|
|
| Anlæg af ridebane? |
| Forfatter:  |
Mie |
| Dato:  |
07-01-2002 13:45 |
|
Hej
Jeg har lige læst indlægget fra TrineSH om valg af ridebane, hvor hun omtaler forskelligt fyld til ridebanen. Jeg skal også til at anlægge ridebane herhjemme til sommer. Det bliver en 20*40m, men jeg er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes. Jeg er klar over at der skal graves af og drænes. Jeg havde tænkt mig at ligge drænrør, derefter nogle sten omkring rørerne og derefter vasket grus, men hvor meget og hvor lidt skal der til?
Når i snakker om stabilgrus,er det så ikke vasket grus? Klumper det så ikke?
Jeg håber meget at der er nogle som har en detaljeret "opskrift"
på den bedst mulige ridebane, som man netop kan benyttte det meste af året.Også meget gerne med priser.
På forhånd tak
Hilsen Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Re: Anlæg af ridebane? |
Annika |
08-01-2002 14:10 |
|
Hej Mie
Hvad med at spørge den person der skal grave og dræne for dig? Han ved det helt sikkert.
Annika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anlæg af ridebane? |
|
|
På den rideskole jeg gik på for 100 år og en sommer siden, fik de lagt noget gummiunderlag på ridebanen.. det både drænede og var blødt at ride i og det frøs ikke om vinteren!!
Det var skide godt og vi kunne ride udendørs hele året..
Jeg ved ikke hvor det fåes eller om det fået mere, men det er da værd at undersøge...
Rideskolen hed "LangstrupLund hestepension" lå i Fredensborg/humlebæk. Ejeren hed vist nok Sinne...
Prøv at ring..
-miki-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mie |
09-01-2002 11:26 |
|
Hej Annika
Det er os selv der skal grave og dræne....
Min svigerfar er kloakmester og har en rendegraver vi låner. jeg har selvfølgelig spurgt ham, men han ved desværre ikke hvad "opskriften" er. Der er øjensynligt heller ikke nogen konkret opskrift, i hvertfald ikke ud fra alle de indlæg her på HN, som omhandler emnet.
Alle har hver deres forslag og erfaringer, hvilket selvfølgelig er godt, men som egentlig også har forvirret mig. Jeg er dog kommet frem til, at muslingeskaller kunne være en god ide, hvis man skal benytte banen så mange mdr. om året som muligt. Så skal jeg bare ha' på plads om min fattige SU-pung har råd til det, eller om jeg må nøjes med vasket grus..:-)
Jeg skal også ha' undersøgt hvor meget jeg skal grave af, dræne, lagt på igen osv. Men måske kan man låne nogle bøger om emnet?? Er der nogle der ved noget om det?
Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Pegasus |
09-01-2002 19:36 |
|
Nå virkede ikke, adressen er her:
http://www.heste-nettet.dk/brevkasse/search.php?search=ridebane&qaCatID=5&match=2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alle gode gange 100 |
Pegasus |
09-01-2002 19:40 |
|
- altså det står under "spørg hestenettet" , under "avl og sport" , og søg på ordet ridebane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|