Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

3.g opgave
Forfatter: 
Dato:  23-01-2002 17:55
Hejza allesammen
eg er ved at skrive min 3.g opgave, hvor jeg skal skrive om hestene farver, nedarvningen af denne og genetikken bag. Til det kunne jeg godt bruge lidt billeder af far + mor + afkom, hvis der er nogen der ligger inde med farvekrydsninger der ikke er blevet som man havde forventet. Hvis der er nogen der kender nogen gode bøger/hjemmesider om emnet har det også interesse.

Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Re: 3.g opgave
Forfatter: 
Dato:  23-01-2002 21:52
Hej Helle!!!!!

Mit bedste råd... KNABSTRUPPEREN!!!!! Denne hest (og andre lignende racer) har et fantastisk nedarvningsmønster!!!!! Der ligger en vildt spændende genetik bag... Jeg kan give dig en del info. om denne race, hvis du ikke kender så meget til deres genetik selv!!! Jeg avler nemlig selv knn, og PLETTER!!!
Jeg er den heldige ejer af en hvidfødt knabstrupperhoppe... Og derfor kan jeg vælge hvilken som helst hingst... Følletr bliver 99% sikkert plettet... Det er nok noget af det mest fasinerende ved racen...

På min præsentation kan du se nogle billeder af mine specielle hyppere... Men hvis du er interreseret kan jeg sende dig nogle bedre billeder...

Skriv hvis du er...

Knuzer Milla

Savner min Apollo :-(

(y)Tekla, Laban, Nisha, Apollon & Sheila....!!!!! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-01-2002 09:08
En jeg kender fik bedækket sin hvide hest af en brun hingst, hvilket resulterede i et brunbroget føl :-)
Jeg har desværre ingen billeder.

VH. Christina J
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-01-2002 10:40
Jeg formoder at du allerede har bogen Hestenes Farver af Anne Pfaff Ussing, hvis ikke så er den super god og handler netop om dit emne.

Måske kunne du beskrive en hingst som Schwadroneur, som man ved har to brune gener og derfor aldrig avler røde føl.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Få fat i...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2002 11:34
...en Paint- eller pintoavler. De har som regel en maaaasse viden om gener i den retning....

Hug your Horses!

99E

Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider