4 (lørdag) blev vi disket pga. gamasher (Tjaaa, men hvad kan man lærer af det? Husk at tage dem af!!) Dommeren var en ældre herre med overskæg og dressurbowler på. Virkelig flink - og han var så ked af det med gamasherne, men han kunne jo intet gøre!! men det gik super - bl.a. slog jeg mange landsponyer i den La4, hvor jeg blev disket, jg ville ellers have blvet nr. 1. upl. (4.pladsen) og kun 4 point fra 3. pladsen, sååå, det var en super debut for mig at Atigon...

Så der var han nu 1/3 B-pony i dressur.

Så startede jeg La2 (C-plan) på Vestegnes rideklub og *VANDT* med 66% (bl.a. over Helene Melsen/Magic Main)

Så var han 2/3 B-pony i dressur...

Nu skal vi starte La2 (c-plan) på HRK, La2 på SIV (c-plan) og La1-La2 på Vestegnens rideklub (c-plan) i februar.

Og så skal jeg til mit første landsstævne på SIV og starte La4 og La5 !! Glæder mig meget (du kan se hvilke andre mesterskaber jeg skal starte på min præsentation...)

Så som sagt er han nået meget lang på kort tid. jeg mangler en gang 60% (B-pony) som jeg regner (ret sikkert får) til et af stævnerne i februar, men jeg har 3 chancer, som de 60% er så godt som sikret - og så skal jeg så til landsstævne i marts !!

Ellers skal jeg starte (La2-La3) La4-La5-La6 og P-klasserne for pony til C-stævner i år.

Lidt mere og Atigon: Atigon er som sgat fuldblodsaraber med tre gode gangarter (faktisk rigtigt gode). Han har et super temp. og ligner slet ikke en araber i hovedet - han er meget fornuftigt og kan lide at vise sig frem. Han er nok den mest lærenemme hest jeg nogensinde har set - han vil altid gøre det bedste for sin rytter - mæææn, hans svage side er nok, at det 'pyyhaa' godt kan blive lidt for hårdt en gang i mellem, og så er det jo så DEJLIGT med nogle parader!!! :-D Og så skal han presses lidt, og man skal være lidt ekstra ved ham med stemmen og schenklerne, men sådan er han bare! menhan skal presses noget, for at giver sig helt og fuldent, men så går han til gengæld kanon godt!! Han er også meget følsom er sind og meget venlig, man må ikke være ond ved ham, hvis mn bare en gang i mellem bliver lidt mere sur end man egentlig behøver(ingen er jo fuldkommen), så bliver han helt forvirret og faktisk lidt bange (men j er altså sød ved ham - j tror ikke han kan få et bedre liv end nu!) Så man kan sagtens være bestemt over for ham og ride ham lidt hårdt, man skal bare ALDRIG presse ham over evne!!

Jeg vil gerne have ham gjort en lille smule mere følsom over for schenklerne, mens han nok den hest, der er mest følsom i munden i Vedbæk og omegn. Han er endde så følsom, at j uden problemer kan rde normalt dressur på ham med GRIME!! Er det ikke godt? Og stadig med kun med en let, man fast kontakt til biddet... ØHHhhh NEJ...det er vidst nok grimen, det hedder!!
Såååå, han må vel siges at være lidt speciel.... ik'?!?! Så går han fint med hovedet og så går han ellers fint samlet i alle gangarter og svære øvelser, kun vha. mine ben, schenkler, vægthjælp og stemmen!!!!!

HOLD DA OP, hvor kan jeg dog skrive laaangt, AV min fingre :-P

Nååå, men det var så lidt om mig og min lille søde pony, Atigon...

Håber du vil svare tilbage igen...

Kærligst Nas. Ulrich :-*

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-01-2002 22:16
Hej!

Hvorfor mailer du ikke bare til Jhs.?
Eller forsøger du at lave en eller anden form for reklame?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-01-2002 22:28
Fordi jeg ikke lige har hans mail (fandt den først nu...) Så undskyld det fylder - skal nok skrive til Johs. Sørensen personligt næste gang, okay !!

Og undskyld jeg siger det, jeg reklamerer IKKE for mig og min pony, men tror du ikke det vil være lidt rart for Johannes, at få lidt at vide om mig og min pony FØR han skal undervise mig?? Jooo, DET tror jeg vidst nok.... !!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-01-2002 23:05
Kære Nastassia.

Flot nok, både det skrevne og dit svar til Lise Aa. Og du har ret i det hele. Jeg tror heller ikke, hverken du eller jeg har behov for reklame, mon? Lad dem, der har behov for det, gøre som det passer dem.
Her på siden skal der ikke meget til, før man får hældt en spand .... ud over sig. Hvorfor mon? Jeg har min egen teori om sligt - men den må du have tilgode.

Mange hilsner. Johannes.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-01-2002 23:06
OK, men normalt, når man får en mail, kan man bare klikke på besvar, så har man helt automatisk afsenderens adresse, men sådan fungerer dit e-mail program altså ikke?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-01-2002 23:10
Mon ikke bare Lise hentydede til at når man får en mail, så er det da oplagt at svare på den istedet for at skrive herinde?
------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 03:17
Jeg undrede mig også lidt over hvorfor du skrev herinde, men det er da kun dejligt at høre lidt detaljer om dig og din hest!
Det er altid interessant at høre om hvordan andre arbejder og sådan - og især når man nu ER slået ind på tråden , er det da kun tilfredsstillende at få lidt at vide om det videre forløb *S* Fortsat held om lykke fremover :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 10:42
Ja det gør vel ikke ligefrem ondt at læse lidt om Atigon ;-)

Held og lykke til landsstævnet Nastassia, husk at skriv hvordan det går! Jeg håber du og Johannes får et godt samarbejde :-)

-susan
Jeg søger både part og job - se min presentation.
0
0
Svar på denne tråd

Tak tak... :-)
Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 16:05
Tusind tak alle sammen for opmuntringen...

Og jag kan kun sige, at jeg er fuldstændig enig med dig, Johannes ( tak for de fine ord!!) - Der skal godt ikke megt til, før man for at vide at man baaare skriver herinde for at reklamere for sig selv ?!?

Mæææn, I er tilgivet - håber der bare var tale om en lille misforståelse... eller hva' ?!?

0
0
Svar på denne tråd

Re: Tak tak... :-)
Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 18:02
Til Lise Aa.Hvis der er nogen der prøver på at lave reklame her,så er det vist dig.lad dog de stakkels mennesker være,og pak din negativitet sammen og kast den ad helvede til.Jeg er ved at kaste op over dig og din negativitet.husk at denne side er for alle og ikke kun for dig og alle de andre negative hoveder.det vil sige at har de lyst til at skrive sammen her,så lad dem,det kunne jo være at jeg feks har lyst til at høre om hendes hest.hvis du nu fandt en anden side og nogle andre personer at kaste dig over, hvis det altså er et behov du har?? Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 18:55
Øhh....undskyld jeg spørg´, men hvad hedder den bog Johannes har skrevet?

Jeg læser ikke så meget, så jeg er nok lidt bag ud på det punkt.....8-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-01-2002 11:29
Den hedder "Fra unghest til Grand Prix" og kan lånes på bibl. eller købes i boghandel.
Kan absolut anbefales..

mange hilsner
Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider