|
|
| Ridning af korrekt galop |
|
|
jeg har lige konstateret over for mig selv, at jeg har redet på forkert galop. Så derfor vil jeg spørge om hvad er ritig galop. Hvilket ben skal være ud mod barrieren og hvilken ind mod midten ??
det er pinligt, da jeg skal til at lære hesten det forfra igen. Men man lære så længe man lever, ikke sandt !! På forhånd tak !!
Venligst, Lotte.*lev mens du lever og elsk mens du er*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Ridning af korrekt galop |
|
|
"redet på forkert galop"??
Jeg er ikke lige med - mener du, at du har givet nogle forkerte kommandoer til anspringet, eller at du har redet i den "forkerte" galop rundt i volten (kontragalop)?
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
jeg kan også spørge om...hvilke ben skal først i f.eks højre galop ??? 4 kantet stillet op...højre arm, højre volte, er det forkert ...Hjælp!!*GG**lev mens du lever og elsk mens du er*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
I højre galop er det højre ben der er "forrest". Du rider højre galop, når din højre arm vender ind mod midten.
Er det det, du mener? Ellers må du lige uddybe det lidt.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Tusind Tusind tak for hjælpen...nø'je så blev jeg så klog. Du aner ikke hvor i et dilemma jeg har været i. Jeg har nemlig ikke mulighed for at få undervisning privat, derfor må jeg ty til diverse håndbøger indenfor ridning. Og dem jeg har lånt, kan jeg ikke finde det du beskriver...så mange tak for hjælpen. Nu skal der øves i galoppen*GG*
Venligst, lotte:-P*lev mens du lever og elsk mens du er*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jamen selv tak - du er da velkommen til at spørge en anden gang.
Med hensyn til bøger om ridning, så er mange af dem en smule højtravende. Men en bog, som jeg i mange år har haft megen fornøjelse af, er Gunnar Andersens "Jeg er rytter". Den er ikke helt ny, men evigt aktuel, og der er udførlige forklaringer på, hvordan man bruger benene og sædet, samt hvordan hesten skal stilles i de forskellige øvelser.
Måske kan den også hjælpe dig?
(På forsiden er der et billede af en hest/rytter på vej over et spring, set forfra - og på bagsiden er det samme billede, blot ser man bagdelen af hest og rytter.)
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forfatter:  |
Gitte Olsen |
| Dato:  |
16-01-2002 15:38 |
|
Højre volte !
Når hestens højre forben er forrest er det højregalop, hvis venstre er forrest er det kontra- eller krydsgalop.
Når du skal anspringe skal dit indvendige ben være fremme og udvendige tilbage..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forfatter:  |
Nin@ |
| Dato:  |
17-01-2002 00:45 |
|
Det er ikke pinligt. Det er fint, at du tør fortælle det og spørge om gode råd.
Jeg kan anbefale dig en video, som man kan låne på biblioteket (i hvert fald på vores - og så kan dit bibliotek garanteret bestille den hjem til dig). Det kan godt hjælpe at se tingene med sine egne øjne.
Det er Den svenske toprytter Ulla Håkonsson, der har lavet en video, hvor hun rider en unghest op til dens første LC dressur klasse.
Hun forklarer tingene meget grundigt. Hun træner næsten altid ude i naturen, og hun er én af verdens bedste dressurryttere. Hun skulle have været med i OL i Sidney, men hendes hest blev syg - halt, tror jeg det var. Hun har været Sverigesmester mange gange - også i spring!
Jeg kan desværre ikke huske, hvad den hedder, men de har jo nok ikke ½ million dressurvideoer at vælge i mellem på biblioteket, vel....
Og så er der jo Kyra Kyrklunds videoer. De er rigtig gode, men dem kan du nok ikke låne på biblo - og de er dyre.
God fornøjelse!
Nin@
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|