Hejsa AlleSammen

)
Jeg har fem heste, men det "lille" problem angår min dejlige unge haflinger Frederik Winnertaker.
Han er helt vildt skøn at ride, og han går godt...Men jeg har et "lille" problem, når man rider turer på ham sammen med andre har han det med at prøve at stikke af, han er virkelig stærk og nogle gange er han svær at styre med et normalt trensebid...Jeg er ikke så vild med at ride med et strækere bid på ham, da han er så ung og er lige ved at lærer det hele...Men er det forkert af mig? Skal prøve at ride med et stærkere bid en gang i mellem?
Han er en super lille spring pony, og han flyver over tingene! Han bliver bare så hidsig når han komme ind på vores springbane (han er ikke så hidsig igen når vi springer hos andre).
Jeg springer meget små spring engang i mellem!! Da jeg ikke vil springe forhøjt med ham, da han er så ung! Mener i det er forkert, eller skal jeg prøve nogle store spring!
Nåh...Men det var det med at han var utrolig svær at holde inde på springbanen...Det er fedt han er så vild med det, det elsker jeg ved ham! Men det er et problem han bare styrer af sted med en, og at jeg må tage meget hårdt fat i ham, fordi han gerne selv vil styrer på de spring han vil springe...Har i det godt råd til hvordan jeg kan væne ham af med det?
Jeg rider også en del dressur og longere ham, da jeg gerne vil ha' han skal blive skolet så godt jeg nu kan skole ham!
Håber i kan hjælpe mig og min skønne pony lidt på vej!
KnuzZ Rie