Kære Johannes Ågaard Sørensen...
Tusinde mange gange tak for din lange mail til mig. Det varmede godt i denne kolde vinter
(og disse iskolde beskyldninger imod dig - fatter ikke de andre - jeg kan da kun se, at det er dem, der er de skyldige og ikke kan tåle, hvis nongen siger det mindste til dem...

)
Jeg (eller min mor) ringer nok til dig i denne uge og får en lang snak om alle de ting, der kan gøres bedre... (Vi må forrsten også rette op på, at jeg har en tendens til at falde lidt ned i venstre skulder, som vi tror gør, at han har tendens til at gå en lille smule på to spor på langsider og lidt i middel- og fri trav - kan det passe??)
Jeg kan da fortælle dig lidt om mig og Atigon: Min mor har redet hele sit liv næsten (ca. 30 år nu) og har undervist mig og nu får jeg undervisning af en, der hedder Mette Hansen... Jeg fik Atigon i November 2000, så jeg har haft ham i ca. 1 år og 2 md. Jeg begyndte først rigtigt at ride dressur, da jeg fik ham. Han var kun brugt til skovtur og lidt spring (i snegletempo) siden han var 3 år, så han var ikke lige frem slidt op - tværtimod. I starten hande han så dårlig balance (resultatet af ingen dressurridning), at han kun knap og nap kunne lave en 20-meter volte i galop og kunne kun liiige gå til biddet stabilt i skridt. Jeg begyndte at ride ham og få undervisning af en på stedet - og det gik også fint nok et halvt år og vi vandt en masse LC-klasser og et par LB-klasser. men da underviseren var dårlig, begyndte jeg at se, at det her gik ikke i længden. Hun havde lidt brutale metoder, som jeg ikke rettede mig efter (tag lidt hårdere i munden og spark du bare til den - så skal den nok komme frem) - men Aatigon blev bare lidt nervøs og satte farten ned. Nu ville jeg selv have lidt mere energi og fart i ham. Vha træning, mange skovture og lidt slankekur og noget energi-rigt foder blev det noget bedre... men så skiftede jeg underviser og SÅ
gik det stærkt!! På rekordtid startede jeg nu (efterår '01) Lb2/(Lb3 klasser og La1 og vandt. jeg var også til mit første C-stævne og blev nr. 3 i en Lb2a !!
Så startede jeg mit andet C-stævne (udv.) på Sportsrideklubben Hedeland d. 1. og 2. dec. '01!! Vi startede La2 og *La4* begge dage. Det gik rigtigt godt og vi fik over 60% i begge La4'erne, men i den ene La4 (lørdag) blev vi disket pga. gamasher (Tjaaa, men hvad kan man lærer af det? Husk at tage dem af!!) Dommeren var en ældre herre med overskæg og dressurbowler på. Virkelig flink - og han var så ked af det med gamasherne, men han kunne jo intet gøre!! men det gik super - bl.a. slog jeg mange landsponyer i den La4, hvor jeg blev disket, jg ville ellers have blvet nr. 1. upl. (4.pladsen) og kun 4 point fra 3. pladsen, sååå, det var en super debut for mig at Atigon...
Så der var han nu 1/3 B-pony i dressur.
Så startede jeg La2 (C-plan) på Vestegnes rideklub og *VANDT* med 66% (bl.a. over Helene Melsen/Magic Main)
Så var han 2/3 B-pony i dressur...
Nu skal vi starte La2 (c-plan) på HRK, La2 på SIV (c-plan) og La1-La2 på Vestegnens rideklub (c-plan) i februar.
Og så skal jeg til mit første landsstævne på SIV og starte La4 og La5 !! Glæder mig meget (du kan se hvilke andre mesterskaber jeg skal starte på min præsentation...)
Så som sagt er han nået meget lang på kort tid. jeg mangler en gang 60% (B-pony) som jeg regner (ret sikkert får) til et af stævnerne i februar, men jeg har 3 chancer, som de 60% er så godt som sikret - og så skal jeg så til landsstævne i marts !!
Ellers skal jeg starte (La2-La3) La4-La5-La6 og P-klasserne for pony til C-stævner i år.
Lidt mere og Atigon: Atigon er som sgat fuldblodsaraber med tre gode gangarter (faktisk rigtigt gode). Han har et super temp. og ligner slet ikke en araber i hovedet - han er meget fornuftigt og kan lide at vise sig frem. Han er nok den mest lærenemme hest jeg nogensinde har set - han vil altid gøre det bedste for sin rytter - mæææn, hans svage side er nok, at det 'pyyhaa' godt kan blive lidt for hårdt en gang i mellem, og så er det jo så DEJLIGT med nogle parader!!!

Og så skal han presses lidt, og man skal være lidt ekstra ved ham med stemmen og schenklerne, men sådan er han bare! menhan skal presses noget, for at giver sig helt og fuldent, men så går han til gengæld kanon godt!! Han er også meget følsom er sind og meget venlig, man må ikke være ond ved ham, hvis mn bare en gang i mellem bliver lidt mere sur end man egentlig behøver(ingen er jo fuldkommen), så bliver han helt forvirret og faktisk lidt bange (men j er altså sød ved ham - j tror ikke han kan få et bedre liv end nu!) Så man kan sagtens være bestemt over for ham og ride ham lidt hårdt, man skal bare ALDRIG presse ham over evne!!
Jeg vil gerne have ham gjort en lille smule mere følsom over for schenklerne, mens han nok den hest, der er mest følsom i munden i Vedbæk og omegn. Han er endde så følsom, at j uden problemer kan rde normalt dressur på ham med GRIME!! Er det ikke godt? Og stadig med kun med en let, man fast kontakt til biddet... ØHHhhh NEJ...det er vidst nok grimen, det hedder!!
Såååå, han må vel siges at være lidt speciel.... ik'?!?! Så går han fint med hovedet og så går han ellers fint samlet i alle gangarter og svære øvelser, kun vha. mine ben, schenkler, vægthjælp og stemmen!!!!!
HOLD DA OP, hvor kan jeg dog skrive laaangt, AV min fingre
Nååå, men det var så lidt om mig og min lille søde pony, Atigon...
Håber du vil svare tilbage igen...
Kærligst Nas. Ulrich
Nastassia P. Ulrich
Atigon Ox 1860
"Even the smallest person can
change the course of the future."
Nu er min præsentation blevet opdateret...